Gå til innhold
Hundesonen.no

Da begynte man på skolen.


Ulvinne

Recommended Posts

Nå har jeg da altså meldt meg på grunnkurs salg og service hos NKI fjernundervisning! :P

Det er kjempe morro men litt skummelt også..

Vet ikke om jeg kommer inn enda for jeg sendte søknaden over internett for 5 minutter siden.. :unsure:

Men nå som jeg har slitt så lenge med og få til de 2000 kronene i depositum og faktisk fikk det til ble det faktisk litt skummelt..

Begynner og stusser på om det faktisk er den linja jeg vil ta osv.. Men, jeg fant ut at jeg tar grunnkurset også ser jeg hvordan jeg liker det..

Ihvertfall får jeg studielån(håper jeg ;) og da flytter jeg og Kaisa for oss selv! :P

Blir ikke rik på det men da burde jeg ihvertfall være i stand til og gi jenta mi det hun trenger... Så herlig! Føler for og bare rope det ut! :rolleyes:

Så nå håper jeg bare at studier og alt går bra! :P

Tusen takk til House of gjerde her inne som kom med en del tips og råd..

Og til alle andre som hjalp meg. :P

Noen som har noen gode studeringstips?

Hva gjør dere for og holde motivasjonen oppe, hvor mange timer hver dag leser dere osv?

Har ikke vært på skolen siden ungdomsskolen så det er litt uvant det her.. :P:P

Endret: dobbelpost

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer da! Og lykke til med studiene.

Jeg vurderte å studere gjennom NKI for en stund tilbake, men turte ikke helt å kaste meg i det, for var litt usikker på hvordan det hele fungerte.

Leeeenge siden jeg studerte, så studietips har jeg nok ikke :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer da! Og lykke til med studiene.

Jeg vurderte å studere gjennom NKI for en stund tilbake, men turte ikke helt å kaste meg i det, for var litt usikker på hvordan det hele fungerte.

Leeeenge siden jeg studerte, så studietips har jeg nok ikke :unsure:

Litt usikker jeg og. Men nå er jeg mer usikker på lånet egentlig.:P Satse på jeg får en godt betalt jobb da jeg er ferdig med utdanningen så jeg kan cashe ut hele lånet med engang.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker jeg og. Men nå er jeg mer usikker på lånet egentlig.:P Satse på jeg får en godt betalt jobb da jeg er ferdig med utdanningen så jeg kan cashe ut hele lånet med engang.. ;)

Jeg tok ett år på Næringsakademiet på reiselivsstudiet, og jeg hadde hjertet i halsen når jeg godkjente lånpapirene. :P

Men det har gått veldig greit. Nå er jeg halvveis i lånet, og det skal være nedbetalt i 2012. Er jo gammel dame da jo :unsure:

Hvis du ikke får en godt betalt jobb, så får du finne deg en mann som har det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok ett år på Næringsakademiet på reiselivsstudiet, og jeg hadde hjertet i halsen når jeg godkjente lånpapirene. :P

Men det har gått veldig greit. Nå er jeg halvveis i lånet, og det skal være nedbetalt i 2012. Er jo gammel dame da jo :unsure:

Hvis du ikke får en godt betalt jobb, så får du finne deg en mann som har det :P

Øyeh.. Nå skulle ikke du røpe planen min da.. <_< :P

2012,hmm.. Tenkte jeg ville ha lånet bort på 5 år jeg da.. Men, det blir dyrt. ;):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2012,hmm.. Tenkte jeg ville ha lånet bort på 5 år jeg da.. Men, det blir dyrt. :P:P

Åh, kan du velge nedbetalingstid og ;) Visste jeg ikke...

Betaler vel hver tredje måned eller noe, så det er ikke så ille. Men vinner jeg i lotto (??) skal jeg nedbetale det før 2012.

Men trøster meg med at jeg ikke har studielån på flere hundre tusen som mange har :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, kan du velge nedbetalingstid og ;) Visste jeg ikke...

Betaler vel hver tredje måned eller noe, så det er ikke så ille. Men vinner jeg i lotto (??) skal jeg nedbetale det før 2012.

Men trøster meg med at jeg ikke har studielån på flere hundre tusen som mange har :P

Jadda, nedbetalingstiden går ned etter hvor mye du betaler i mnd den vettu. Skikkelig ulogisk egentlig. :P:P

Jah! Mitt blir på ca 90.000 så..ehe.. :unsure:

Vi vinner i lotto! Meg først! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda, nedbetalingstiden går ned etter hvor mye du betaler i mnd den vettu. Skikkelig ulogisk egentlig. ;):P

Jah! Mitt blir på ca 90.000 så..ehe.. :unsure:

Vi vinner i lotto! Meg først! :P

Hver gang jeg spiller lotto så tror jeg at jeg skal vinne! Men nei...

Ikke lusne 50 kr. en gang.

Så må nok tjene penger på annet vis :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang jeg spiller lotto så tror jeg at jeg skal vinne! Men nei...

Ikke lusne 50 kr. en gang.

Så må nok tjene penger på annet vis :P

Altså, om man ikke låner, ikke får, ikke vinner i lotto. Hvordan får man penger da? ;)

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...