Gå til innhold
Hundesonen.no

BC som smiler

Marianne

Recommended Posts

Skrevet

Tantebarnet mitt, Birko, smilte her for første gangen i sitt 9 årige liv! Det var visst ingen tvil om at det var det han gjorde! Stooort fiiint smil! :)

Jeg har aldri hørt om BC'r som smiler før! At belgere gjør det er jo vanlig (Loke smiler støtt til meg :) ) Også litt merkelig at Birko plutselig gjør det nå...! Men men han er jo en raring da! :D

Noen erfaring med dette?

Skrevet

Vi har en nabo som driver oppdrett av BC, de har 5 stykker nå, Choy den eldste hannen smiler når det kommer besøk:) han blir såååå lykkelig

Skrevet

Nå er ikke Blaze en BC, men hun kan også smile når hun blir utrolig glad. Har sett det 3-4 ganger.

Men i hilse situasjon så blir det vell også kalt aktiv underkastelse. Det sto en beskrivelse av det i siste hundesport.

Skrevet

Når dere mener smiler så tenker dere når hunden "flekker tenner" sant?

Isåfall må eg si at eg ble litt redd når santoz gutten som valp drev og "flekket tenner" mot meg hvergang han våknet og var glad og logret med hele seg. Kunne ikke forstå korfor han var sint på meg samtidig som han logret. Hadde jo aldri hørt om dette før. Er så utrolig nusselig når han er så glad og begynner å smile mens kroppen vrikker alle veier. :):)

Skrevet

Casper som var blanding mellom bla bc, smilte. Begynte med det da han var valp/unghund. Tulla, springer, smiler også, men det lærte hun vel av Casper. Begge "flekket tenner". Tulla gjør det spesielt når hun nettopp har sovet.

Skrevet

Hvis han aldri har gjort det før så kanskje det ikke var et smil ? :) kanskje han prøvde å si deg noe *flir* Jeg skulle ønske Loke sluttet å smile og legge på på ørene når vi møtte folk på tur jeg.. Det der sammen med hans sedvanlige byksende væremåte i møtesituajsoner må skaffe oss mye trøbbel en dag...

Skrevet

Hvis han aldri har gjort det før så kanskje det ikke var et smil ? :) kanskje han prøvde å si deg noe *flir* Jeg skulle ønske Loke sluttet å smile og legge på på ørene når vi møtte folk på tur jeg.. Det der sammen med hans sedvanlige byksende væremåte i møtesituajsoner må skaffe oss mye trøbbel en dag...

Haha! Det er ingenting imot hva Casper gjorde..! Han hadde en koselyd som hørtes ut som knurring! I tillegg til å legge ørene ut så han så ut som en elefant.. :) Gjett om han skremte vettet av folk? Han kom jo og flekket tenner, la på ørene og knurret! Til og med hundevante folk trodde til tider han var rabiat.. :D (Merkelig, siden halen og resten av kroppen viste noe annet..)

Skrevet

Jeg har faktisk aldri sett Sofus smile (litt deppa for det akkurat nå, føler meg jo helt utenfor her joo!). MEN, han lager mest sannsynlig den samme koselyden som Huldra forteller om Casper over her! Han legger ikke inn eller ut ørene, bare knurrer/hyler/uuuuuuler.. *knis* Folk trodde virkelig at gutten var helt rabiat når han gjorde det. Men faktisk mest når han var liten og søt. Nå, når han er blitt stor gutt-så føler folk seg faktisk mindre truet av det :)

Men, jeg vet jo okke som, at det er en koselyd da, og den beste "Hei der er du, lek med meg" -koselyd som finnes!

Skrevet

Hvordan høres den ut da? Casper sin hørtes ut som "hrrrooooo", og han laget trutmunn da han "ulte". Lærte han faktisk å gjøre det på kommandoen "Er du sexy?", og joda, det var han *rrrr* :)

Skrevet

Jeg har da en BC som smiler, men det er ikke på samme måten som det dere beskriver det. Hun bare drar på munnvikene uten å vise tenner. :) Ser ganske mongo ut egentlig. :rolleyes:

Skrevet

Hvis han aldri har gjort det før så kanskje det ikke var et smil ? :D kanskje han prøvde å si deg noe *flir* Jeg skulle ønske Loke sluttet å smile og legge på på ørene når vi møtte folk på tur jeg.. Det der sammen med hans sedvanlige byksende væremåte i møtesituajsoner må skaffe oss mye trøbbel en dag...

Hrmpf <_< Det vakke til meg han gjorde det da! Beate bare fortalte om det så! ;) *knis*

Og du klarer å finne på nok trøbbel selv du, ikke bland inn den stakkars lille arme tantegutten min :) (som faktisk bare er søt og snill og aldri gjør noe galt og faktisk har helt normale måter å kose på!! :) )

Men oki, takker, da vet jeg at det ikke er så uvanlig at BC'r smiler da! ;)

Skrevet

Og du klarer å finne på nok trøbbel selv du, ikke bland inn den stakkars lille arme tantegutten min :) (som faktisk bare er søt og snill og aldri gjør noe galt og faktisk har helt normale måter å kose på! :) )

Godt det er noen som forstår han :D

Skrevet

Min smiler, som så mange andre dalmiser.

Mange rasekolleger synes dette er stor stas, jeg er vel mer måtelig begeistret. Har en formening om at det ligger et preg av bittelitt for mye usikkerhet og panisk innynding over det hele... Det kommer jo ofte fram i situasjoner der hunden ikke helt vet hvor landet ligger (selv om det selvsagt er i overveiende positive situasjoner)

Skrevet

Lucas smiler veldig mye :( Om morgenene eller kveldene så setter han seg foran oss,tripper med bena, smiler og lager sånn "koselyd".Skikkelig søtt :P

Vi har lagt på kommando så nå gjør han det veldig ofte. Vis vi spør om han vil ha kos, setter han seg ned og lager koselyden og når vi koser med han så smiler han så søtt :P

Han smiler i mange andre sammenhenger og. :D

Skrevet

Vicky smiler støtt og stadig :D Hun smiler hvis hun blir gira og glad, eller hvis hun ser mennesker hun elsker :( Da kan hun gjerne komme med et aussiehyl når hun løper mot dem mens hun gliser. Vicky sin mamma gjør nøyaktig det samme.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
    • Det ønsker gjerne forslag. Hundebarnehage kan jeg klare å google meg frem til selv.
    • Det høres ut som du virkelig har tenkt gjennom ansvaret, og at du gjør så godt du kan innenfor et skiftarbeidsliv som ikke alltid spiller på lag. Det er helt normalt at dagvakter blir den kinkige biten mange hundeeiere kjenner seg igjen i akkurat det. Og ja… oppdrettere kan si mye. Noen ganger stemmer det, andre ganger sier valpen ganske tydelig: “12 uker? Jeg? Alene? Nei takk, menneske prøv igjen.” Til syvende og sist er det jo du som lærer å lese din valp, og valpen som bestemmer tempoet. Det betyr ikke at du har gjort noe feil, eller at treningen din er dårlig. Det betyr bare at han er en liten fyr med egne meninger og akkurat nå sier han at han ikke er helt klar for lange økter alene. Det viktigste er at du prøver å finne løsninger, og det gjør du jo allerede. Det viser ansvar, ikke det motsatte. Hvis du vil, kan jeg hjelpe deg med forslag til hvordan du kan trene videre på en måte som passer både deg og ham. eller om jeg kan hjelpe deg å finne dyrebarnehage eller noe slikt  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...