Gå til innhold
Hundesonen.no

Vil ha JOBB!


Muffins

Recommended Posts

Åhh.. Blir gal, får meg aldri jobb jo :D

I sommer var jeg og leverte inn en søknad til nesten alle butikkene i byen (ikke store byen da :P ), men har fortsatt noen å velge mellom.

Har kun fått 2 svar på søknadene mine! Veldig koselig svar om at de ikke trengte noen akkurat nå, men at de kunne ta vare på søknaden til senere :)

MEN, har tenkt til å søke litt til, gir meg ikke! hehe.. Noen tips? Hvordan fikk du deg jobb? (Nå tenker jeg på jobber for ungdom, fra 15-18 år kanskje..) Hjelp, hjelp, hjelp! :D:D:P hehe.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du? For å jobbe med barn og unge må du være over 18. Eller det vil si at for å kunne undertegne taushetsløftet må du være over atten!

Altså, nå har jeg ansatt endel unge mennesker (og noen ikke fullt så unge)i min tid. Det er viktig å være ren, velstelt (ikke drakt og sånn, men ikke for mye kløft eller andre ytterligheter, heller). Jeg sier ikke at det er det ytre som skal ha noe å si, men at du skal vise at du tar din jakt på jobb alvorlig.

Lær hvordan du skriver en jobbsøknad skikkelig. Den skal være kort, men informativ. Det samme gjelder CV'n.

Følg med i avisen og på kommunens nettsider og send søknader.

SFO og barnehager trenger ofte nye assistenter. Det samme gjelder boliger for mennesker med utviklingshemming!

Kom presis og forbredt til intervju! Husk at du skal selge deg selv og dine tjenester. Du må rett og slett opptre slik at folk får lyst til å ansette deg! Vær blid og positiv. Etterspør de kvalifikasjoner du ikke har, så er du selvfølgelig veldig interessert i å lære! Ikke jug på deg ferdigheter du ikke har (det blir avslørt), men vis at du vil veldig gjerne ha akkurat den jobben og er villig til å lære det som trengs for å få den!

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange flotte tips :D hehe.. Er kun 16 år enda!

Igår var jeg innom Plantasjen for å levere en søknad, men dagligleder var dratt for dagen. Så, jeg dro tilbake idag. Men, idag var han ute å kjørte truck ;) hehe.. Jeg snakket med en veldig hyggelig dame og hun spørte meg om litt forskjellig bl.a. om jeg hadde erfarning med kasse, noe jeg ikke har, så jeg sa at jeg var veldig villig til å lære og at jeg lærer fort ;) Hun sa hun skulle legge inn et godt ord for meg, så jeg håper såå at jeg kanskje får meg jobb der nå :):huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg sendte søknad på sommerjobb så sendte jeg ut over 15 søknader. Jeg fikk svar fra en som ville ha meg på intervju, og det er der jeg nå har jobbet hele sommer og fått fast stilling hver fredag og i helgene. Det er i en skobutikk. I slutten av sommer så fikk jeg telefon fra IKEA også som lurte på om jeg ville komme på intervju, men da sa jeg nei, for jeg hadde allerede jobb som var såpass nært hjemmefra.

Lag en fin søknad og vis i den at du virkelig vil jobbe og at du er ansvarsfull. På intervju så kom i pene klær og vær høflig.

Vær deg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...