Gå til innhold
Hundesonen.no

Australsk Terrier


uno
 Share

Recommended Posts

  • 6 years later...
  • 1 month later...

I helgen fikk Isac pelsstell, og er nå ikke like hårete! Forskjellen er faktisk veldig stor. Nå kan han se, og vi slipper å plukke kvister fra pelsen i timesvis etter tur! Dette er kortere enn utstillingssveis, men Isacs pels var gammel og dårlig, og han skal ikke stilles ut, så da ble det den praktiske varianten i steden.

post-12196-0-03435800-1380533690_thumb.j

post-12196-0-32521000-1380533704_thumb.j

post-12196-0-48873900-1380533718_thumb.j

post-12196-0-66887500-1380533733_thumb.j

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
  • 4 weeks later...
  • 5 months later...
  • 1 month later...

Så nydelig. Jeg synes de er så fine før napping, rufsete og naturlig ustelt. Må man nappe de helt korte, eller kan man la de være litt "ustelte" uten at det går utover pelskvalitet? Håper jeg har en aussie valp i hus neste sommer :)

Pelsen slipper ikke selv, og hvis man ikke napper vokser den seg lang, blir myk og ikke like værbestandig. Men det er to typer pels, gammel og moderne. Den gamle er striere, mer hardfør og trenger ikke så mye stell, Robbie og Quentin er den typen. Den moderne er finere i kvaliteten, vokser tettere og krever oftere og mer stell, men er lettere å frisere pent til utstilling, Isac var denne typen. Robbie ble ikke stelt annet enn bad og børsting i ny og ne, og plukking av det aller verste på ryggen. De to andre har fått mer, fordi de trenger mer og fordi jeg har lært mer :)

Jeg synes også de skal være litt rufsete! Hvis man napper jevnlig, rulleres pelsen, slik at du ikke plukker ned alt på en gang. Da har den typisk tre-fire lengder i pelsen, og man napper kun den lengste, en gang i måneden eller noe sånt. De skal ha lang pels på undersiden - kragen, forkleet og skjørtet er viktig og rasetypisk.

Hvor ser du på valp fra? Heldiggrisen! :D Jeg skal også ha ny aussivalp så fort jeg bor litt mer permanent og en litt mer stabil hverdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...