Gå til innhold
Hundesonen.no

bur

janne&kenny

Recommended Posts

jeg skal nå kjøpe meg et bur til gutten min. hvordan skal jeg vende han til dette buret? jeg tror ikke det kommer til å bli så vanskelig, fordi han liker å sove under ting. han er på størrelse med en mellompuddel og jeg lurer på hvor stort dette buret skal være? hva er best med tøybur eller stål bur? hvordan er kvaliteten på tøybur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal nå kjøpe meg et bur til gutten min. hvordan skal jeg vende han til dette buret? jeg tror ikke det kommer til å bli så vanskelig, fordi han liker å sove under ting. han er på størrelse med en mellompuddel og jeg lurer på hvor stort dette buret skal være? hva er best med tøybur eller stål bur? hvordan er kvaliteten på tøybur?

Bilbur skal helst, pga sikkerhet, ikke være for store. Jeg har allikevel et litt for stort bur, da jeg synes det er greit at han får reist seg, snudd seg, lagt seg med alle 4 i været etc på lengre turer.

Innebur (som frivillig soveplass) kan vel være hvilken som helst str, UTEN dør... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal stenge han inne i dette buret, og jeg skal kjøpe et stort. og det er til å ha inne(ikke i bil/utstilling)

hvordan skal jeg venne han til det? jeg tror han kommer til å like buret:) jeg tror jeg vil kjøpe tøy bur, men hvordan er det å vaske? hva liker dere best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De største stoffburene er vel ca 105 x 78 x 83 (fra barehund.no siden). Men stoffbur er IKKE så greie å rengjøre. Vegger, tak og bunn henger sammen, og folk har kastet slike etter "ufffne" ulykker (diarrè) inne i dem...

Som med så mye annet så får man det man betaler for - også når det gjelder stoffbur. Det finnes massevis av riktig billige slike, men det synes i kvaliteten.

Men en hund som vil - kan lett ødelegge selv det beste, dyreste og mest solide stoffburet. Forsåvidt kan en hund som virkelig vil ødelegge et metallbur også, men det er jo en annen sak..

Stoffbur er helt genialt hvis man skal dra med seg buret overalt, da det er lett, enkelt å sette opp også ser de finere ut enn metallburene.

Metallbur er enklere å vaske/spyle og litt tryggere (såfremt hunden ikke får panikk - da er det mindre skader på hunden om den bryter seg ut av et stoffbur enn et metallbur).

Hvis du leser den andre diskusjonen her som også heter bur, så får du endel tanker for og imot dette med å bruke bur, så det tar jeg ikke her.

Men har du vurdert å lage en innendørs "hundegård" til han istedenfor? Større plass, luftigere, enklere å flytte rundt hvis man får besøk, passer inn i enhver krok, kan justeres i akkurat den form og fasong man trenger... I så fall selger de slike lette grindelementer på bl.a. Plantasjen og Biltema (billigst på Biltema) - 4 stk i pakken, og man bør skaffe et par pakker. (De er plastbelagt, kalles kompostgitter og har en kjedelig grønnfarge)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilbur skal ikke være i plast eller stoff, men i stål, helst ikke-sammenleggbart.. Hvis du skal sperre han inne i det mens du er borte på dagtid er det minimum at han kan ligge strukket ut, både på siden med beina rett ut, og på "langs". Dessuten skal han kunne reise seg, snu seg, og du må jo også ha plass til vannskål uten at han må ha halen i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De største stoffburene er vel ca 105 x 78 x 83 (fra barehund.no siden). Men stoffbur er IKKE så greie å rengjøre. Vegger, tak og bunn henger sammen, og folk har kastet slike etter "ufffne" ulykker (diarrè) inne i dem...

Som med så mye annet så får man det man betaler for - også når det gjelder stoffbur. Det finnes massevis av riktig billige slike, men det synes i kvaliteten.

Men en hund som vil - kan lett ødelegge selv det beste, dyreste og mest solide stoffburet. Forsåvidt kan en hund som virkelig vil ødelegge et metallbur også, men det er jo en annen sak..

Stoffbur er helt genialt hvis man skal dra med seg buret overalt, da det er lett, enkelt å sette opp også ser de finere ut enn metallburene.

Metallbur er enklere å vaske/spyle og litt tryggere (såfremt hunden ikke får panikk - da er det mindre skader på hunden om den bryter seg ut av et stoffbur enn et metallbur).

