Gå til innhold
Hundesonen.no

Tordenvær


Turbo-Teebee

Recommended Posts

Bogar og Nirm gir rett og slett beng i om det tordner. De reagerte heller ikke noe da vi lå i telt, og tordenværet gikk rett over campingplassen for noen år siden. Nirm ville til og med ligge ut og sove, men vel og merke der det var tak så han ikke ble våt... Det værste med tordenværet, er nok muligheten for å bli våt...

Vida har ikke opplevd skikkelig tordenvær etter jeg fikk hu, så det veit jeg faktisk ikke noe om enda. Men tviler egentlig på at hu reagerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt en hund som reagerer på tordenvær, heldigvis!

Zarten og jeg var ute og lekte hver gang det tordna i fjor sommer vi, han er jo litt sart, så jeg tenkte at han får bare lære seg at høye lyder og lysglimt er moro.. Men han er utrolig miljøsterk til å være en så usikker sjel, så jeg kunne sikkert spart meg for det.. Han bryr seg ikke om lyder så sant det ikke høres ut som ei bikkje, han.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eso liker det absolutt ikke. Er urolig, gjemmer seg under kjøkkenbordet eller senga, vil ikke spise og sånt. Når tordenværet gir seg så legger han seg rett ut og sovner, og når han våkner igjen så er han i tipp topp stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt overgitt her!

Inatt startet det verste tordenværet på lenge. Og med denne tråden ferskt i minne, så så jeg Sofus an. D.v.s. det var lite å se på, for han bare sov igjennom det.

Eneste han gløttet litt på øynene for, var når jeg plutselig kom igjennom stuen for å trekke alt av støpsler ut av veggen og lukke vinduene (må beskytte seg mot nedslag og kulelyn må vite :):D ). Men han sovnet igjen så fort jeg traff min egen pute...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjorde noe morsomt på sist trening det var sinnsykt med torden og lyn (slo ned i nærheten). Hver gang det smalt heiv alle utover en diger neve med godbiter på gulvet og alle hundene søkte og spiste som febrilske. Etter fire ganger så smalt det, hundene rett opp og kikket på eierne og venta på godbitene :)

Snakk om å endre assosiasjoner kjapt.

Har planlagt å prøve noe lignende med raketter langt unna, men så var det å skaffe raketter og løyve til å sende de opp da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi var på hyttetur når det tordnet. jeg var så spent på om han brydde seg!, men ikke en lyd! kikka ned på han noen ganger... han lå der å snorka så fredelig! jeg liker somregel orden, liker den brakende lyden. men man skal ha respekt for slike krafter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...