Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund på stranda!


Muffins

Recommended Posts

Guest Christine

Nei, har ikke vært på den stranda. Men har vært på mange andre og når du begynner å si at folk drekker osv begynner jeg å lure litt! Ingen av de strendene jeg har vært på sitter alle ungdommene og drikker! Og man trenger heller ikke kalle folk for drittunger og drittfjortiser, hvertfall ikke når man ikke kjenner dem engang! :rolleyes: Ungdom heter det :P

Det med drikkinga var nevnt her i Tr.heim det.

Og ja, jeg kan kalle de fjortisser og drittunger. Jeg kjenner de jo!

:):rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med drikkinga var nevnt her i Tr.heim det.

Og ja, jeg kan kalle de fjortisser og drittunger. Jeg kjenner de jo!

:):rolleyes:

De du kjenner kan du kalle det, men hva med alle de andre?! Som mitt poeng var: man kan ikke skjære alle over en kam! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en del på stranda om dagen og da ser jeg et par ganger at det er folk som har med seg hundene på stranda, midt i solsteika! Ikkeno skygge eller vann! :angry: Blir helt sjokkert jeg! :) Hva syntes dere?

Høres ikke bra ut om det verken er skygge eller ferskvann til hunden. Kan jo være de bare var en snartur innom stranda. Har sett på stranda her at eierne har bundet hunden i skyggen, men den har gått å lagt seg på hånkledet til eieren midt i solsteika likevel.

Man burde iallefall sørget for mulighet for skygge og vann uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er ingen dyreplager selv om jeg har med meg hunden min på stranda! Jeg tar alltid med en liter med vann, liten parsoll dersom det skulle bli veldig vanskelig å finne skygge, dessuten er det jo mulighet for å bade på en strand.. Vi pleier å dra til Bestemorstranda vi da. Der er det både sandstrand, berg og masse trær som gir mulighet for skygge. Er mange som har med hundene sine der, og de fleste passer godt på hundene i varmen!

Det jeg ikke liker er hunder som går løse rundt på stranda. Det finnes mennesker som ikke liker/er redde for hunder, og dessuten bør eieren ta hensyn til de andre hundene på stranda også..

Når det gjelder vann, synes jeg man alltid skal huske å ha med vann til hunden, uansett hvor man drar! Flaska med skål festet til seg, er godt brukt her :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff da! hunden har det jo bedre av og bade i ett kjølig vann enn og stå hjemme i kokende varme! jeg har med Timon og vann med til han! jeg er der aldri i flere timer heller.. mener det er bedre den får bade og kjøle seg litt ned enn og gå tur i noen timer uten vann og steikende varme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ndet bare meg eller har det plutselig blitt mye snakk om ting som er dyremishandlig? :rolleyes:

hehe, neida.

Men syns hunden kan ha det bedre om den får være me på stranda, bade, og ha det gøy med eier, men da skal den selvfølgelig ha tilgang til skygge :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vill ikke si det er dyreplageri hvis den ikke får skygge eller vann.. selvfølgelig er det ikke godt for hunden og være i timesvis på ei kokende strand... dyreplageri er jo når du plager hunden med vilje..

Eeeh.. javel??

Har jeg missforstått, eller sier du faktisk at det ikke er dyreplageri å ta med seg en hund på stranden i 30 grader uten vann, skygge eller mulighet til å avkjøle seg, fordi det ikke er med vilje??

Har hunden sneket seg med i strandbagen da eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man passer på at hunden ikke blir for varm og at den drikker nok er det vel morro for den å være med på strandtur. Buster og Hera var med idag, og ingen av dem var noe plaget av varmen. De badet og koste seg. Masse vann fikk de og, og Buster fikk pølse og kotelett (rå). Alt i alt koste vi oss både to og firfotinger, og planlegger enda en badetur imorgen :lol: (jah for nå er det litt sommer her og banana).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Tønsberg var Cita med på stranden hver dag. Jeg er ikke like ofte på stranden her hjemme, men når jeg går dit er hun med. Meg og Birte pleier å ligge oss rett ved skyggen, og der ligger hundene og slapper av under trærne. Det er faktisk ganske svalt der. De har selvsagt tilgang til vann hele tiden, og de blir alltid med på en svømmetur eller ti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
    • Vill var 12kg ved 17 uker/4mnd, og har endt opp på 19,5kg og rett over 50 cm😅 Roet seg betraktelig etter 5mnd😅
    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...