Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som kjøper utstyr til for hesten?


MegaMarie

Recommended Posts

Er det noen som kjøper utstyr til hesten de har på for eller?

Jeg har lyst til å gjøre det, jeg syns det er så fint for da virker det som om at det er din hest.

Jeg kan jo bruke det på andre hester etter på da, med mindre jeg broderer navn på og slikt.

Har f.eks lyst til å kjøpe et tur dekken.Kanskje grime og leie tau vis eieren har dårlig smak på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Jeg hadde traveren min på trener stall en stund, og for at jeg skulle slippe å betale tok jeg imot en drektig hoppe fra travtreneren. Hun reiste hjem 2 uker før hun fikk føllet, men da hadde jeg allerede kjøpt grime til føllet, som var så stor at den ikke passet før føllet var 8mnd. :) NÅ bruker føllet den grima :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

For mange år siden da jeg red på rideskolen så hadde jeg alltid annsvar for en eller annen pøbel hest og jeg kjøpte gud vet hvor mye utstyr igrunn.

Brukte mange mange tusen og har aldri klart å selge det som jeg har igjen siden det er så mange fine minner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
  • 4 weeks later...

Jeg har blant annet refleksridedekken, reflekser og ha på bena, egne børster, shabrak (bruker den ikke så mye) etc..

Har kjøpt grime, men den solgte jeg videre til ei anna jente :whistle:

Synes det er såå kjedelig når eieren til fôrhesten nesten aldri kjøper nye ting til han! Tenk hvor masse utstyr hesten min hadde hatt hvis jeg hadde fått meg hest, da... :shocked:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Til bursdagen min i september fikk jeg en føllgrime med leietau, selvom jeg absolutt ikke har egen hest :P

Var ment til lille Florida Dream, yndlingshesten min. Grima var litt stor da hun fikk den, så hun bruker den fortsatt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg handler manstrikker, hovrasper, hovkniver, hodelag og grimer til hestene på jobben, når jeg har råd. Spesielt til Kilmore(vallaken), Ålsbrunen(hingsten) og ÅlsJerka(føllet), da. Avlshoppene og 3års-hoppa blir jo ikke så mye brukt, så de har jo ikke bruk for noe særlig. :)

Har kjøpt grime, leietau, hodelag og tøyler til Kilmore, manstrikker til han og hingsten(for de går jo løp iblant, da må de være pene!). Grime og leietau til Jerka.

Og hovrasp og hovkniv er jo på deling mellom Jerka, moren hennes, den andre avlshoppa og 3årshoppa, egentlig, for det er bare de som går uten sko. Men skjærer jo høvene på hingsten og vallaken iblant også, når de skal skos på nytt og sjefen er sliten etter nattevakt, da tar jeg grovarbeidet, så smeller han på skoene. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blant annet refleksridedekken, reflekser og ha på bena, egne børster, shabrak (bruker den ikke så mye) etc..

Må bare spørre.. har ikke eieren sørget for å ha reflekser på hesten sin selv slik at du har måtte kjøpe det, eller har du bare kjøpt ekstra??

Vannvittig tankesløst å sende hesten sin ut med en 12 åring uten reflekser i hvertfall. Både for hest og rytter. Burde ikke være opp til forrytteren å sikre seg og hesten i mørket. Det er det da jaggu hesteieren som skal stå for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondiemamma: Mange fôrryttere kjøper nytt sånt til hesten likevel, bare for morro skyld og for at hesten skal få nytt. Så jo det på rideskolen jeg jobba på, de som hadde fôrhester der, hadde jo fullt utstyr til minst en hest, utenom sal liksom. De hadde beinbeskyttere og bandasjer og reflekser og refleksdekken og regndekken og svettedekken og vinterdekken og hodelag til dressurridetimen og hodelag til sprangridetimen og halebandasje og fullt strigleutstyr..

Hvor de fikk alle pengene fra, aner jeg ikke. Hvorfor de absolutt skulle ta opp 3/4 av plassen på salrommet/loftet aner jeg ikke. Hvorfor de skulle ha egne utstyrskasser med lås på, så de kunne ha det de kanskje brukte 1 gang på et halvår, i stallen, uten at noen stjal det, det vet jeg ikke. :)

Skjønner heller ikke hvorfor hele gjengen hadde minst to par sporer i utstyrskassene sine når de ikke fikk bruke sporer annet enn på Didrik på dressurtimen. ;) Og hun som oftest red ham der, brukte ikke sporene, for hun klarte å få ham til å fungere uten. ;)

Må bare flire litt av dissa jentene altså. Men, om det er det de vil, så værsågod, liksom. ;) Kjøpe fleecedekken i størrelse cob til en shetlandsponni, fordi det bare var i den størrelsen at de hadde det i lyseblått, jaaada. Ikke mine penger, ikke mitt problem. ;)

Men, selvfølgelig skal eier selv sørge for at alt av sikkerhetsutstyr er tilgjengelig, og kreve at fôrrytter/hestepasser bruker det. Jeg setter ALLTID på reflekser på hesten før jeg rir ut, fordi at OM noe skulle skje, at jeg falt av og slo meg bevisstløs, eller ett eller annet, slik at det ble mørkt før vi kom oss hjem, eller at hesten var ute i mørket, så vil jeg at hesten skal SYNES. Den skal ikke påkjøres fordi jeg er lat og ikke gidder å sette på 2-4 beinreflekser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...