Hvis du leser den andre diskusjonen her som også heter bur, så får du endel tanker for og imot dette med å bruke bur, så det tar jeg ikke her.

Men har du vurdert å lage en innendørs "hundegård" til han istedenfor? Større plass, luftigere, enklere å flytte rundt hvis man får besøk, passer inn i enhver krok, kan justeres i akkurat den form og fasong man trenger... I så fall selger de slike lette grindelementer på bl.a. Plantasjen og Biltema (billigst på Biltema) - 4 stk i pakken, og man bør skaffe et par pakker. (De er plastbelagt, kalles kompostgitter og har en kjedelig grønnfarge)

Susanne

takk for svar! jeg tenkte jeg kune kjøpe et billig bur på plantasjen, så hvis han ikke liker det, så er det ikke så farlig når jeg ikke har brukt så mye penger.

jeg har tengt på hunde gård, men tenkte at da har han ikke tak, og han liker å krype inn i små hull... det er vanskelig å vite hva jeg skal kjøpe så lenge jeg ikke vet hva han liker best.

men har dere noen tips om tilvenning? jeg tenkte jeg bare skulle legge senga hans inni buret så går han sikkert å legger seg der. lukker da ikke døra med det første.

Aya: jeg skal ikke brue buret i bil. jeg bruker sele, fordi vi kjører så mange biler at det er mye lettere å flytte på en sele enn et bur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal stenge han inne i dette buret, og jeg skal kjøpe et stort. og det er til å ha inne(ikke i bil/utstilling)

hvordan skal jeg venne han til det? jeg tror han kommer til å like buret:) jeg tror jeg vil kjøpe tøy bur, men hvordan er det å vaske? hva liker dere best?

Kan jeg spørre HVORFOR du nå (som du tydeligvis har hatt denne hunden en stund) skal ha den i bur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre HVORFOR du nå (som du tydeligvis har hatt denne hunden en stund) skal ha den i bur?

ja du kan spør, men jeg vil ikke svare på det. grunnen til det er at noen her inne tror vi misshandler hunden ved å sette den i bur. hvis du vil diskutere om burbruk så er vel du aktiv der diskusjonene fåregår. jeg vil ha svar på det jeg har spurt om. jeg blir ikke iritert når du spør (dere hører jo ikke tonefallet og det oppstår lett missforståelser) men det er of topic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener såpass mye om din egen hund at du vil putte den i bur, så bør du vel også klare å tenke ut hvor stort buret bør være?

Svaret er selvsagt... så stort som mulig. Det er ingen "standard", fordi det har med hva man skal bruke det til. Skal hunden "sperres inne i det", som du skriver, så kan det i mine øyne aldri bli stort NOK. En ting er "tilstrekkelig" til at hunden kan røre seg, en annen ting er hva som er ideelt og komfortabelt.

Det er som flyseter: Der er det minimumskrav til beinplass, men du milde - hadde jeg hatt penger, skulle jeg reist på førsteklasse og kunne sklidd utover med mer enn nok plass. Ville du heller fløyet trang økonomi i 6-8 timer - enn å sitte på en mer enn romslig luksusplass i flyet? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja du kan spør, men jeg vil ikke svare på det. grunnen til det er at noen her inne tror vi misshandler hunden ved å sette den i bur. hvis du vil diskutere om burbruk så er vel du aktiv der diskusjonene fåregår. jeg vil ha svar på det jeg har spurt om. jeg blir ikke iritert når du spør (dere hører jo ikke tonefallet og det oppstår lett missforståelser) men det er of topic.

Synes det er leit at du ikke heller vil ha hjelp til det problemet du har (fått?) med hunden din, jeg - og JA, jeg synes det er mishandling å ha hunden i bur hele dagen og hele natta, og "hver gang" den ellers må være alene. Andre alternativer enn bur hadde helt klart vært bedre for HUNDEN, f eks trening, eller omplassering, for den saks skyld.

(Og tonefallet mitt er både mildt og snilt...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er leit at du ikke heller vil ha hjelp til det problemet du har (fått?) med hunden din, jeg - og JA, jeg synes det er mishandling å ha hunden i bur hele dagen og hele natta, og "hver gang" den ellers må være alene. Andre alternativer enn bur hadde helt klart vært bedre for HUNDEN, f eks trening, eller omplassering, for den saks skyld.

