Gå til innhold
Hundesonen.no

Frøken Norge, Miss World, Miss Universe...

Aya

Recommended Posts

Skrevet

Liker det ikke...

Liker ikke utstilling for skjønnhetens skyld heller jeg da. Hvis man går for å "sjekke" om hunden går under rasestandard er det noe helt annet...

Syns det blir nesten det samme med skjønnhets konkurranser for menesker, bare at dette er ENDA mer unødvendig i mine øyne.. Men smak og behag. :P

Skrevet

Tja.. jeg følger ikke med, for å si det sånn, og siden det er mer frivillig fra deres side, enn det er fra fx hunders side å delta på utstilling, syns jeg det er greit. Begge deler har likhetstrekk (man ser på utseende, og litt på "gemytt" lol). Men jeg tror nok helt klart at utseende er viktigst i begge deler.

Det er jo bra at de som vinner disse missekåringene ikke blir satt i avl, slik hunder som har vunnet masse blir. For det kunne gjerne ha vært mer fokus på gemytt og (nå står det stille her..) eh.. anlegg (til jakt, bruks osv).

Nå påstås det jo at utstillinger er til for å kvalitetssikre også andre ting enn utseende, som gode bevegelser og "brukbarhet" (som jeg kaller det). Akkurat det tviler jeg litt på at skinner igjennom, men det er en annen sak. Missekonkurranser er sikkert gøy for de som er med og de som liker å se på sånt, så hvorfor ikke? De skader jo ikke noen, ikke engang avlen på mennesker.. haha! (Tviler liksom på at de som vinner der er flinkere enn meg til å snekre, fx, hvis det er en ønskelig ting å kunne, da.. :P)

Skrevet

Jeg syns ikke det er så galt siden de spiller ikke bare på utseende.

Personlighet har like mye å si :P

Ikke enig :P

Syns sånne konkurranser blir veldig feil, fordi de ikke er naturlig pene (kan sminke bort, teipe opp og ja dere skjønner for å gjøre seg penere). Dessuten går det veldig mye på kropp, og er man normalt tynn så kan man ikke delta engang. Hvorfor badedrakt delen om det ikke går på utseende? fordi man skal se hvem som er mest komkfortabel med sin kropp?`

Å smile sånn er unaturlig, og det med personlighet, de står å sier at "om jeg vinner skal det bli fred på jord, og krig er teit..." alle ville sagt dette. Og tror ikke mange av de jentene er seg selv der. Virker veldig unaturlig hele greia.

Dessuten så blir ofte disse jentene forbilder for yngre, og da sier det til dem at det er "galt" å ikke ha perfekt kropp. Man vil komme lengst med perfekt kropp. Men sånn er det ikke.

Min mening :P

Skrevet

Driter i det, for dem som har lyst å drive med slik - helt ok for meg, men selv syns jeg det er bortkastet tid og penger :P Hadde det ikke spillt på utseendet så hadde ikke kravet vært at man måtte være 175 høy og være under 30 kg (litt overdrevent men dog), den dagen det virkelig kommer skjønnhetskonkuranser uansett størrelsen man er DA skal jeg begynne å gi det mer oppmerksomhet :P

Skrevet

Driter i det, for dem som har lyst å drive med slik - helt ok for meg, men selv syns jeg det er bortkastet tid og penger :P Hadde det ikke spillt på utseendet så hadde ikke kravet vært at man måtte være 175 høy og være under 30 kg (litt overdrevent men dog), den dagen det virkelig kommer skjønnhetskonkuranser uansett størrelsen man er DA skal jeg begynne å gi det mer oppmerksomhet :P

enig.. hvorfor ikke ha konkuranser uansett høyde og vekt..! syns de med former er penere enn beinranglene...

Skrevet

Disse damene gjør det i det minste frivillig. Er verre med slike skjønnhetskonkurranser for barn som de har i USA....

Men på Miss Universe/Word/Norge etc så er det jo mye pent å se på da :P Og de har vel fått litt krav til utdannelse også? At ikke alle ligger på nivå "det er litt dumt med krig og fred og sånt". Men disse "intervjuene" de har, virker utrulig falske uansett... De ramser nok bare opp noe en godt betalt manusforfatter har skriblet ned til de.

Skrevet

min mening er: hvorfor ikke?! :P

De som er med i slike konkurranser prøver jo uansett å vise seg fram på byen/stranda osv! så hvorfor ikke lage en konkurranse om det sånn at vi "normale" kan få noe morsomt å se på!

og jeg må jo si at jeg er litt imponert å da, for å gå på en scene med mange mennesker som følger med på deg + kameraer som filmer alt du gjør, må være utrolig vanskelig i de hælene de går med! :P

Hehe! Prøv å se humoren i hele konkurransen!

Skrevet

Jeg synes det er litt som med hunder - utstillingsmodellene kan være pene å se på innimellom, men det er bruksrasene jeg vil ha i hus - de er både mer praktiske, sunnere, og penere i lengden. ;)

- HeliX

Skrevet

Jeg synes det er litt som med hunder - utstillingsmodellene kan være pene å se på innimellom, men det er bruksrasene jeg vil ha i hus - de er både mer praktiske, sunnere, og penere i lengden. :P

- HeliX

Bra sagt! :P

Skrevet

Ikke enig :P

Syns sånne konkurranser blir veldig feil, fordi de ikke er naturlig pene (kan sminke bort, teipe opp og ja dere skjønner for å gjøre seg penere). Dessuten går det veldig mye på kropp, og er man normalt tynn så kan man ikke delta engang. Hvorfor badedrakt delen om det ikke går på utseende? fordi man skal se hvem som er mest komkfortabel med sin kropp?`

Å smile sånn er unaturlig, og det med personlighet, de står å sier at "om jeg vinner skal det bli fred på jord, og krig er teit..." alle ville sagt dette. Og tror ikke mange av de jentene er seg selv der. Virker veldig unaturlig hele greia.

Dessuten så blir ofte disse jentene forbilder for yngre, og da sier det til dem at det er "galt" å ikke ha perfekt kropp. Man vil komme lengst med perfekt kropp. Men sånn er det ikke.

Min mening :P

VELDIG ENIG!

Skrevet

Var på Teie-cup i år. Og skulle spise middag med laget på ett hotell lenger unna. Charion hotell? eller noe. Så kom det ei dame inn, å så spørr ei på laget. "-Hei, er du hu som vant norske frøken Norge?" Hu dama sa ja, og smilte. Så hmm, hu serverte oss.,. Så vi utnyttet henne vi :rolleyes: Er vi slemme? Jeg liker IKKE slike konkurranser!

Skrevet

Var på Teie-cup i år. Og skulle spise middag med laget på ett hotell lenger unna. Charion hotell? eller noe. Så kom det ei dame inn, å så spørr ei på laget. "-Hei, er du hu som vant norske frøken Norge?" Hu dama sa ja, og smilte. Så hmm, hu serverte oss.,. Så vi utnyttet henne vi :rolleyes: Er vi slemme? Jeg liker IKKE slike konkurranser!

hvordan utnyttet dere ho? :D

Skrevet

enig.. hvorfor ikke ha konkuranser uansett høyde og vekt..! syns de med former er penere enn beinranglene...

Nå må man ikke glemme at det er faktisk folk som sliter med at de er for tynne også.

Og selv om man er tynn så betyr ikke det automatisk at man er med. Det er hele settingen jeg blir sint på, for man skal være slank, ha en pen kropp uten strekkmerker her og der (det er 100% normalt å ha strekkmerker på pupper,lår ja you name it) man skal være tan farget, ha pent langt hår,hvite tenner osv osv osv.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...