kib Skrevet 17. Juli 2006 Rapporter Skrevet 17. Juli 2006 Min kjære er 10mnd, og jeg lurer på om han kan begyne med kløv og bære to ahlvlitere med vatn på fjellet, ei flaske på hver side....? allso, ikke kjempe tung fjelltur, bare vandring i passe tempo.
Tore Skrevet 17. Juli 2006 Rapporter Skrevet 17. Juli 2006 det heter vel at hunden skal være 2år/fullt utvokst før den kan bære kløv med vekt... så 10Mnd synes jeg er litt tidlig, skjellettet er ikke fullt utviklet ved den alderen...
Nina Skrevet 17. Juli 2006 Rapporter Skrevet 17. Juli 2006 Jeg ville ventet med å la hunden bære kløv til den er røget. Du kan godt begynne innlæringen nå, men pass på å ikke belast hunden for mye før den er ferdig utvokset. En liter vann er jo ikke så mye at det gjør noe, men hva med å fylle plastposer i kløven for å gjøre hunden vant til å være litt bredere enn normalt?
kib Skrevet 17. Juli 2006 Forfatter Rapporter Skrevet 17. Juli 2006 ja var det jeg ar hørt, att han må være 18 mnd, men i dag var det ei som sa han kunne være 6 mnd???nei jeg tror jeg holder meg til 18 mnd++++ har ikke noe stress...
goJJo Skrevet 18. Juli 2006 Rapporter Skrevet 18. Juli 2006 Jeg begynte med kløv til Mira når hun var rundt ett år. Men hun er liten hund, og de er jo fortere ferdig utvokst. Da gikk hun endel med kløven helt tom, bare for å venne seg til den. Etterhvert gikk hun med en tennisball i hver lomme, så det skulle bli litt vekt. Først igår, 5 mnd etterpå, la jeg oppi så det blei rundt en kilo til sammen. Da gikk vi en tur i skogen i rusletempo Trenger kanskje ikke vente så lenge før man øker vekta, men jeg syntes det var like greit.
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar