Gå til innhold
Hundesonen.no

mine hamstre

swimzy

Recommended Posts

Skrevet

heihei folkens!!

vi har tatt til oss 3 hamstre nå på lørdag...en mor og 2 barn...hvordan vet man forresten hvilket kjønn hamstre er?

Jeg har bare kalt barna for timon og pumba og mora heter busta fordi hun er litt bustete på nakkepartiet!

De er ensfarget, bortsett fra at timon har bittelitt hvitt på haken sin!

Pomba er svart og stoor gutt, som er sjefen ser det ut som!! han er litt for dominerendes, så vi har måttet la han få være alene i ett bur, mens de andre har ett bur for seg!! Pomba er nok en liten slosskjempe, men veldig nysgjerrig virker det som! ungene er ikke drevet med, men mora er tam! hun spiser ifra fingrene mine, var ute av buret på magen til samboer mens han sov...hehe.... legger ut noen bilder som jeg har tatt så langt:

Alle 3:

dsc02863mt3.jpg

nyskjerrige pomba:

dsc02884nx0.jpg

Pumba spiser:

dsc02890hf4.jpg

litt uklart bilde av timon:

dsc02857lo7.jpg

Mor(busta):

dsc03100co6.jpg

morro med klatrerør, busta er midt inni røret:

dsc02886gz9.jpg

Timon spiser:

dsc02897fb0.jpg

pumba i gamle matskåla:

dsc02860pf2.jpg

ja, det var noen bilder..skal få til litt bedre bilder senere :)

Skrevet

ja, syntes slike klatrerør er stilige jeg også...

mills: så stilig banner du har fått deg...har du laget den selv????

• 1 month later...
Skrevet

mills: så stilig banner du har fått deg...har du laget den selv????

Nei, jeg var så heldig at TineSimbaNana laget et til meg :)

Hvordan går det med hamsterene dine?

kommer det snart noen nye bilder av dem? nysgjerrig og bilde glad jeg veit du :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ikke snakk om en av rasene som er overrepresentert. Det er ingen gentest eller test utenom individuel allergi testing for dette. Som sagt har ingen av besteforeldrene, søsknene og ingen av foreldrene det. Så for meg er det vanskelig å si om det er arvelig eller ikke. Derfor er det vanskelig å si at jeg burde ha vist at hunden ville utvikle denne sykdommen. Takk for tipset, jeg skal kontakte dem for råd.
    • Jeg kjenner ikke sykdommen nok til å vite, men om den er arvelig så kommer det jo an på om det er noe man burde visst om eller testet for. Jeg vil anbefale deg å kontakte NKK om dette, de har advokater med kunnskap om kjøp og salg av hund og konflikter rundt det.  Hundehelse.no sier: "Tilstanden er arvelig. Raser som er predisponert er Shar-Pei, Labrador retriver, Golden retriver, Dalmatiner, Boxer, Boston terrier, Fox terrier, Skotsk terrier, West Highland White terrier, Lhasa Apso og Shih Tzu. Tilstanden oppdages som regel når hunden er mellom 6 måneder og 3 år gammel."  
    • Hei! Jeg trenger råd angående en situasjon jeg befinner meg i nå. Jeg solgte en hund (1 år gammel) for 2,5 år siden. Hunden ble sjekket av veterinær før flytting. Jeg mottok nå en melding om at eieren har avlivet hunden på grunn av alvorlig atopisk dermatitt. De krever pengene tilbake for hunden, som ble solgt for 7000 kr. Problemet jeg har med dette er at hunden først begynte å utvikle symptomer 1,5 år etter at den forlot meg, ifølge veterinærjournalene, og verken foreldrene eller søsknene er berørt. Uten noen bevis i det hele tatt har veterinæren skrevet i alle journalene at den er "arvelig". Hva ville du gjort i denne situasjonen? Selv om jeg ikke er imot å refundere dem, synes jeg det faller inn under den generelle risikoen ved å eie et dyr. De kontaktet meg ikke på noe tidspunkt da hunden fikk symptomer for å tilby meg å kjøpe den tilbake.
    • Jeg håper jo at folk som velger å ta med hundene sine på Oslo Dog Show har trygge hunder som takler omgivelsene der. Hvis du er ute etter å vite mer om rasen så anbefaler jeg å kontakte raseklubben eller oppdrettere av rasen.
    • Chodsky Pes virka så rolige på Oslo Dog Show.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...