Gå til innhold
Hundesonen.no

Slipp hunden fri for 50 kr.

>Lene<

Recommended Posts

Ja jeg tror vi ville benyttet oss av det. Og jeg er enig med molly i det at prisen ikke er så ille. Bonden har jo gjerdet det inne, og det følger med vedlikehold og slikt. Og jeg syns det er greit at han tjener på det, for det er jo et flott tiltak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jo fårsåvidt et sånt type sted i Asker. Hundejordet har omtrent same funksjon. Men problemet der er at hele plassen skrår nedover mot et vann, så det blir mye bratt og nedoverbakker inne på selve området. Og min gale vannhund løper selvsagt rett ut i vannet nedenfor, og tryner nedover bakkene når hun løper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo genialt, så får hundene rase i fra seg. her jeg bor trenger vi ikke noe sånt.. vi har ikke noe ville dyr på øya, så vi kan ha hundene løs hele året på fjellet :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jo fårsåvidt et sånt type sted i Asker. Hundejordet har omtrent same funksjon. Men problemet der er at hele plassen skrår nedover mot et vann, så det blir mye bratt og nedoverbakker inne på selve området. Og min gale vannhund løper selvsagt rett ut i vannet nedenfor, og tryner nedover bakkene når hun løper.

I fjord benyttet jeg meg masse av Hundejordet. Jeg syns det er bra at det er vann der slik at hundene kan få drikke/avkjøle seg, de blir jo veldig varme av å løpe og leke på varme sommerdager. Problemet er jo at noen av hundene svømmer avsted, og at det blir veldig gjørmete der. Syns det er flott at de har lagd det så folk kan slippe hundene fri. Er veldig glad for at det er gratis også=)

Flott av bonden å "vie" tomta si til det. Prisen syns jeg var litt dyr, men bonden må vel ha igjen litt han også, han får tross alt ikke brukt tomta til noe annet. (+gjerder og vedlikehold ol.)Hvis det hadde kommet flere slike jorder hadde det sikkert ikke vært så mange brudd på båndtvangloven heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette var et veldig bra tilbud, i hvertfall hvis de hadde hatt det i stor byene. For oss som bor laaangt på landet, så er det ikke noe vits å betale for å gå i skogen. Her ser hundene mine båndet sitt maks 2 ganger i mnd :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Sendte mail til Sør-trøndelag Bondelag jeg..Svaret er som følger:

"Takker for tipset! Mulighetene er mange og det er sikkert en slik nisje også i

Trondheimsområdet og andre tettere befolkende områder.

mvh

****'"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig bra at noen gjør slikt!

Når området ikke brukes til noe er det kanskje like greit.

Enig i at 50kr kanskje en litt drøyt, men dersom flere benytter seg av tilbudet kan det kanskje bli billigere etterhvert også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en gård ved sia av huset våres, der får vi slippe løs hundene når ikke sauene står der.

Det er 2 steder sauene kan stå på, 1 mark og 1 fjell og skau området.

Pleier å gå på tur på flell/skau området for sauene står mest på marken eller et helt annet sted på skau området :) .

Akkuratt nå står det hester på skau området, men jeg vet ca. hvor de står til hver tid så jeg tar en annen vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...