Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva har du oppnåd på dressur stevne, eller hva vil du oppnå?

twiggi

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har enda ikke startet dressur stevne da, men det blir det kanskje en forandring på en gang frem til jul.

Det jeg vil oppnå da, er å få godkjent, altså 50% er det ikke?

Eller kanskje bare føle meg fornøyd da.

Hva med deg da?

Skrevet

Jeg har enda ikke startet dressur stevne da, men det blir det kanskje en forandring på en gang frem til jul.

Det jeg vil oppnå da, er å få godkjent, altså 50% er det ikke?

Eller kanskje bare føle meg fornøyd da.

Hva med deg da?

Oyy, jeg var vist pålogget som Twiggi der ja, var jeg som laget innleget :)

Skrevet

Har deltatt i noen dressur stevner... Men blir aldri fornøyd! Klarer alrdi holde hodet kaldt, så korter alltid storvoltene eller samler ikke hesten godt nok osv... Føttene mine flyr overalt (når jeg blir nervøs greier jeg ikke holde bena stille når jeg rir ;) merkelig men sant), men hendene er alltid stille og rolige... Liker veldig godt dressur og bakkearbeid, men liker ikke å konkurrere!! Men det kommer vel ;)

• 10 months later...
Skrevet

har ikke deltatt skikkelige stevner, men to treningsstevner :D

1. fikk jeg 57,9% på, men vet ike hvordan jeg lå an i forhold til resten (kanskje like så godt, for ponnien gikk treeeegt, og jeg var vel ikke akkurat oppmerksom på min egen sits xD )

2. fikk jeg 68,26% på, og ble plassert som nummer 5 av 15 ;) en del mer fornøyd da ja :D

håper å delta skikkelig stevne snart også, når vi har fått trent litt mer :wub:

Skriv resultater, folkens!

• 2 weeks later...
Skrevet

Nå har ikke jeg konkurrert på 4 år, men fikk ganske greie resultater i dressur egentlig... det høyeste jeg oppnådde noen gang er 82 % og ble kretsmester, men gir hesten mye av fortjenesten der. Han er knall på banen :console: Men jeg har ikke startet høyere enn LA før heller... Holder oss der da jeg ikke føler meg så trygg i høyere klasser enn det. :rolleyes:

Skrevet

Nå driver ikke jeg med hest lenger, men den gangen jeg gjorde det så startet jeg noen få dressurstevner og fikk Sølv i en vintercup jeg deltok i. :console:

• 4 weeks later...
Skrevet

beste dressurstevnet var da jeg kom på 3. plass med en lurvet islending bak to andre lurvete islendinger og forran masse velstelet sportsponnier:) Husker ikke helt prosenten her og nå, begynner å bli et par år siden. Men var LC: 1 iallefall.

• 1 month later...
Skrevet

Jeg har vert med på et dressur stevne før. Skulle egentlig ri Lett D 1. Men så ble det forandring i planene og jeg ble bare med på sånn at alle fikk premie xS Men men. Lett D 1 skal jeg nok delta på ganske snart. Lett C også. Men Lett D 2 er litt vanskelig fordi jeg er ikke så flink å få hester på tøylen ,,;D

• 3 weeks later...
Skrevet

Jeg har startet mest sprang, der jeg for det meste startet LA-MB klasser (120-130) var også innom MA (140)

Deltatt i lag-NM, kretsmester både lag og individuellt, klubbmester alle gangene jeg startet, så lot til sliutt være... :)

Er også utdannet sprang dommer fra NRYF.

Dressur startet vi godkjent LA et par ganger, men det var liksom ikke helt vår greie selvom min siste hest gikk både Piaff, Passage, bytter for hvert 4, travers og versader.

Solgte min siste hest for et års tiden, da tiden ikke strakk til lenger :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ikke snakk om en av rasene som er overrepresentert. Det er ingen gentest eller test utenom individuel allergi testing for dette. Som sagt har ingen av besteforeldrene, søsknene og ingen av foreldrene det. Så for meg er det vanskelig å si om det er arvelig eller ikke. Derfor er det vanskelig å si at jeg burde ha vist at hunden ville utvikle denne sykdommen. Takk for tipset, jeg skal kontakte dem for råd.
    • Jeg kjenner ikke sykdommen nok til å vite, men om den er arvelig så kommer det jo an på om det er noe man burde visst om eller testet for. Jeg vil anbefale deg å kontakte NKK om dette, de har advokater med kunnskap om kjøp og salg av hund og konflikter rundt det.  Hundehelse.no sier: "Tilstanden er arvelig. Raser som er predisponert er Shar-Pei, Labrador retriver, Golden retriver, Dalmatiner, Boxer, Boston terrier, Fox terrier, Skotsk terrier, West Highland White terrier, Lhasa Apso og Shih Tzu. Tilstanden oppdages som regel når hunden er mellom 6 måneder og 3 år gammel."  
    • Hei! Jeg trenger råd angående en situasjon jeg befinner meg i nå. Jeg solgte en hund (1 år gammel) for 2,5 år siden. Hunden ble sjekket av veterinær før flytting. Jeg mottok nå en melding om at eieren har avlivet hunden på grunn av alvorlig atopisk dermatitt. De krever pengene tilbake for hunden, som ble solgt for 7000 kr. Problemet jeg har med dette er at hunden først begynte å utvikle symptomer 1,5 år etter at den forlot meg, ifølge veterinærjournalene, og verken foreldrene eller søsknene er berørt. Uten noen bevis i det hele tatt har veterinæren skrevet i alle journalene at den er "arvelig". Hva ville du gjort i denne situasjonen? Selv om jeg ikke er imot å refundere dem, synes jeg det faller inn under den generelle risikoen ved å eie et dyr. De kontaktet meg ikke på noe tidspunkt da hunden fikk symptomer for å tilby meg å kjøpe den tilbake.
    • Jeg håper jo at folk som velger å ta med hundene sine på Oslo Dog Show har trygge hunder som takler omgivelsene der. Hvis du er ute etter å vite mer om rasen så anbefaler jeg å kontakte raseklubben eller oppdrettere av rasen.
    • Chodsky Pes virka så rolige på Oslo Dog Show.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...