Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp spiser lite..


Shortybebeh

Recommended Posts

Min lille 10 ukers papillon spiser veldig lite!

Han spiser absolutt ikke dags-dosen sin i det heletatt.

I morgen skal jeg måle hvor mye han egentlig spiser..

Han begynte med Olivers tørrfôr, men kulene var alt for store for ham og han gadd ikke engang prøve å spise dem.. så da begynte vi med valpefôret til Eukanuba.

Men han spiser ikke noe særlig mer!

Dersom jeg blander noe oppi så slikker han bare av dette og lar tørrfôret ligge igjen.

Tørt er like lite interessant som bløtt.

Har prøvd å mate ham og "spise sammen med ham", men det hjelper ikke noe særlig.

I tillegg har han veldig av-og-på diarè!

Plutselig er det hardt, så er det flytende sennep, så er det hardt igjen osv, og dette skjer i løpet av en dag altså!

Men han går ikke ned i vekt, men jeg synes ikke han går opp så mye heller. Han har gått opp 108 gram på 2 uker, i motsetning til den jevnaldrende broren, som gikk opp 200 gram på samme tid.

Jeg nevnte det for veterinæren, men hun mente det var parvo-vaksinen. Men skal han være dårlig i to uker etter også!?

Energi-nivået er på topp, han er helt propell.

Er dette normal valpe-adferd eller burde jeg ta enda en tur til veterinæren?

Noen "kjærring-råd"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ringe veterinæren er i alle fall gratis, og det kan ikke skade. ;)

Ellers tror jeg ikke du trenger å bekymre deg alt for mye om spisinga. Prøv å unngå å gi han noe annet, noe ekstra. Slike småtasser er eksperter på å lære menneskene å få noe ekstra godis i skåla. ;) Ingen hund sulter ihjel foran full matskål vet du! ;) Ellers kan jeg jo nevne at min hund heller ikke er/var noe begeistret for Eukanuba, du kan godt prøve Royal i stedet. LiLi liker i alle fall det mye bedre Royal Canin Mini Junior altså. Du kan også gi han Zoolac eller noe mot diareen. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sico var absolutt ikke interessert i foret sitt heller de første ukene og jeg tror det er veldig normalt.

valpen er på ett helt nytt sted og er kanskje vant til å spise alle måltider sammen med hele søskenflokken. Dessuten lærer de fort hvordan de skal få noe ekstra godt i matskålen, og det kan de vente lenge på! men han sulter seg nok ikke ihjel. Enten er ikke hunden din sulten, eller så venter han på noe godt, eller så er han syk.

Men så lenge valpen din virker frisk, pigg og glad, og ikke går ned i vekt, tror jeg ikke du skal bekymre deg for siste alternativ der. Men som LiLi sa her, en telefon til en veterinær kan heller ikke skade :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...