(Og tonefallet mitt er både mildt og snilt...)

men du må bare kalle meg en dyremisshandler eller hva du vil! jeg kan jo godt si en grunn til at jeg vil ha det, og det er fordi jeg tror han vil like det! det er ikke snakk om dag og natt! det er ikke snakk om å kaste hunden inn i buret og smelle døra igjen!

rekner ikke med at du har noen tips til meg.

men til andre: vet dere om noen plasser jeg får kjøpt billig bur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes enkelte i denne diskusjonen er overdrevent dramatiske.... :lol:

Billig stoffbur får du på Plantasjen har jeg hørt. Det er en tråd på utstyrsforumet om det nå, det er vist noe tilbudsgreier der. :P

er helt enig med der... :P

ja, jeg har tenkt på det! så hvis jeg finner ut at han ikke liker bur, så er det ikke så mye bortkasta penger.

Hvis du mener såpass mye om din egen hund at du vil putte den i bur, så bør du vel også klare å tenke ut hvor stort buret bør være?

Svaret er selvsagt... så stort som mulig. Det er ingen "standard", fordi det har med hva man skal bruke det til. Skal hunden "sperres inne i det", som du skriver, så kan det i mine øyne aldri bli stort NOK. En ting er "tilstrekkelig" til at hunden kan røre seg, en annen ting er hva som er ideelt og komfortabelt.

Det er som flyseter: Der er det minimumskrav til beinplass, men du milde - hadde jeg hatt penger, skulle jeg reist på førsteklasse og kunne sklidd utover med mer enn nok plass. Ville du heller fløyet trang økonomi i 6-8 timer - enn å sitte på en mer enn romslig luksusplass i flyet? :P

jeg er enig i det! tenker også på innhegning, men da får han ikke det taket han liker...

men når jeg spurte om størrelse, så tenkte jeg stort! siden jeg ikke skal ha det i bil! for for at han skal kunne ha det bra der inne, ikke bare ok! men jeg tenkte på hvor store de store bura er, hvis du forstår..? (jeg er ikke noe god å forklare... ;) ) så jeg har et mål å gå ut ifra..

*dobbelpost, endret av mod. Charleen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør begge deler, da vel... ha et bur eller en sånn "liggehule" (i mykt stoff), og bruk innhegning rundt. Vet ikke hvor stort dyret ditt er? En bekjent bruker kompostgrinder rundt en litt høy sofa, som da blir "krypinn" for en ganske liten hund - som da har tilgang også til sin vanlige liggeplass. Du kan jo legge et teppe over et hjørne også? For det må du jo også gjøre med et bur, hvis det er "tak" hunden din trenger.

Burstørrelser ligger vel ute på nett, og kommer opp til de relativt store. Nå vet vi jo ikke hvor stor hunden din er, så det kan jo være nyttig å skrive?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør begge deler, da vel... ha et bur eller en sånn "liggehule" (i mykt stoff), og bruk innhegning rundt. Vet ikke hvor stort dyret ditt er? En bekjent bruker kompostgrinder rundt en litt høy sofa, som da blir "krypinn" for en ganske liten hund - som da har tilgang også til sin vanlige liggeplass. Du kan jo legge et teppe over et hjørne også? For det må du jo også gjøre med et bur, hvis det er "tak" hunden din trenger.

Burstørrelser ligger vel ute på nett, og kommer opp til de relativt store. Nå vet vi jo ikke hvor stor hunden din er, så det kan jo være nyttig å skrive?

ja, det er hørest jo veldig bra ut! jeg skrev i første innlegg at hunden var på størrelse av en mellom puddel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bur får du kjøpt mange steder, til ulik pris. Jeg kjøpte et stort og solid stålbur med målene 70 cm bredt, 80 cm høyt og 105 cm dypt, med én dør, til kr 1300 for fire år siden. Denne butikken finnes ikke lenger, dessverre. Til en såpass liten hund som din ville jeg gått for et bur som var høyt nok til at han kan stå oppreist uten at hodet berører taket. Og siden han liker "hulefølelsen" ville jeg pakket inn buret i tepper. Det gir en lun effekt, og filtrerer også vekk støy og lys utenfra.

