Gå til innhold
Hundesonen.no

Travhester =)

pappasito

Recommended Posts

Skrevet

Heij :)

Jeg vet at det er mye jobb med å trene opp en X-traver til å bli en fin ridehest :) Men litt av gleden er det ikke? Å se at virkelig arbeidet ditt har gjort underverker.. :D Det synes nå jeg.. jeg hadde ikke hatt noe imot å kjøpe meg en billig X-traver å trene den.. grunnen er at jeg liker ikke konkurranse og har sldri startet noe særlig.. bare litt.. menne travere er fine som hobbyhester da

Klem... ;)

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Skrevet

Fine hobbyhester- joda.. Men det er en kjempejobb som veldig mange avslutter halvveis, og da får man stive hester som er umulige å bøye, og som sliter fryktelig på feil muskler under jobbing, og jeg merker at for min del orker ikke jeg den jobben. Jeg har ikke motivasjonen, rett og slett. Jeg synes det er kjempemorro å ri inn og trene opp hester fra scratch, men da har du et hvitt papir å jobbe med, ikke en hest som har et helt annet grunnlag og helt andre forutsetninger. Men ekstravere kan bli herlige tur- og hobbyhester.

• 1 month later...
Skrevet

Selv har jeg ikke så mye peiling, men har ei venninne som har trent en varmblodstraver til dressurhest. Da de begynte 'kunne ikke' hesten galoppere, på sitt første dressurstevne nå i høst kom de som nummer 2. De slo ut flere sånne 100 000 kroner hester. De hadde trent dressur i et år før de startet og hesten var 4 1/2 år gammel tror jeg hvis jeg ikke husker feil. Ikke mer enn 5 iallefall. Jeg synes de har vært flinke.

Et par bilder fra stevnet:

chaser.jpg

chaser2.jpg

• 1 month later...
  • 3 weeks later...
Skrevet

Hei. jeg synest det mest morsome med hele traver opplegget er å trene dem til å bli travere. HAr ein vallak i løp nå, og holder på og trene opp ein til, men bruker dem som ridehester i tillegg da. Det er veldig morro å ri travere ;) Men jeg liker dem med litt fart og futt også. En god avbrekkning uansett om du omskolerer en traver eller og du trener opp en traver er horsemanship, du trenger verken være proff eller noe annet for å få det til, og hentene trives med det i tilleg som de trenes mentalt og ikke bare fysisk. Bør absolutt prøves!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ikke snakk om en av rasene som er overrepresentert. Det er ingen gentest eller test utenom individuel allergi testing for dette. Som sagt har ingen av besteforeldrene, søsknene og ingen av foreldrene det. Så for meg er det vanskelig å si om det er arvelig eller ikke. Derfor er det vanskelig å si at jeg burde ha vist at hunden ville utvikle denne sykdommen. Takk for tipset, jeg skal kontakte dem for råd.
    • Jeg kjenner ikke sykdommen nok til å vite, men om den er arvelig så kommer det jo an på om det er noe man burde visst om eller testet for. Jeg vil anbefale deg å kontakte NKK om dette, de har advokater med kunnskap om kjøp og salg av hund og konflikter rundt det.  Hundehelse.no sier: "Tilstanden er arvelig. Raser som er predisponert er Shar-Pei, Labrador retriver, Golden retriver, Dalmatiner, Boxer, Boston terrier, Fox terrier, Skotsk terrier, West Highland White terrier, Lhasa Apso og Shih Tzu. Tilstanden oppdages som regel når hunden er mellom 6 måneder og 3 år gammel."  
    • Hei! Jeg trenger råd angående en situasjon jeg befinner meg i nå. Jeg solgte en hund (1 år gammel) for 2,5 år siden. Hunden ble sjekket av veterinær før flytting. Jeg mottok nå en melding om at eieren har avlivet hunden på grunn av alvorlig atopisk dermatitt. De krever pengene tilbake for hunden, som ble solgt for 7000 kr. Problemet jeg har med dette er at hunden først begynte å utvikle symptomer 1,5 år etter at den forlot meg, ifølge veterinærjournalene, og verken foreldrene eller søsknene er berørt. Uten noen bevis i det hele tatt har veterinæren skrevet i alle journalene at den er "arvelig". Hva ville du gjort i denne situasjonen? Selv om jeg ikke er imot å refundere dem, synes jeg det faller inn under den generelle risikoen ved å eie et dyr. De kontaktet meg ikke på noe tidspunkt da hunden fikk symptomer for å tilby meg å kjøpe den tilbake.
    • Jeg håper jo at folk som velger å ta med hundene sine på Oslo Dog Show har trygge hunder som takler omgivelsene der. Hvis du er ute etter å vite mer om rasen så anbefaler jeg å kontakte raseklubben eller oppdrettere av rasen.
    • Chodsky Pes virka så rolige på Oslo Dog Show.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...