Gå til innhold
Hundesonen.no

tenk deg om før du kjøper skinn!


janne&kenny

Recommended Posts

ja, her kommer enda en tråd om dyremisshandling! jeg må innrømme at jeg ikke har sett hele filmen, stoppa der de skulle flå dyret levende! http://www.peta2.com/takecharge/swf/fur_farm.swf

jeg er mot pels kåper! kjøper jeg skinn, kjøper jeg falskt skinn!!

off! jeg tror ikke folk vet hva dyra har gjennom gått for at de skal kjøpe skinn.

det burde ikke vert lovlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aboslutt ingenting imot sau/reinsdyr/ku.

Har både sau og reinsdyr, så har jeg tenkt å kjøpe meg ku.

Men mink/rev/hund/katt har jeg langt oppi vrangstrupen! Det skal aldri i hus her! :)

Har halsbånd/lenke/belter i skinn... Gjør meg ingenting. Så lenge det ikke er de nevnte ovenfor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såg ca. 2 sekund av filmen, og det bere for å sjekke om det var samme filmen som eg såg litt av en anna gang, da linken var lagt ut på et anna forum.

klarte ikkje å sjå alt av filmen den gangen(og har heller ikkje noke ønske av å sitte og sjå på en film der folk mishandler dyr...), og ei som såg den sa at det kunne eg vere glad for, for det var verst på slutten.

skjønner ikkje at folk orker å gjere sånnt mot dyr :)

stakkars små :)

kjøper aldri skinn, eller pels. bere sånnt som er falskt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er generelt imot pels og skinn, men jeg har en skinndress som jeg bruker når jeg kjører MC!

Dobbeltmoral?

Det får så være..

Den kan redde kroppen min dersom jeg kommer utfor en ulykke, så så egoistisk tillater jeg meg faktisk å være!

Men jeg kjøpte den ikke, jeg fikk den.. hvis det gjør det bedre...

Sko? Belter? Halsbånd?

Ja, jeg er nok en synder der også!

Jeg har ett par skinn-støvletter, ett halsbånd og to belter i skinn!

Men klær som jakker, bukser etc? Nei, går jeg med slikt føler jeg meg bare stygg og kvalm..

Men det er rart, når det kommer til skinndressen på Kawasakien så har jeg ikke dårlig samvittighet!

Det har kanskje med nødvendighet å gjøre?

Kan det redde livet ditt så er det annerledes!

Bruker man det av forfengelige grunner blir det galt..

Tror de fleste har dobbeltmoral på dette feltet, når det kommer til stykket...

Hvis du må velge, bruke et skinnplagg, eller bli alvorlig skadet/dø, hva ville du valgt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal love dere at alle har MINST ett par med skinn sko.

Syntetiske sko er helt j*** å gå med for det puster ikke så man går og er konstant klam på beina. Alle sko lages av skinn..Joggesko,sandaler,støvletter,klogger/tresko,helsesko, ja you name it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

egentlig så tenkte jeg på pels som chinchila pels, mink, ilder, rev osv..

synest ikke det er galt at ei ku blir skutt og vi spiser kjøttet og bruker skinnet.

så klart hadde jeg valgt å bruke skinn i stedet for å dø!

jeg har selv kjent en som hadde ildere i bitte små bur og gjorde ikke annet enn å gi dem mat. tenk på hvor mye en ilder trenger! han tenkte jo ikke på noe annet enn pelsen! slik er verden og pels driften! de får nok snu seg, men ikke så mye mer enn det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med at ku-skinn o.l er mye bedre enn annet skinn. Jeg går ALDRI med ekte pels, uansett hvilke dyr det er...blir helt kvalm av å tenke på at det har vært et levende dyr.

Pels hater jeg, mens skinn vet jeg at det skal GRÅDIG mye til for å ALDRI kjøpe noe som ikke er ekte skinn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok flere ting som er lagd av skinn. skinn sko blant annet er veldig godt og gå med, jeg har jobbet i sko butikk i Oslo, da man løper rundt i butikken i hele dagen, så er det godt og ha på sikkelig sko tøy, får syntet orker jeg ikke gå med på bena lengere.. Jeg har også noe hundeutstyr som er av skinn. Mulig jeg er egoist, Men desverre så slutter ikke dyrene og dø av at noen mennesker ikke ønsker og kjøpe skinn, og jeg syntes egentlig ikke at man støtter opp de som gjør dette om man kjøper skinn heler, sjansen får at man har skinn fra hund, katt ol er faktisk ganske liten. Disse folkene her på filmen kunne jeg ønske jeg kunne knekt nakken på! Blir veldig provosert når man ser sånt. De skulle fått døds dom får grov misshandling av dyr. Noen land er jo faktisk dette vanelig, og det er forferdelig, men man kan ikke gå og tenke sånn hele tiden heler.

Jeg kommer ikke til og slutte og kjøpe skinn egoistisk som jeg er. Forde jeg kommer til og kjøpe sko av skinn, og skinn seler til hundene.

Jeg er veldig motstander mot pels da, det skjønner jeg overhode ikke hva som er nødvending med.

Dette er mere damere som er rike eller som later som de er rike og liksom skal sette ett stempel på det med og gå med en pels kåpe til 50.000 + Damer tar opp lån får og få seg en pels kåpe det er virkelig kvalmt, forde at folk skal liksom tro at de har så mye penger! Det syntes jeg er kvalmt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
    • Ja, de roer vel kanskje ned voksingen veldig nå fremover, ikke like eksponensiell som den har vært til nå  
    • Ja, han både tisser og bæsjer. Gjør det samme som han gjør på morgenen, bare noen timer tidligere. Skulle jo tro han ville slitt mer med å holde seg når han var mindre og blære og alt var mindre, enn nå som alt skal ha blitt større.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...