Gå til innhold
Hundesonen.no

Sportrøbbel

LBL

Recommended Posts

Nå, sporfolk, kan dere øse av dere av litt erfaring...

Hvorfor stopper Likka å spore konsekvent på stubbmark? Blåser sporet bort? Må legge til at hun ikke har trent mye, så her kan jo problemet ligge, men enn så lenge, er det vanskeligere å spore på åpen mark enn i skog?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, sporfolk, kan dere øse av dere av litt erfaring...

Hvorfor stopper Likka å spore konsekvent på stubbmark? Blåser sporet bort? Må legge til at hun ikke har trent mye, så her kan jo problemet ligge, men enn så lenge, er det vanskeligere å spore på åpen mark enn i skog?

Ja! Ganske enkelt :)

Det er mindre fert og vanskeligere, samt at terrengskifter ofte er vanskelig for dem. Jeg ville lagt spor på stubbmark, og begynt med relativt ferske spor, og så heller avansert fortere når hun skjønner poenget. Når hun da har fått litt erfaring, så kan du begynne å kombinere det med andre underlag.

...og det er vel sant det jeg fikk høre i går: Spor må trenes masse for å få progresjon. En 6-7 spor i uka, minst.

Kan ikke akkurat si jeg er flink på området, og det er derfor jeg nå gå rundt med hoven hånd etter sporlina :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Okei, da skjønner jeg det. To ganger har det vært påfallende "ordrenekt" i jordekanten så noe måtte det jo være. Da skal vi legge enkle spor på stubb før vi begynner og blande terreng.

Oi! 6-7 spor i uka! Kanskje ikke rart at vi til tider står litt på stedet hvil da nei.. er ikke i nærheten av så mange..

(Må være litt ekkel Yngvil, jeg går spor med Likka med sporlina i en hånd, jaggu er det forskjell på hunder (og raser), god bedring til hånda di :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...