Gå til innhold
Hundesonen.no

Filmquiz

alucinor

Recommended Posts

Skrevet

1. Han er født I Oklahoma oppvokst i Springfield, Missouri. Før han ble skuespiller jobbet han bl.annet med å kjøre strippere i limo og kle seg ut som en kjempe kylling for ”El Pollo Loco”. Hvilken skuespiller er dette?

2. Fra hvilken film er dette sitatet, og hvem sier det: ” Just keep swimming. Just keep swimming. Just keep swimming, swimming, swimming. What do we do? We swim, swim.”

3. Christopher Lee, Gary Oldman og Gerard Butler har alle tre spilt denne karakteren. Hvilken?

4. Da han vant sin andre Oscar nektet han å ta imot denne. Hvilken skuespiller og for hvilken film fikk han Oscar?

5. Hun fikk Oscar i 2003 for beste skuespillerinne. Hvem?

6. Hans far blir drept av hans onkel, og hans onkel forsøker drepe han, men han reddes av to merkverdige fyrer som lærer han å synge Hakuna Matata. I hvilken film skjer dette?

7. Disse to spilte sammen i Du har Mail og Søvnløs i Seatle. Hvem?

8. Han spiller Wolverine, Van Helsing, The Punisher og Leopold. Hvilken skuespiller?

9. I Dølig Våpen 3 får Martin Riggs en hund. Hvilken hunderase er dette?

10. Danny Zuko og Sandy Olsson spilles av hvem og i hvilken film?

11. “A wizard is never late, Frodo Baggins. Nor is he early. He arrives precisely when he means to.” Hvem sier dette og I hvilken film?

12. Han spiller Djevelens Advokat. Hvem?

13. ”Heeeer’s Johnny”, er et kjent sitat fra en skrekk klassiker fra 1980. Hvem sa disse ordene og i hvilken film?

14. ”Alle” pikers drøm spiller bl.annet Jack Sparrow og Edward Saksehånd. Hvem?

15. ”Allways look on the bright side of life ... Fra hvilken film er denne sangen?

--

Flesteparten av svarene er å finne på imdb.com

Svarfrist: Onsdag 9 August kl. 17.00

Svarene sendes meg på PM

Premie er en actionthriller.

Skrevet

Her er svarene:

1. Brad Pitt

2.Finding Nemo, Dory

3.Dracula

4.Marlon Brando, The Godfather

5.Charlize Theron

6.Løvenes konge

7.Meg Ryan og Tom Hanks

8.Hugh Jackman

9.Rottweiler

10.Grease - John Travolta og Olivia Newton-John

11.Gandalv – Ringenes herre

12.Keanu Reves

13.Ondskapens hotell - Jack Nicholsons som Jack Torrance

14.Johnny Depp

15. Life of Brian

Vinneren er Nina.

Nina, send meg en pm med adressen din.

Skrevet

Det kom inn bare to svar, så det er nok ikke marked for slikt, så fra min kant kommer det ikke noe mer. :)

Sorry jeg glemte å svare jeg :)

Så på spm men greide ikke halvparten, Men skulle sende inn på onsdags morgen, men glemsk som jeg er. :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...