Gå til innhold
Hundesonen.no

Haisommer


Guest Christine

Recommended Posts

huff, kunne ikke huske den var SÅÅÅ gammel, fra 1983 eller noe. Liker jo ikke sånne filmer, effekter og div blir litt for dårlige da.

Ser ut som mye er vist på et lærret i bakgrunn, også er ting i forgrunn av den igjen :rolleyes: men men. Typisk "gammel" film. hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haisommer ! JEEEI ! hehehe...har sett alle sammen flere ganger,og ventet oppe igår, kun så jeg har fått med meg alle sammen en gang til.. :o:lol:

Musikken gir meg fremdeles gåsehud...hihih...og jeg syns det er like greit at de er laget fra 1974 og opp - hadde de vært laget idag,hadde de haiene vært super ekte,og jeg hadde dødd av skrekk.. :rolleyes:

(hadde hvertfall ikke stikki tærene i vann no mer nei..) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten og så filmene første gang, da var det skummelt. Dette gjaldt da nr. 1 og nr. 2. Nr.2 var på en måte mest skummel, fordi det var unge mennesker med.

Må korrigere litt da, det er ikke nr. 3 som er den siste, det er laget en 4 også: Jaws, the revenge. Hvor Lorrain Gray spiller Ellen Brody igjen.

Nr. 3 er jo den dårligste av dem vil jeg si. Blir litt for stor hai. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt oppe bare fordi jeg ikke hadde sett nr 3 før.. og det var ihvertfall bortkasta tid.. urdårlig film, og da har jeg tatt hensyn til når den er laget (heldigvis har filmteknikk blitt bedre med årene, tenkt dere Ringenes Herre eller no' med datidens effekter.. *grøss*). Det er vel bare 1'ern som er noe særlig egentlig..

Nr 4, er det den der Ellen Brody har mistet mann og sønn og er helt hysterisk når barnebarnet er ved vannet? Men når mister hun dem da? I Jaws 3,5? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt oppe bare fordi jeg ikke hadde sett nr 3 før.. og det var ihvertfall bortkasta tid.. urdårlig film, og da har jeg tatt hensyn til når den er laget (heldigvis har filmteknikk blitt bedre med årene, tenkt dere Ringenes Herre eller no' med datidens effekter.. *grøss*). Det er vel bare 1'ern som er noe særlig egentlig..

Nr 4, er det den der Ellen Brody har mistet mann og sønn og er helt hysterisk når barnebarnet er ved vannet? Men når mister hun dem da? I Jaws 3,5? :o

;) Sønnen mister hun vel i nr. 3, gubben har jeg ikke peiling på når stryker med av haien, men det er der hun er urhysterisk bare noen ser på vannet ja.

Ringenes Herre med datidens effekter ja - tror ikke det nei. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke 3'ern som også var laget i sånn 3D? Når man på kom på kino'en så fikk man sånne tåpelige rød/grønne papp-briller, og sånn...

Tror det var det - og da vil jo filmen/bildet på TV bli skikkelig dårlig kvalitet - hvis man ikke har beholdt brillene, selvsagt...

Trodde det var 3'ern hvor hun mor flytter til motsatt side av USA og haien fulgte etter, jeg - kan man egentlig komme på en dårligere story??? Men det er tydeligvis 4'ern som er så "genial"...

Neida, 1'ern var grusom den - på DEN tiden. Det blir jo virkelig ikke rettferdig å sammenligne det med nåtidens filmer til mange, mange millioner av kroner, CGI-effekter, etc.. Bare se på Star Wars serien - hvor de 3 første utgitte filmene nå har blitt etterfulgt av 3 stykker som ligger foran i historien.. En enorm forskjell på effekter der også, selvsagt.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hai

:o Sønnen mister hun vel i nr. 3, gubben har jeg ikke peiling på når stryker med av haien, men det er der hun er urhysterisk bare noen ser på vannet ja.

