Gå til innhold
Hundesonen.no

Ønsker meg katt..


pappasito

Recommended Posts

Heijsann :D

Jeg ønsker meg en katt, helst en hann... Mamma og pappa er enig med meg at katt kan jeg få.. men mamma vil da at vi skal dra til dyrebeskyttelsen å finne en katt der.. <_< jeg er redd for at da kan katta være redd for mennesker.. at den er sky liksom.. :unsure: vet jo ikke hva den har gått igjennom før..

Er det så lurt tror dere? eller burde vi satse på en katt som noen gi bort gratis på en gård eller noe? :unsure:

Setter pris på svar.. Er det noen her forresten som har katt fra dyrebeskyttelsen.. ellen katt som ikke har hatt det godt før? :icon_redface:

klem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo besøke et omplasseringssenter som har katter. Det er ofte de har kattunger der også dersom du ikke vil ha en voksen katt. De som jobber på et slikt senter vet ofte mye om personligheten til katten så det bør ikke være noe problem å få en katt som ikke er redd for mennesker. Dersom du tar deg en tur dit selv så kan du jo se selv om de er kjælene eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har den ene våres fra dyrebeskyttelsen, vil absolut annbefalle derfra, pluss at man får sterelisering/kastrering gratis;) Vi fikk vår da hun var 6 månender gammel, hun hadde blitt mishandlet, men slo seg raskt til ro hos oss, selv med bikjene... hun ble ekstremt kosete... De har ofte også kattunger der, så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste katter på omplasseringssentre tror jeg er like flotte og hyggelige som andre katter. :icon_redface: Det er jo mange grunner til at en katt havner til omplassering, og det er slettes ikke alltid (men desverre skjer det jo) at de har blitt mishandlet.

Også støtter man jo en veldig god sak.

Ofte er også kattene steriliserte og kastrerte, noe som er et must for en utekatt. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart at noen av dem er sky og slikt med tanke på hvor de "kommer" ifra. Men, du besøker dem et par ganger og koser med kattene der og dermed har du faktisk et bedre utgangspunkt til å danne deg et bilde av hvordan katten er. Kattunger er alltid "risky" for du vet lite om hvordan den utvikler seg. Mens en eldre katt vil du fort få kontakt og kunne se med egne øyne hvordan den reagerer på de andre, på deg, på andre mennesker, lyder osv..

Jeg tok en tur innom dyrebeskyttelsen her i Bergen jeg.. som jeg koste meg! Så mange flotte katter (noen var det jo triste historier bak), men de var vakre og veldig rolige de fleste av dem.

Det er i sånne stunder man skulle ønske at man hadde et stooooort hus og kunne ta dem alle sammen :icon_redface:

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare si lykke til med ny kattepus! :)

Den ene av våre var gatepus, frynsete, utsultet, og full av lopper. Har hatt det veldig vondt før hun kom til oss. Men hun er den roligste katten jeg har møtt. Takknemlig og lykkelig for alt vi gjør. Ordentlig kosejente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei! Jeg har 6katter, alle er katter ingen ville ha. Husker jeg henta Pheobe hos Dyrebeskyttelsen. Dette er 6år siden. Jeg skulle ha en kattunge var planen, men slik ble det ikke. Da jeg var i buret til alle di små søte kattungene så var det en grå og hvit voksenpus i buret v siden av som klatra oppover gjerdet mot meg. Jeg ba om å få gå inn til det buret i stedet å i det jeg kom inn så satt hun på skulderen min. Da var det jo ganske greit da. jeg valgte ingen pus, pusen valgte meg. Om en katt er sky, redd eller full av selvtillit og kosete finner man vel ganske fort ut av etter å ha hilst på katten. En av di andre pusene mine, Nicodemus var et nervevrak av en pus. Han var ca10uker å hadde alt vært innom 3hjem, men ble levert tilbake hver gang. Jeg tok ham til meg. Det første halvåret hadde jeg en katt boende under badekarret. Men med masser av tolmodighet og en gang jeg vurderte å gi opp så snudde alt seg. Nå er han en herlig pus. Det er et helt spessielt bånd mellom oss. Må jo bare innrømme at han er yndelingspusen min igjennom alle tider. Han er så kosete til tider at jeg får aldri fred. går i beina på meg. Så er han så glad i di 5 andre pusene her Vasker og steller dem, ja å sover med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også vært innom dyrebeskyttelsen etter en pus og angrer ikke på det!! med tålmodighet så blir de verdens herligeste puser..alt de ber om er kjærlighet og trygghet etter at de kanskje har hatt en tøff fortid!! så ta deg en tur.. men jeg må advare deg..du kan regne med å bli forelsket i mange puser...hehe ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...