Gå til innhold
Hundesonen.no

Støl i kroppens største muskler?


ida

Recommended Posts

Altså i disse agurktider, tenkte jeg å dele en viktig nyhet med dere. De siste dagene har jeg hatt ganske vondt i rompa. Nei, ikke i rompa, men de stor musklene. Fint, har jeg tenkt. Da har jeg vel gått på litt i bakkene opp til skogen.

Men i dag har jeg altså skjønt at vondten kommer av at jeg sitter på en hard pinnestol ved dataen og det gjør jeg i flere timer om dagen (natta :P ) og blir altså støl i rompa fordi jeg sitter på hundesonen og msn (det er jo igrunnen stort sett med hundesonenfolk, det og).

Så sprek er jeg, liksom! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ligger på sofaen :P Har endel problemer med ryggen for tiden, så da klarer jeg ikke å gjør noenting etter jeg har sittet oppreist ... Eller som en potetsekk heter det :unsure:

Enten er det ubrukte muskler som er i sjakk igjen, og tilbake med et evgvarende stivhet/gangsperr...

ellers så er det jeg som ikke passer godt nok på meg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ida, jeg fikk vondt i ryggen bare av å se på den stolen! Laptop er tingen, skjønner du :P Etter diverse ryggproblemer fant jeg ut at stoler ikke var tingen, og gikk til innkjøp av laptop. Nå ligger/sitter jeg på sofaen på en haug med puter som jeg kan flytte rundt på for å støtte opp der det trengs. Kan nå sitte ved pc'n i det uendelige uten at ryggen klager. (Prøver å ha et liv ved siden av og da...)

Skulle egentlig ta meg pc-fri i disse dager, men så "må" jeg liksom jobbe litt med ting og tang (arbeidsnarkoman...? jeg...? :P), også stikker jeg innom sonen i pausene... Mulig jeg har det for komfortabelt med laptoppen min? :unsure:

OK, jeg skal gå ut i sola!...snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Ja, det så vondt ut..*trøste* :P

Jeg sitter i en god skinnsofa med 3 ekstra puter, og et ullpledd ved meg..Med pappas bærbare i fanget. Er ikke livet hærlig? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for all sympati! Nå forsvant feriepengene ut av vindu, så noen laptop er uaktuelt :imrgreen: *grønn av misunnelse*! Ikea er et grusomt sted. Særlig når man er blakk. Det går jo ikke an å gå inn der og kjøpe en ting! :P

Nei, jeg får legge en pute på stolen, så lenge! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he, jeg mistenker Ikea for å være en ond sekt! Først hjernevasker de deg med katalogen. Så drar du dit og alt er fantastisk i begynnelsen. Men når du har forvillet deg langt inn blant møbler og ting og tang, begynner du å lure på om det i det hele tatt finnes en vei ut. Når du endelig kommer til kassene og ser køene, begynner du å få selvmordstanker. Du lider deg gjennom, men du slipper ikke ut før de har robbet deg for alle sparepengene dine...

Lykke til med pute og god bedring til de største musklene dine :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før hadde jeg et stol som egentlig er en utestol til å ha på terassen, så den var laaav i forhold til bordet som PC'en sto på. man kunne nesten lene haken på borden når man satt *lol*.

Men nå har jeg en god en fra ikea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...