Gå til innhold
Hundesonen.no

Passer denne selen mon tro?


Recommended Posts

Tror dere denne selen passer til min hund? Ikke alltid jeg skjønner helt mål og sånn. Ihvertfall ikke når det står 25 mm. :)

hundesele

Og det er brystreim på den, sant? (forsikre meg om at jeg ikke misforstår bildet :D )

Og så står det at det er momsfri forsendelse til Norge. Har dette med toll å gjøre? Håper noen kan hjelpe meg å finne ut dette med forsendelsen, hehe.

forsendelse fra Danmark

Bla litt ned på siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25mm er bredden på reimene :) Og det er en bystreim, ja.

At det er momsfritt inn til norge kan kanskje bety at de har et norsk foretaksnummer i tillegg til det danske? Ikke vet jeg.. Jeg tror jeg ville ha sendt dem en e-post og spurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah! Tusen takk for svar! :)

Ja jeg får kanskje skrive mail å spørre. hvis andre vet, må de bare si ifra!

Hvis du sender mail og spørr, kan du sende meg en pm med svaret?? vil gjerne bestille derfra jeg også, men lurte på akkurat det samme som deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25mm er bredden på reimene :) Og det er en bystreim, ja.

At det er momsfritt inn til norge kan kanskje bety at de har et norsk foretaksnummer i tillegg til det danske? Ikke vet jeg.. Jeg tror jeg ville ha sendt dem en e-post og spurt.

Momsfri forsendelse til Norge betyr her at de trekker fra den danske momsen når de sender til norge (og færøyene og grønland) da vi ikke er med i EU. Internt i EU så slipper man å betale moms i mottakerlandet, men norge krever moms, derfor trekkes denne fra. Dette er helt normalt på nettbutikker i EU.

Så regn med at du må fortolle og betale moms på varen når den kommer til norge (eller, posten gjør dette for deg for "bare" 100+ kroner. Tror ikke det er noen toll på hundeutstyr, men momsen er jo 25%.

Så det skal være ganske billig for at det skal lønne seg å kjøpe små ting/kvanta fra utlandet.

25% pluss porto pluss postens gebyr blir en del. (I tillegg så forsinker fortollingen pakken med en uke++)

Edit: er ikke 100% sikker på fortolling/moms når varens verdi er på under 200 kroner. På CD'er/bøker så slipper man dette, og pakka kommer uforstyrret frem (om den ikke blir tatt i en kontroll i tollen da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Ok så da må jeg betale for selen + 25 % moms + frakt? Ja og blir prisen på varen under 200 kr slipper jeg jo tollen. Men hva betyr grundpris? står at grundpris til norge er 145 DKK. Er dette momsen? eller frakten? Ja jeg er ikke helt med på hva alt betyr jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Ok så da må jeg betale for selen + 25 % moms + frakt? Ja og blir prisen på varen under 200 kr slipper jeg jo tollen. Ikke sant? Hva betyr grundpris? står at grundpris til norge er 145 DKK. Er dette momsen? eller frakten? Ja jeg er ikke helt med på hva alt betyr jeg..

Om varen koster over 200 kan du få de til å sende den som gave. Da slipper du unna tollen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang str, så skal den nok passe - den er regulerbar opp til 90cm - jeg går ut ifra at det er brystmål. Du har en tispe, så 90 cm brystmål har hun ikke, da en kraftig hanne har fra 92 - 97 cm. :)

Men kunstlær ? Er det noe holdbart da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. For å spare med all bryet med å styre med bestilling fra utlandet, så fant jeg en grei sele på dyrebutikken idag. Den er av nylon, og helt grei. Ønsket er jo en skinnsele, men det får bli til senere en gang, siden de koster litt. Hovedpoenget var at den hadde brystreim og satt bedre enn den jeg har fra før.

Calina har sett bilde av en fin sele på din hund. Er den skinn? Var den dyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Odin har en veldig kjekk fettlær sele ja, en brun en. Den har han hatt i halvannet år nå,og jeg er kjempefornøyd med den. Prisen varierer fra 900.- - 1700.- desverre - det kommer an på hvor man kjøper den...-det du evt kan gjøre, er å gå til din dyrebutikk,og si du vil ha en sele fra YUKON (lev). De har mest sannsynlig en katalog du kan bla i også - se etter DINGO produkter.Da finner du den.

Odin300_LITE.jpg

Odin372.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den ser skikkelig bra ut! Og det bør den jo være til den stive prisen :D Odin kler den veldig godt! Den jeg kjøpte er helt lik slik som den sitter, bare at det er nylon. Hadde foretrukket annen farge, men men :D

heramedsele2.jpg

heramedsele.jpg

Den er helt grei, og sitter bedre enn den andre. Tror nok jeg vil bruke denne til mer tur sele, og den andre til trekk (siden den er beregnet på det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns Hera kledde den fargen jeg da! :D Ser den er regulerbar,og den ser ut til å være i tykk nylon, så holdbar er den nok. Om den på et tidspunkt evt skulle gnage litt, så er det bare til å gå på en hesteutstyrsbutikk og kjøpe "pus" til nesereim, beregnet på hest. De er supre, og festes lett på med kraftig borrelås. :D

slit den med helsa da! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...