Tilvenning? Begynn med å gi ham alle måltider inni buret. Fest en vannskål på veggen inni buret (det finnes spesielle skåler med holdere til den bruk), og ha det som eneste vannkilde. Legg hundesenga hans inni buret, og hvis han sovner andre steder så løft ham opp og putt ham i buret. Når du begynner å ha døra stengt lønner det seg at han er trøtt og klar for en lur. Slipp ham ut når han våkner.

Etterhvert lar du ham være i buret litt lenger før du slipper ham ut, og du åpner kun døra når han er stille og rolig. Og etter måltider kan han gjerne vente noen minutter før han slipper ut. Kommander ham i sitt eller dekk, og åpne døra og gi ham fri-kommando når han har sittet/ligget rolig i minst 10 sekunder. Dette er også en fordel i forbindelse med burbruk i bil, hvor du vil at hunden skal forholde seg rolig til du har tatt på ham båndet.

Buret bør være et fristed hvor ingen forstyrrer hunden. Min hund piler inn i buret når han ser at jeg henter fram klosaksa. Da slipper han kloklippinga (inntil jeg kniper ham utenfor buret...). Buret hans er forøvrig innpakket i støydempende matter (kjøpt som metervare i en bilbutikk) slik at han ikke forstyrres av støy i rommet når han sover der. Han er forøvrig utrolig glad i å sove i bur, og tyvlåner burene til sine hundevenner når vi er på besøk.

På utstillinger og lc-treninger bruker vi tøybur med saueskinn inni. Da ligger han i fred for passerende hunder og mennesker, og kan sove til det er hans tur i ringen/på banen. På utendørsutstillinger (og på lc-treninger når det truer med regn) tar jeg også med utstillingstelt og liggetepper/tjorespiral, men han foretrekker likevel å ligge i tøyburet inne i teltet. Teppene og tjorespiralen blir som regel utlånt til besøkende hunder, for det flyr alltid mye folk og dyr inn og ut av teltet.

I bil foretrekker jeg stålbur som ikke er sammenleggbare. Men jeg har ikke egen bil, så det blir til at jeg tar med tøyburet når jeg drar på utstillinger og lc-trening i venners biler. Da fortøyer jeg buret med bagasjestropper. Ikke verdens tryggeste løsning, men vennene mine har store stålbur til sine hunder som jeg fester tøyburet til. Og de har varebiler med kraftig nettingsskille mot forsetene, så det er tryggere enn vanlige personbiler. Når jeg får billappen (forhåpentligvis i november) skal jeg kjøpe en stor varebil, og da skal jeg sette inn et spesialbestilt, sveiset dobbeltbur med romslig plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bur får du kjøpt mange steder, til ulik pris. Jeg kjøpte et stort og solid stålbur med målene 70 cm bredt, 80 cm høyt og 105 cm dypt, med én dør, til kr 1300 for fire år siden. Denne butikken finnes ikke lenger, dessverre. Til en såpass liten hund som din ville jeg gått for et bur som var høyt nok til at han kan stå oppreist uten at hodet berører taket. Og siden han liker "hulefølelsen" ville jeg pakket inn buret i tepper. Det gir en lun effekt, og filtrerer også vekk støy og lys utenfra.

Tilvenning? Begynn med å gi ham alle måltider inni buret. Fest en vannskål på veggen inni buret (det finnes spesielle skåler med holdere til den bruk), og ha det som eneste vannkilde. Legg hundesenga hans inni buret, og hvis han sovner andre steder så løft ham opp og putt ham i buret. Når du begynner å ha døra stengt lønner det seg at han er trøtt og klar for en lur. Slipp ham ut når han våkner.

Etterhvert lar du ham være i buret litt lenger før du slipper ham ut, og du åpner kun døra når han er stille og rolig. Og etter måltider kan han gjerne vente noen minutter før han slipper ut. Kommander ham i sitt eller dekk, og åpne døra og gi ham fri-kommando når han har sittet/ligget rolig i minst 10 sekunder. Dette er også en fordel i forbindelse med burbruk i bil, hvor du vil at hunden skal forholde seg rolig til du har tatt på ham båndet.

