Gå til innhold
Hundesonen.no

Så farlig er hunden din


Montheo

Recommended Posts

Bryr meg faktisk ikke så mye om sånne statistikker jeg...

Veldig mange som driver litt med hund til daglig bryr seg nok ikke om sånne statistikker. Statistikk kan jo som kjent tolkes på en rekke måter uansett.

Desverre er det ikke slik at alle tar det som står i dagbladet/vg/aftenposten/aviser generelt med en klype salt. Lister, særlig de som kommer fra "undersøkelser" / "forskning" er en veldig lett måte å få "dokumentert" en påstand på en slik måte at den virker troverdig.

Skal ikke starte noe rasedebatt, men, opplever selv ofte å få beskrivelser på rasen vi har valgt. Veldig ofte har disse personene lest noe eller sett et innslag på dagsrevyen som representerer 99% av kunnskapen de har om rasen. Dersom informasjonen da er feil vinklet, eller direkte gal, sitter personen alikevel igjen med et lite riktig inntrykk.

Synd, men slik er det ofte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

att noen hunder ikke står på lista (på en liste som virker merkelig) er jo dumt, på en måte. Familier som ikke skjønner stort bedre tenker "ååå, den rasen står ikke på lista, så derfor biter ikke den" også anskaffer dem en rase i en barnefamilie, i håp om at den aldri vil bite, for i følge statistikken så skal den jo ikke det.

Bare et eksempel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

att noen hunder ikke står på lista (på en liste som virker merkelig) er jo dumt, på en måte. Familier som ikke skjønner stort bedre tenker "ååå, den rasen står ikke på lista, så derfor biter ikke den" også anskaffer dem en rase i en barnefamilie, i håp om at den aldri vil bite, for i følge statistikken så skal den jo ikke det.

Bare et eksempel..

Jaggu bra eksempel Monica! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange som driver litt med hund til daglig bryr seg nok ikke om sånne statistikker. Statistikk kan jo som kjent tolkes på en rekke måter uansett.

Desverre er det ikke slik at alle tar det som står i dagbladet/vg/aftenposten/aviser generelt med en klype salt. Lister, særlig de som kommer fra "undersøkelser" / "forskning" er en veldig lett måte å få "dokumentert" en påstand på en slik måte at den virker troverdig.

Skal ikke starte noe rasedebatt, men, opplever selv ofte å få beskrivelser på rasen vi har valgt. Veldig ofte har disse personene lest noe eller sett et innslag på dagsrevyen som representerer 99% av kunnskapen de har om rasen. Dersom informasjonen da er feil vinklet, eller direkte gal, sitter personen alikevel igjen med et lite riktig inntrykk.

Synd, men slik er det ofte :)

Jeg er helt enig i det du sier her, og har selvfølgelig opplevd det selv med min egen rase. Ikke hverken for å virke kvalm eller nedlatende, men jeg kjenner mine hunder, og sosialiserer dem slik at jeg er trygg på at de takler de forskjellige situasjoner de kan komme opp i gjennom sitt liv. Stort mer tror jeg ikke man som eier kan gjere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette er en veldig bra test, jeg har nå bestemt meg for å kvitte meg med puddelen min, for den er så farlig!

Til de som ikke skjønte det, det er ironi...

Ja det må du Line, må det jeg og vettu, den er jo farlig!

Nei jeg synes det er dumt og sette opp sånne statesikker jeg da men. Litt pga at eks en familie er på utkikk etter en hund som er barnevennlig, de hadde bestemt seg for en Bernersennen men så kom de over denne listen på nette og bestemte seg for og ikke kjøpe den rasen alikavell for den kan jo bite! Ja det er noen som er så dumme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...