Gå til innhold
Hundesonen.no

Den ***** naboen...


Zandile

Recommended Posts

...og bikkjene hans!

Har en nabo som har to hunder. Vet ikke helt hva han skal med disse dyra,

for de står utelukkende i hundegård hele tiden! Siden vi flyttet inn her vi bor nå har vi sett dem gå

tur med hundene kun 1 gang! Og i flg. huseieren ble han overrasket over at de faktisk hadde gått

tur med de i det hele tatt.

Nåvel, ikke så mye å utsette på hundegården, de har mulighet til å gå inn i ett uthus hvor det sikkert

er mat og vann, tydeligvis litt for mye av det første da støveren er direkte feit. Nei, hundegården er

nok ikke problemet for oss.

Det er derimot den sinnsyke gaulinga disse bikkjene lager hver bidige gang de ser noe bevege seg

utenfor hundegården! Og jeg snakker om en uling som ville fått hunden fra Baskerville til å løfte

øyenbrynene i taus anerkjennelse! Hele fordømte dagen og til langt på natt holder den på, noen

ganger også med akkompagnement av dachsens hese forsøk på å være med i koret. Spesiellt ille

blir det når de ser våre hunder... da tar det helt av, høres ut som udyrene tilter i rabiesfråde!

Huseieren vår har tydeligvis snakket med eierne av disse hundene om denne støyen uten at det har

ført til noe som helst. De har etter sigende forsøkt seg med sitronhalsbånd uten effekt.

Nå vurderer jeg å anmelde spetakkelet for brudd på den nye hundelovens § 28, seksjon C.

Ugreia er vel det at hvis jeg gjør noe slikt har jeg en sterk mistanke om at da vil dagene til disse

stakkars dyra være talte. Spørsmålet er kanskje om det hadde vært like greit for de å få slippe...?

Virker som om de er noe ...eh... skada slik de er nå.

Noen som har noen formening om ett slikt hundehold som naboen bedriver her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

**** så tragisk, stakkers dyr......

Bjeffingen har vel blitt en form for selvstimulering i mangel på andre aktiviteter :)

Nå sier du ingen ting om hvor lenge dere har bodd der, men er det snakk om måneder ville nok jeg vurdert å anmelde det. Er det ingen av de andre naboene som reagerer? Hundenes dager behøver ikke å være talte pga en anmeldese, eieren kan jo slippe unna med en advarsel (som forhåpentligvis hjelper!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har det samme problemet her vi bor også at naboen har 2 hunder som står i hundegården hele dagen...Har sett 2 ganger at hun har luftet dem samt stelt pels osv... De står hele dagen å ''bjeffer'' blir gal snart :) Merkeligt at ingen har meldt dette ennda.. Vurderer og gjøre dette selv for jeg syns så synd på hundene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve å nevne det for dem? De vil nok få beskjed om å holde hundene inne, eller stille på en ellerannen måte, før politiet avliver bikkjene. Hvis ikke de bor i stavanger.

Men det er ganske irriterende ja.. Alle har hatt en sånn nabo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve å nevne det for dem? De vil nok få beskjed om å holde hundene inne, eller stille på en ellerannen måte, før politiet avliver bikkjene. Hvis ikke de bor i stavanger.

Men det er ganske irriterende ja.. Alle har hatt en sånn nabo.

PUH, ikke jeg heldigvis! Og det er jeg rimelig glad for.

Men altså, ja, jeg forstår at trådstarter er bekymret for hva konsekvensen kan bli hvis han anmelder. Men samtidig, de blir vel neppe krevd avlivet av politiet ville jeg anta. Mest sannsynlig får eier en skrape samt beskjed om å få en slutt på levenet, og det kan jo være (jada, naiv så det holder kanskje?) at eier da får nok "spark bak" til å ta seg sammen og stimulere disse hundene på en annen måte enn det h*n har gjort per dags dato?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mnja, det var nok heller det at jeg mistenker at hvis det blir noe mere mas med de bikkjene for naboen

så tar han og avliver dem selv. Tror nok ikke politiet eller dyrevernsnemda har noe å utsette på forholdene

disse hundene lever under.

Har aldri hørt om noen som har fått reaksjoner i noen form for _ikke_ å gå tur med hundene sine, er vel

heller andre veien det går. (Altså ved underernærte hunder og uholdbare tilstander i hundegården.)

Nei, det er kun den utrolig sinnsyke gaulinga hver gang den ser noe røre på seg som er uholdbart...

Synes så synd på de hundene når jeg hører hvordan de "gråter" når de ser våre hunder, det høres

ut som de gjere skulle ha vært med liksom...

Skjønner ikke hvorfor de har de hundene i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PUH, ikke jeg heldigvis! Og det er jeg rimelig glad for.

Men altså, ja, jeg forstår at trådstarter er bekymret for hva konsekvensen kan bli hvis han anmelder. Men samtidig, de blir vel neppe krevd avlivet av politiet ville jeg anta. Mest sannsynlig får eier en skrape samt beskjed om å få en slutt på levenet, og det kan jo være (jada, naiv så det holder kanskje?) at eier da får nok "spark bak" til å ta seg sammen og stimulere disse hundene på en annen måte enn det h*n har gjort per dags dato?

Enig med dette. Tror at risikoen for avliving er såpass liten i forhold til muligheten til at disse hundene faktisk får seg et liv. Om det at de skulle avlives tviler jeg på at dette er så mye verre enn å stå i gården sin hele dagen resten av livet. Lurer også på hva folk skal med hunder kun for å ha dem i bur, en guppy kunne gjort samme nytten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...