Gå til innhold
Hundesonen.no

Tinka skal opereres

Ingvild

Recommended Posts

Skrevet

Du kunne jo prøve å ta på en potesokk på begge baklabbene eller bare en hvis det er den hun klør seg med, så kan hun ihvertfall ikke bruke klørne. :huh:

Jeg har ikke sett tråden før nå, men Kali sender masse god bedrings klemmer, og sier at hun ikke må spise embalasjen til maten fra nå av ;)

Skrevet

Hadde de ikke body hos den dyrelegen? Vi brukte body i stedet for krage når Alex tok den operasjonen, og da trivdes han som bare det.

Godt at de fikk ut metallbiten i alle fall, håper alt går knirkefritt fremover!

Skrevet

Tror de har body, men det er ikke nødvendig. Tinka løper rundt i full fart, løper opp og ned trappene, sparker fotball og om hun kræsjer i noe så tar hun et skritt til siden og fortsetter videre som før. Så jeg tror det ordner seg jeg - det eneste er kløinga altså. Potesokker er dyrt, men jeg kan jo teipe på vanlige sokker. Vi skal gå ned til veterinæren seinere i dag og høre hva de syns.

Skrevet

Uff da! Stakkars liten! Men det høres ut som om hun er på bedringens vei nå. Og ja, du kan teipe på vanlige sokker. God bedring. :)

Skrevet
En vanlig potesokk koster bare rundt 50 kr eller mindre, men å teipe en sokk går sikkert helt greit det også :)

De jeg har sett koster 75 kroner per sokk, og jeg er et fattig menneske (eller i alle fall tenåring med skranten lommebok) - så når jeg aldri har hatt behov eller vil få behov for det til vanlig gidder jeg ikke å kjøpe det.

Skrevet

I dag rusla vi ned til veterinæren for å spørre ang. kløinga og bestille time til å ta stingene. Vi fikk komme inn, for veterinæren ville ta en titt på såret. Tinka var gira og hadde slettes ikke lyst til å ligge på siden, rolig og avslappa - så vi måtte bedøve henne. Han mente at såret hennes var veldig fint, men hun hadde klart å klore opp litt, så veterinæren sa at vi måtte sette på enten sokker eller t-skjorte, i alle fall skille såret fra klørne.

Og til tross for at Tinka for øyeblikket passer svært godt til en gammel, avklipt nattkjole hun har på seg (som dessuten har brunteip rundt magen) og skjerfet sitt hvor det står at hun ikke er så farlig som hun ser ut som, fikk vi lov til å ta stingene på fredag. Noe som betyr at vi skal få stille på Steinkjer allikevel! :)

Nå skal hun få sove ut bedøvelsen. Hun var så sløv at jeg måtte ringe etter mamma og pappa for å få dem til å hente oss, og vi måtte bære henne ut og inn av bilen.

Guest Christine
Skrevet

Så bra :)

Men da blir det ikke plass i hytten elelr bilen vår- til opplysning.. :)

Skrevet
Så bra :)

Men da blir det ikke plass i hytten elelr bilen vår- til opplysning.. :)

Nei, skjønner det. Mamma og søstra mi skal uansett kjøre oppover på lørdagsmorgenen, og da tar de i alle fall med seg Tinka. Og da blir jeg nok kanskje med dem.

Skrevet

Så bra med gode nyheter :-D Kan se for meg Tinka i en gammel nattkjole.. hehe :) Håper det ordner seg med kløinga iallefall :)

Btw, skal dere stille på Steinkjer nå da? (tror det er plass til oss, både til hund og eier. Men vi reiser fredag. Så du kan få ligge i campingvogn med oss :D)

Skrevet

Off, stakkar Tinka. Fikk telefon i dag av en som hadde fått omplasseringshund i fra oss. Hunden hadde spist ei leverposteitube. Den hadde blitt opperert, men hadde fått nyesvikt :) Så den har ikke lang tid igjen å leve...

Håper uansett at det går bra med Tinka :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...