Gå til innhold
Hundesonen.no

Vannredningshunder

Juliess

Recommended Posts

Hei alle sammen:

Jeg har en rimelig stor hund som elsker å bade. Han er kun 10 måneder, men viser klart at vann er et element han behersker :) han kaster seg uti med en vilje jeg aldri før har sett hos en hund. I morgen skal vi og stupe fra 3 meteren :P

Tenkte å benytte meg av hans og min egen glede over det våte element, og kanskje gå noen kurs innen denne grenen. Jeg har sendt mail/spørsmål til Norges Redningshunder, dog lurte jeg kanskje på om noen har noe informasjon her inne.

Jeg er interessert i kurs i Oslo-området.

Tenkte vi kunne trene to ganger i uken nå om sommeren, dog skal jeg gå 3 kurs på Lundquist fra august (Videre hverdagslydighet, Spor og Språk(de to siste varer ikke så lenge).'

Takk til alle som kan bidra med noe konstruktivt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om noen kurs, så er nok bedre å vente på svar fra norske reddningshunder. Eventuelt så regner jeg med at de vil ha en stand på bjerke i år også 12-13 august hvis jeg ikke husker feil) så kan jo ta en tur dit og snakke med de der også og få litt brosjyrer.

Hadde jeg vært deg hadde jeg fortsatt å bare hatt det gøy i vannet med hunden. La han ha masse gode opplevelser med at det er andre i vannet også. Kanskje begynne å trene inn apport (noe du får nytte av på videre hverdag med lundqvist) i vannet og at du skal kunne ta og holde på han i vannet. Andre/fremmede også hvis du får til det.

Jeg vet ikke hvilken rase du har men jeg ville muligens også tatt kontakt med norske newfoundlandshund klubb for de har mye erfaring med svømme - og reddnings prøver osv... hvordan det fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen:

Jeg har en rimelig stor hund som elsker å bade. Han er kun 10 måneder, men viser klart at vann er et element han behersker :P han kaster seg uti med en vilje jeg aldri før har sett hos en hund. I morgen skal vi og stupe fra 3 meteren :P

Tenkte å benytte meg av hans og min egen glede over det våte element, og kanskje gå noen kurs innen denne grenen. Jeg har sendt mail/spørsmål til Norges Redningshunder, dog lurte jeg kanskje på om noen har noe informasjon her inne.

Jeg er interessert i kurs i Oslo-området.

Tenkte vi kunne trene to ganger i uken nå om sommeren, dog skal jeg gå 3 kurs på Lundquist fra august (Videre hverdagslydighet, Spor og Språk(de to siste varer ikke så lenge).'

Takk til alle som kan bidra med noe konstruktivt :)

Ta kontakt med Norsk Newfoundlanshund klubb. Det er disse som arrangerer kurs og konkurranser. Før du kan konkurrere må du ta Svøm og Redningsprøven som skal vise at bikkja de kan svømme uten å være til fare for folk i vannet. Det er kun landseer og nuffer som er godkjente redningshunder i norge, og du må stille uoffisielt.

Castor har godkjent Svøm og Redningsprøve, og vi trener vanntrening innimellom :P Dessverre er han av en rase som ikke er godkjent, så er ikke noe jeg satser på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...