Gå til innhold
Hundesonen.no

swimzys rampus

swimzy

Recommended Posts

Skrevet

her er vårt nyeste medlem!

Han har ikke fått noen navn enda! vi har så problemer med å finne noe passendes..han ble født 1.juli.06, blir 11 uker på lørdag!

Han er utrolig kostete :P eneste kattungen jeg noen gang har sett som vil bli kost på magen(kun sett det på voksne puser!) og en utrolig tøff gutt!

vant med hunder, så han er ikke redd for Odin, bare gnir seg inntill han for han vil kose med Odin! Det er morro å se! :P

han er veldig herlig! når jeg sitter her ved pcn, så kommer han å legger seg i fanget mitt å skal kose...så herlig! :P

Her er noen bilder:

hentedagen:

dsc01063nd3.jpg

nærbilder:

dsc01140wu6.jpg

veslepus2ln0.jpg

veslepus22un9.jpg

veslepus56jn1.jpg

sover godt:

veslepus94dn0.jpg

veslepus103gc2.jpg

veslepus69kc1.jpg

dsc02004lb0.jpg

veslepus27km9.jpg

ojojoj...dette ble visst mange bilder...kom med forslag til navn folkens! :P

Skrevet

Ikke lite søt han da, SMELT! :P

Så fine bilder også!

Jeg skrev en PM til deg før i dag jeg med noen navn forslag :P

ja, han er jo såååå god da!! :P

ja, da skal jeg få lest pm jeg!! :-) gleder meg til å se forslagene!! :P

• 1 month later...
Skrevet

idag så er Rampus alt 4 månder gammel, kan ikke tro at vi har hatt han i 2 månder alt! helt utrolig hvor fort tiden løper avgårde!!

Tok en liten fotoseson her idag, siden han er 4 månder, om de ble bra vet jeg ikke, men jeg knipset da noen bilder av han!! her er resultatet:

1november0621ou4.jpg

1november0623jd8.jpg

1november0610lm8.jpg

1november0615po7.jpg

1november0628ii8.jpg

Skrevet

Så stor han har blitt :D Men like nydelig :)

Syns bildene var kjempe fine jeg. Likte veldig godt bakgrunnen du har brukt, kan karnsje ha noe med å gjøre at jeg elsker blått :D Bilde nr.2 er min favoritt!

Skrevet

Det var virkelig nydelig!! Super-proft resultat jo!!

Likte også nr. 2, ser ut som en liten modell-pus :)

Men bilde nr. 10 var også fint, han bare krooooer seg sammen og koser seg i spotlight'en :D

Skrevet

ja, blå er min favorittfarge også...brukte bare ett slikt satengsengetøy å trekte over en stor, så knipset jeg i vei...hehe..

ja, nr 2 var jeg heldig med!! :)

• 1 year later...
Skrevet

nei nå er det altfor lenge siden jeg har lagt ut bilder av rampus her, han er alt blitt 1 år og 5månder(snart), så legger ut noen bilder av han:

fra 1 års dagen hans og til ¨nå:

2002088690724571730_rs.jpg

2002088395436519493_rs.jpg

2002070195454279831_rs.jpg

2002017769807028290_rs.jpg

2002009665614107047_rs.jpg

2002084536834364948_rs.jpg

2002082164218520434_rs.jpg

2002088048059952092_rs.jpg

2002049281223157335_rs.jpg

• 1 month later...
  • 1 month later...
  • 4 months later...
Skrevet

nå er klokken over 12 ¨så det vil si at idag er det 1 juli og da har min søte Rampus bursdag!!

Tenkt, 2 år alt! gratulere sååå masse med dagen idag!

20april157og0.jpg

rampus2roi9.jpg

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ikke snakk om en av rasene som er overrepresentert. Det er ingen gentest eller test utenom individuel allergi testing for dette. Som sagt har ingen av besteforeldrene, søsknene og ingen av foreldrene det. Så for meg er det vanskelig å si om det er arvelig eller ikke. Derfor er det vanskelig å si at jeg burde ha vist at hunden ville utvikle denne sykdommen. Takk for tipset, jeg skal kontakte dem for råd.
    • Jeg kjenner ikke sykdommen nok til å vite, men om den er arvelig så kommer det jo an på om det er noe man burde visst om eller testet for. Jeg vil anbefale deg å kontakte NKK om dette, de har advokater med kunnskap om kjøp og salg av hund og konflikter rundt det.  Hundehelse.no sier: "Tilstanden er arvelig. Raser som er predisponert er Shar-Pei, Labrador retriver, Golden retriver, Dalmatiner, Boxer, Boston terrier, Fox terrier, Skotsk terrier, West Highland White terrier, Lhasa Apso og Shih Tzu. Tilstanden oppdages som regel når hunden er mellom 6 måneder og 3 år gammel."  
    • Hei! Jeg trenger råd angående en situasjon jeg befinner meg i nå. Jeg solgte en hund (1 år gammel) for 2,5 år siden. Hunden ble sjekket av veterinær før flytting. Jeg mottok nå en melding om at eieren har avlivet hunden på grunn av alvorlig atopisk dermatitt. De krever pengene tilbake for hunden, som ble solgt for 7000 kr. Problemet jeg har med dette er at hunden først begynte å utvikle symptomer 1,5 år etter at den forlot meg, ifølge veterinærjournalene, og verken foreldrene eller søsknene er berørt. Uten noen bevis i det hele tatt har veterinæren skrevet i alle journalene at den er "arvelig". Hva ville du gjort i denne situasjonen? Selv om jeg ikke er imot å refundere dem, synes jeg det faller inn under den generelle risikoen ved å eie et dyr. De kontaktet meg ikke på noe tidspunkt da hunden fikk symptomer for å tilby meg å kjøpe den tilbake.
    • Jeg håper jo at folk som velger å ta med hundene sine på Oslo Dog Show har trygge hunder som takler omgivelsene der. Hvis du er ute etter å vite mer om rasen så anbefaler jeg å kontakte raseklubben eller oppdrettere av rasen.
    • Chodsky Pes virka så rolige på Oslo Dog Show.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...