Gå til innhold
Hundesonen.no

"Buster" når hun koser?

Marianne

Recommended Posts

Lita har, fra dag 1 hun kom hit, skulle ha nattakos. Dette er noe hun kommer og ber om selv, når jeg har lagt meg. Hun kommer inn på sovrommet, får kosen sin i noen minutter og tasser ut igjen for å nyte at hun kan breie seg ut i sofaen! :)

Men i de siste dagene så har jeg sett at hun reiser bust, men kun pelsen på rompa/krysset! :) Hun har den samme adferden som vanlig, kosete, og hun har full frihet til å gå når hun selv vil..

Hun er jo kjapp på å reise bust når hun blir usikker i andre situasjoner, men har aldri sett før at hun kun reiser bust på rompa før!

Skjønte ikke helt det der, håper noen kan hjelpe meg med å skjønne den adferden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gjør det når hun er usikker og oppspilt. Gjerne i forbindelse med andre hunder (feks. løsslipp), eller at hun blir litt skremt plutselig. Noen ganger har hun bust på nakken, andre ganger på rompa og andre ganger langs hele ryggen. Jeg tror jeg hadde blitt litt skeptisk hvis Hera kom med busten stående inn på soverrommet :) kanskje det er noe skummelt der inne? Noe hun er usikker på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gjør det når hun er usikker og oppspilt. Gjerne i forbindelse med andre hunder (feks. løsslipp), eller at hun blir litt skremt plutselig. Noen ganger har hun bust på nakken, andre ganger på rompa og andre ganger langs hele ryggen. Jeg tror jeg hadde blitt litt skeptisk hvis Hera kom med busten stående inn på soverrommet :) kanskje det er noe skummelt der inne? Noe hun er usikker på?

Hehe, nei hun kommer ikke inn med busta, den kommer mens vi koser, men hun er ikke usikker da! Hun står og koser seg og ingenting tyder på noe annet! Uten om den bustinga da... :unsure:

Hvor gammel er hun?

Masse hormoner for tiden/venter hun løpetid?

Aner ikke om det kan ha noe med saken å gjøre, men kanskje?

Hun ble 2 år i slutten av mai og ikke noe løpetid på gang så kan nok ikke være det heller!

Noen andre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg hadde blitt litt skeptisk hvis Hera kom med busten stående inn på soverrommet :)kanskje det er noe skummelt der inne? Noe hun er usikker på?

Marianne, du har vel ikke en mann i sengen for tiden? *knis* :)

Men altså, jeg mener iallefall å ha hørt at hvis busten er så langt nede så er det utelukkende usikkerhet (men du vet, alle er jo så sikre på sin versjon uansett..). Hvis den hadde vært på "skuldrene", så hadde det vært mer "sikker tøffing"..

Har du foretatt noen endringer inne på soverommet eller noe da? Noe hun blir obs på under kosen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marianne, du har vel ikke en mann i sengen for tiden? *knis* :)

Men altså, jeg mener iallefall å ha hørt at hvis busten er så langt nede så er det utelukkende usikkerhet (men du vet, alle er jo så sikre på sin versjon uansett..). Hvis den hadde vært på "skuldrene", så hadde det vært mer "sikker tøffing"..

Har du foretatt noen endringer inne på soverommet eller noe da? Noe hun blir obs på under kosen?

Hihihi, nei ingen mann i sengen min, kanskje det er det som er feilen! :P

Ingen endringer heller.. Merkelig dette her...

Hun er som vanlig i nattakosingen sin, og hun står stort sett med øynede lukket eller sånn halvveis lukket, så derfor innbiller jeg meg at hun ikke er engstelig, det er heller INGENTING annet som tilsier at hun er det, og ja, jeg har studert henne! :)

Og en annen ting, hadde hun blitt redd eller usikker eller det var noe hun ikke likte, så hadde hun da gått sin vei!

Skjønner ikke dette... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lita har, fra dag 1 hun kom hit, skulle ha nattakos. Dette er noe hun kommer og ber om selv, når jeg har lagt meg. Hun kommer inn på sovrommet, får kosen sin i noen minutter og tasser ut igjen for å nyte at hun kan breie seg ut i sofaen! :)

Men i de siste dagene så har jeg sett at hun reiser bust, men kun pelsen på rompa/krysset! :) Hun har den samme adferden som vanlig, kosete, og hun har full frihet til å gå når hun selv vil..

Hun er jo kjapp på å reise bust når hun blir usikker i andre situasjoner, men har aldri sett før at hun kun reiser bust på rompa før!

Skjønte ikke helt det der, håper noen kan hjelpe meg med å skjønne den adferden! :)

Å reise bust er jo litt av det samme som å få gåsehud for oss, det er ikke viljestyrt.

Kanskje du bare koser så godt eller på et bestemt sted som gir henne litt "gåsehud"? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å reise bust er jo litt av det samme som å få gåsehud for oss, det er ikke viljestyrt.

Kanskje du bare koser så godt eller på et bestemt sted som gir henne litt "gåsehud"? :)

:) Det har jeg ikke tenkt på! Får satse på at det er det da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...