Gå til innhold
Hundesonen.no

Vi skal flytte

Miko

Recommended Posts

Skrevet

I sta fikk vi svar på om vi fikk en leilighet som vi har kikket på forrige tirsdag.

Å vi fikk den :)

Det er i 1 etg på et gammelt herskapshus, med egen strandlinje å brygge :)

Stor hage, i det hele tatt helt ideelt for oss som har dyr...

Nå bor vi i 3 etg på en blokk, skal bli godt å få flyttet.

Det er i Nes i Ådal så det blir et stykke å flytte, gleder meg kjempe mye samtidig som det er litt "skummelt" :)

Måtte bare dele gleden med dere :D

Her kommer noen bilder:

Her er huset:

i204471079_36936.jpg

Her er noe av hagen, legg merke til vannet :P

i200707093_7838.jpg

Dette bilde er tatt ifra stua, sjekk den utsikten:

i204866086_47369.jpg

Dette blir romme mitt, ganske mye større enn det rommet jeg har nå på 9 kvadrat:

i204866099_98837.jpg

Skrevet

Næææ, så herlig :) :) :)

Hvor i alle dager er det egentlig? Hehe.. Er ikke så kjent jeg da.. Fylke eller noe?

Grattis til både deg og Trine! :D

Skrevet

Oi, Oi, Oi, det der ser jo fullstendig supert ut!!!

Grattis!

(bittelitt misunnelig her nå..)

:)

Guest Christine
Skrevet

Oi, Oi, Oi, det der ser jo fullstendig supert ut!!

Grattis!

Grattis ja :)

Skal vi danne en misunnelig klubb? :)

Skrevet

Næææ, så herlig :D:P :P

Hvor i alle dager er det egentlig? Hehe.. Er ikke så kjent jeg da.. Fylke eller noe?

Grattis til både deg og Trine! :P

Det er ved Valdres, ca 22 mil fra her vi bor nå :)

Oi, Oi, Oi, det der ser jo fullstendig supert ut!!

Grattis!

Hihi, det er kjempe fint der, inngjerdet stooor hage, åhh gleder meg :D

så herlig. Gratulerer ;)

Takk :)

Skrevet

det så skikkelig fint ut! :) gratulerer så masse! blir ålreit tenker jeg! da må jeg jo nesten komme på besøk da! :D

Ja dere er nødt til å komme på besøk :)

Gratulerer... :P

Bestevennina mi bor i valdres :D

Når flytter dere?

Vi begynner 15.august :)

Skrevet

Gratulerer med leiligheten. Det var kjempebra at dere fikk den. Er så heldig å ha vært med da dere så på den, og må bare si til dere andre. Jeg falt pladask! :) Det er utrolig idyllisk og nydelig der. Gleder meg til å komme på besøk :) Hadde jeg ikke bodd så fint til selv så hadde jeg vært grønn av misunnelse :)

Lykke til med flyttingen.

Klem :D banana

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...