Gå til innhold
Hundesonen.no

Å bli med pappa på jobben er nyttig

Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine
Skrevet

Vet ikke hvor jeg skal legge denne jeg, men.. ;)

Vel, på jobben har pappa en laaaaaaang gang. Tor den er rundt 50 meter eller no.

Sist uke bestemte jeg meg for å bli med pappa på jobb, og la Milo løpe litt i denne gangen, og i dag ble jeg med. Meeen, gangen hadde tre hull fordi de holder på å bygge opp til golf og skyte simolatere.

Milo var først veldig nysgjerrig, og titta litt rundt.

Plutselig fikk jeg en hund inntil meg og et par stirrende øyne mot meg. Gikk sånn i hele gangen, før vi gikk inn til pappas kontor.

Hadde jo med meg godbiter, så jeg gikk ut i gangen igjen, og satte i gang med lydigheten.

Hunden gikk jo som den fødte LP-stjerna, mens jeg gikk veeeldig skjevt. ;)

Kom mange snekkere som gikk og løp forbi, men kontakten satt der den.

Hadde litt stå under masj, dekk og sitt og bli. Alt utført på første forsøk.. banana

Bestemte meg for å gi meg og gikk og henta pappa. Så gikk vi ned til bilen, og der var hunden løs på parkeringsplassen ;) (Ehm..Ja, han fikk raptus, men i raptus anfallet så toppet han raskt inn i bilen =))

Vel, om det fortsetter sånn her når vi er inne, så melder vi oss på et bronsemerke kurs mot vinteren, og håper at det blir inne i en ridehall ;)

Flere som har hatt det sånn i det siste? At hunden plutselig fungerer som en engel inne, og blir litt bedre ute? Isåfall: la meg få høre ;)

Skrevet

Var jo på hotell med min... Trodde det skulle bli rene *******, men det gikk supert! ;)

På kvelden hadde vi han løs i korridorene (ingen var ute så sent som oss- vi måtte jo lufte han)... Trente lydighet på hotell plassen, og tok noen innkallinger over gresset rett utenfor- tok også noen rett ved siden av en campingplass (med masse bråk og fyll)... På stranda la han seg ned og sov- både jeg og pappa trodde han var dø! ;) men med en gang vi skulle trene var han gira ;)

På slutten kunne det gå mennesker å klappe på han- og han satt på plassen min med full kontakt ;) er engelen min det :rolleyes:

Hadde jo problemer med at han er altfor glad i andre mennesker, det problemet er så godt som løst B)

Skrevet

Høres kjempebra ut ;)

Nena blir bare mer og mer behagelig, på turer har hun vært litt for opptatt av andre mennesker, men nå går hun forbi de, snuser mot dem og tasser videre ;) Noe negativt er det med hun da pga. haltingen og stivheten, men utenom det er jeg superfornøyd med hunden min...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...