Gå til innhold
Hundesonen.no

Da begynte man på skolen.

Ulvinne

Recommended Posts

Nå har jeg da altså meldt meg på grunnkurs salg og service hos NKI fjernundervisning! :P

Det er kjempe morro men litt skummelt også..

Vet ikke om jeg kommer inn enda for jeg sendte søknaden over internett for 5 minutter siden.. :unsure:

Men nå som jeg har slitt så lenge med og få til de 2000 kronene i depositum og faktisk fikk det til ble det faktisk litt skummelt..

Begynner og stusser på om det faktisk er den linja jeg vil ta osv.. Men, jeg fant ut at jeg tar grunnkurset også ser jeg hvordan jeg liker det..

Ihvertfall får jeg studielån(håper jeg ;) og da flytter jeg og Kaisa for oss selv! :P

Blir ikke rik på det men da burde jeg ihvertfall være i stand til og gi jenta mi det hun trenger... Så herlig! Føler for og bare rope det ut! :rolleyes:

Så nå håper jeg bare at studier og alt går bra! :P

Tusen takk til House of gjerde her inne som kom med en del tips og råd..

Og til alle andre som hjalp meg. :P

Noen som har noen gode studeringstips?

Hva gjør dere for og holde motivasjonen oppe, hvor mange timer hver dag leser dere osv?

Har ikke vært på skolen siden ungdomsskolen så det er litt uvant det her.. :P:P

Endret: dobbelpost

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer da! Og lykke til med studiene.

Jeg vurderte å studere gjennom NKI for en stund tilbake, men turte ikke helt å kaste meg i det, for var litt usikker på hvordan det hele fungerte.

Leeeenge siden jeg studerte, så studietips har jeg nok ikke :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer da! Og lykke til med studiene.

Jeg vurderte å studere gjennom NKI for en stund tilbake, men turte ikke helt å kaste meg i det, for var litt usikker på hvordan det hele fungerte.

Leeeenge siden jeg studerte, så studietips har jeg nok ikke :unsure:

Litt usikker jeg og. Men nå er jeg mer usikker på lånet egentlig.:P Satse på jeg får en godt betalt jobb da jeg er ferdig med utdanningen så jeg kan cashe ut hele lånet med engang.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker jeg og. Men nå er jeg mer usikker på lånet egentlig.:P Satse på jeg får en godt betalt jobb da jeg er ferdig med utdanningen så jeg kan cashe ut hele lånet med engang.. ;)

Jeg tok ett år på Næringsakademiet på reiselivsstudiet, og jeg hadde hjertet i halsen når jeg godkjente lånpapirene. :P

Men det har gått veldig greit. Nå er jeg halvveis i lånet, og det skal være nedbetalt i 2012. Er jo gammel dame da jo :unsure:

Hvis du ikke får en godt betalt jobb, så får du finne deg en mann som har det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok ett år på Næringsakademiet på reiselivsstudiet, og jeg hadde hjertet i halsen når jeg godkjente lånpapirene. :P

Men det har gått veldig greit. Nå er jeg halvveis i lånet, og det skal være nedbetalt i 2012. Er jo gammel dame da jo :unsure:

Hvis du ikke får en godt betalt jobb, så får du finne deg en mann som har det :P

Øyeh.. Nå skulle ikke du røpe planen min da.. <_< :P

2012,hmm.. Tenkte jeg ville ha lånet bort på 5 år jeg da.. Men, det blir dyrt. ;):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2012,hmm.. Tenkte jeg ville ha lånet bort på 5 år jeg da.. Men, det blir dyrt. :P:P

Åh, kan du velge nedbetalingstid og ;) Visste jeg ikke...

Betaler vel hver tredje måned eller noe, så det er ikke så ille. Men vinner jeg i lotto (??) skal jeg nedbetale det før 2012.

Men trøster meg med at jeg ikke har studielån på flere hundre tusen som mange har :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, kan du velge nedbetalingstid og ;) Visste jeg ikke...

Betaler vel hver tredje måned eller noe, så det er ikke så ille. Men vinner jeg i lotto (??) skal jeg nedbetale det før 2012.

Men trøster meg med at jeg ikke har studielån på flere hundre tusen som mange har :P

Jadda, nedbetalingstiden går ned etter hvor mye du betaler i mnd den vettu. Skikkelig ulogisk egentlig. :P:P

Jah! Mitt blir på ca 90.000 så..ehe.. :unsure:

Vi vinner i lotto! Meg først! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda, nedbetalingstiden går ned etter hvor mye du betaler i mnd den vettu. Skikkelig ulogisk egentlig. ;):P

Jah! Mitt blir på ca 90.000 så..ehe.. :unsure:

Vi vinner i lotto! Meg først! :P

Hver gang jeg spiller lotto så tror jeg at jeg skal vinne! Men nei...

Ikke lusne 50 kr. en gang.

Så må nok tjene penger på annet vis :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang jeg spiller lotto så tror jeg at jeg skal vinne! Men nei...

Ikke lusne 50 kr. en gang.

Så må nok tjene penger på annet vis :P

Altså, om man ikke låner, ikke får, ikke vinner i lotto. Hvordan får man penger da? ;)

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...