Gå til innhold
Hundesonen.no

Om noen år....


Wheaten terrier

Recommended Posts

Om noen år har jeg mange hunder, ikke helt sikker på rase, men den skal ha ganske mye hår. Kanksje finsk lapphund eller en annen lapphund, eller shetland shepdog, Cavalier KCS..

Begynner med en, og kanskej etter hvert to tre hunder, men tror det holder med det...

Og kanskje en hest, om jeg bare får tatt noen hundre ridetimer :)

Og en gård med masse dyr! Katt, hund og sau ihvertfall, kanskje et lite oppdrett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, drømmen mi om åssen jeg lever om tjue år (altså når jeg nærmer meg 35):

Vel, det kunne vært moro å bo på gården der farmor bor nå. Det er skog rett utenfor døra, og ti minutter med bil til Stjørdal sentrum. Selve tomta er rundt tre mål stor, og i tillegg er det vel rundt 90 mål med skog og åker som hører til gården. En av åkrene har jeg lyst til å gjerde helt inn, så hundene mine kan løpe løse der og jeg kan bruke det som treningsområde.

Angående hunder, hvis jeg lever sånn som jeg drømmer om så tror jeg at jeg vil ha to eller tre labradorer, og drive med jakt, lydighet og litt agility med dem. Oppdrett vil jeg ikke holde på med, det måtte i så fall være hannhunder til avl på tisper til andre kenneler.

Ellers så har jeg kanskje litt lyst til å starte noe ordentlig "hundetilbud" - en slags klubb eller noe for hundeeiere, med klikkerkurs, hundetreff og hundetreninger av forskjellige slag (lydighet, agility, spor og jakt). Hundecafé har jeg også lyst til å starte, men vi får se hvordan ting blir. Vil ikke ha for mange planer alt for tidlig. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan si når jeg blir ca. 35...

Tror jeg jeg har en eller to hunder og har begynt eller skal begynne med oppdrett av den rasen ... og da er den en av flgene:

- Kooikerhund

- Australian Shepherd

- Mudi

- Korthåret Collie

.... eller kanskje jeg har fått opp øyet for en annen rase :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen år.. har jeg flyttet på gården til typen (må bare prøve å holde forholdet i live, for der er det nemlig fiin plass til både hest og hund :) ), har iallefall to tervueren, fremdeles min lille papillon (godkjent lavinehund, lydighets og agilityhund.. jepp, vi har ambisjoner- hahaha), og en boxer hann som heter Felix.. I tillegg har vi et par katter, og jeg har en andalucier hingst.. mm *drømme* kan klare meg med en hollsteiner hingst også, men jeg har alltid ønsket meg hingst så må nesten bli det.. ellers vallak, er ikke særlig glad i hopper:p humørsyke små beist- hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen hår bor jeg i et stort hus, med gigantisk hage, har wheaten terriers og blå merle sheltier, og driver oppdrett av begge rasene, har også katter, som perser og exotic, har flere tamrotter og helt sikkert et sortiment av andre skapninger som sovsyvermus, høner og sånt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...