Ringenes Herre med datidens effekter ja - tror ikke det nei. ;)

Men nr 3 satt jeg jo og så på i går, så ikke at noen sønner døde jeg.. eller sovnet jeg tro? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hai

Men nr 3 satt jeg jo og så på i går, så ikke at noen sønner døde jeg.. eller sovnet jeg tro? :lol:

Da mistet hun sønnen i nr. 3,5. :o

Jeg husker ikke filmene så godt jeg, det var kun de to første som bet seg litt fast. Men vannskrekk fikk jeg ikke. Det fantes ingen hai i Langvannet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett de alle, mange ganger. Samt en haug med andre haifilmer. Drømmeferien min er forresten Sør-Afrika for å se på hvithai, så dvs at jeg ikke akkurat lar meg påvirke av de filmene. Må bare komme over min redsel for dykkemasker først.... (skikkelig logiskt :lol: )

Finnes det noe mer facinerende skapning enn hai forresten? Vi mennesker er bare en liten brøkdel av jordas historie (og hvilken brøk del også....). Mens en del dyr har vært mer eller mindre uforandret i millioner av år.

Uansett. Det er veldig få personer som blir drept av hai hvert år. Det er snakk om under 20 faktisk, så det å kjøre på E6 er faktisk farligere. Mange dyr dreper fler mennesker på verdensbasis enn haien. Flodhest mener jeg tar over 200 i året (en stund siden jeg leste artikkelen, så husker ikke så godt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da mistet hun sønnen i nr. 3,5. :o

Jeg husker ikke filmene så godt jeg, det var kun de to første som bet seg litt fast. Men vannskrekk fikk jeg ikke. Det fantes ingen hai i Langvannet. ;)

ikke det at det er hai jeg frykter i det vannet heller :lol: men DER bader jeg ikke for alt i verden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke det at det er hai jeg frykter i det vannet heller :o men DER bader jeg ikke for alt i verden :lol:

Det er da - var i allefall, fint å bade i Langvannet. Har badet der siden jeg var en navle stor jeg, og det er lenge siden det. Hatt mang en fin badestund i det vannet. Mang en fin stund ved vannet generelt. ;)

*savner litt å bo på Lørenskog - men bare litt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Det er da - var i allefall, fint å bade i Langvannet. Har badet der siden jeg var en navle stor jeg, og det er lenge siden det. Hatt mang en fin badestund i det vannet. Mang en fin stund ved vannet generelt. :lol:

*savner litt å bo på Lørenskog - men bare litt*

Om det er langevann i Lillomarka/v. Sinober du mener så må jeg nesten bare signere den...

Og der finnes det knapt fisker jo :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da - var i allefall, fint å bade i Langvannet. Har badet der siden jeg var en navle stor jeg, og det er lenge siden det. Hatt mang en fin badestund i det vannet. Mang en fin stund ved vannet generelt. :lol:

*savner litt å bo på Lørenskog - men bare litt*

hørt om så mye dritt der, kloakkrør og liknende. Bada en ufrivillig gang der bare :o Og er ikke gla i det vannet generelt. Men er da en del som liker det virker det som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørt om så mye dritt der, kloakkrør og liknende. Bada en ufrivillig gang der bare :o Og er ikke gla i det vannet generelt. Men er da en del som liker det virker det som.

Slikt hører man om så mange steder. har aldri oppevd noe kloakkrør der eller lignende, og ved tester er vannet der like rent som andre badevann.

Jeg trivdes der jeg. Deilig på sommeren å stikke fra skolen og ta seg en dukkert. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nr.1 og 2, men jeg lo godt av mange av scenene i filmen. Den haien ser så utrolig falsk ut, også når den begynte å jakte på hun som stod på vannski :lol: Men kanskje like greit at den ser litt falsk ut...:o

Synes ikke de var noe særlig skumle egentlig, men jeg synes den andre var skumlere og bedre enn den første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...