Buret bør være et fristed hvor ingen forstyrrer hunden. Min hund piler inn i buret når han ser at jeg henter fram klosaksa. Da slipper han kloklippinga (inntil jeg kniper ham utenfor buret...). Buret hans er forøvrig innpakket i støydempende matter (kjøpt som metervare i en bilbutikk) slik at han ikke forstyrres av støy i rommet når han sover der. Han er forøvrig utrolig glad i å sove i bur, og tyvlåner burene til sine hundevenner når vi er på besøk.

På utstillinger og lc-treninger bruker vi tøybur med saueskinn inni. Da ligger han i fred for passerende hunder og mennesker, og kan sove til det er hans tur i ringen/på banen. På utendørsutstillinger (og på lc-treninger når det truer med regn) tar jeg også med utstillingstelt og liggetepper/tjorespiral, men han foretrekker likevel å ligge i tøyburet inne i teltet. Teppene og tjorespiralen blir som regel utlånt til besøkende hunder, for det flyr alltid mye folk og dyr inn og ut av teltet.

I bil foretrekker jeg stålbur som ikke er sammenleggbare. Men jeg har ikke egen bil, så det blir til at jeg tar med tøyburet når jeg drar på utstillinger og lc-trening i venners biler. Da fortøyer jeg buret med bagasjestropper. Ikke verdens tryggeste løsning, men vennene mine har store stålbur til sine hunder som jeg fester tøyburet til. Og de har varebiler med kraftig nettingsskille mot forsetene, så det er tryggere enn vanlige personbiler. Når jeg får billappen (forhåpentligvis i november) skal jeg kjøpe en stor varebil, og da skal jeg sette inn et spesialbestilt, sveiset dobbeltbur med romslig plass.

tuuusen takk for et godt, lærerikt svar:)

det høres ut som du har en kjempe fin løsning! jeg kommer nok til å ha bruk for dine tips:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det kan jeg også gjøre! jeg tror jeg skal kjøpe meg et stooort tøy bur og dekke det til under pulten min(der han liker å sove) å legge inn senga hans:) jeg skal ikke lukke døra i begynnelsen.. men jeg kommer nok til å lukke den hvis jeg får bruk for det.. men først og fremst står den open:) håper han liker det:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det kan jeg også gjøre! jeg tror jeg skal kjøpe meg et stooort tøy bur og dekke det til under pulten min(der han liker å sove) å legge inn senga hans:) jeg skal ikke lukke døra i begynnelsen.. men jeg kommer nok til å lukke den hvis jeg får bruk for det.. men først og fremst står den open:) håper han liker det:D

Hvis han liker seg under pulten er det en ganske så perfekt plass å sette buret. Hunder liker å være nær menneskene sine, og så sparer du attpåtil gulvplass ved å bruke plassen under pulten. Jeg tror at burtilvenningen vil gå veldig greit med en sånn plassering.

Buret til min hund står ved siden av pulten min, for det er for stort til å gå under bordplata. Dessuten har jeg tre PC-kabinetter stående der, så det er nokså trangt om plassen allerede. Men vanligvis foretrekker han å ligge oppi sofaen (som også står rett ved pulten), for der har han best overblikk. Og hvis jeg spiller høy musikk går han og legger seg uti gangen - i protest mot all den fæle støyen. Det hjelper ikke engang om jeg spiller musikk fra Marokko (hans hjemland) sunget på det gamle, opprinnelige berberspråket Tamazight. Han trekker ut i gangen uansett. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han liker seg under pulten er det en ganske så perfekt plass å sette buret. Hunder liker å være nær menneskene sine, og så sparer du attpåtil gulvplass ved å bruke plassen under pulten. Jeg tror at burtilvenningen vil gå veldig greit med en sånn plassering.

Buret til min hund står ved siden av pulten min, for det er for stort til å gå under bordplata. Dessuten har jeg tre PC-kabinetter stående der, så det er nokså trangt om plassen allerede. Men vanligvis foretrekker han å ligge oppi sofaen (som også står rett ved pulten), for der har han best overblikk. Og hvis jeg spiller høy musikk går han og legger seg uti gangen - i protest mot all den fæle støyen. Det hjelper ikke engang om jeg spiller musikk fra Marokko (hans hjemland) sunget på det gamle, opprinnelige berberspråket Tamazight. Han trekker ut i gangen uansett. :)

:wub: ja, jeg tror også det kommer til å gå bra! det er veldig mye diskusjon rundt dette med bur bruk.. men det er jo veldi praktisk! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...