Gå til innhold
Hundesonen.no

Spøkelser

Synne

Recommended Posts

Jeg tror at det er mere mellom himmel og jord en det vi vet, og jeg tror også at det finnes gjenferd som ikke for fred, og hjemsøker ett sted, på en måte er fanget i mitten. Men spøkelser det tenker jeg på som man ser på tegnefilm, men antar at det er gjenferd av oss mennesker og dyr som gå igjen.

Jeg er også sikkelig mørkeredd, siden i mørket er alt så uklart og man klarer ikke se klart alt rundt seg. Det har blitt bedere med årene da heldigvis hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm etter hva jeg har blitt forklart så er spøkelse en sånn sak man ser i tegnefilm med laken over hode.. hehe syntes jeg ser såne flyvene rundt omkring :D

Selv er jeg ikke så glad i antik og sånne saker fra dødsbo ol siden jeg syntes det er lit ekelt, rar som jeg er hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok på ånder og sånn ja... Høres nok litt rart ut, men jeg har faktisk sett pappan min stått på sida av senga mi og smila til meg. Og ja- jeg var helt våken! :D

Er det sant?? :D Er faren din ikke lengere en av oss, å så så du han i en ånd på en måte?? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også det finnes "spøkelser", eller ånder, eller hva nå det rette uttrykket er.

Hørt mange mystiske historier, så jeg tror absolutt på at de finnes.

Ikke opplevd noe selv, og håper jeg heller aldri gjør det, for da tror jeg jeg hadde blitt vettskremt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også det finnes "spøkelser", eller ånder, eller hva nå det rette uttrykket er.

Hørt mange mystiske historier, så jeg tror absolutt på at de finnes.

Ikke opplevd noe selv, og håper jeg heller aldri gjør det, for da tror jeg jeg hadde blitt vettskremt :D

Samme her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det finnes noe mellom himmel og jord ja.

Her vi bor er det noe, å en periode var jeg redd for å være hjemme alene :D

Vi har åsså merket ting på Miko.

En kveld satt vi å kikket på tv, plutselig setter Miko seg opp å ser utover i stua å knurrer.

Han følger noe med hode sitt, å knurrer å knurrer.

Vi ber han stoppe, men han vill ikke, å mamma setter han ned på gulvet, da springer han å gjømmer seg, å ligger å stirrer ut i rommet, løftet han med i andre ennen av stua, å da sprang han å gjømte seg osv.

Altså han hadde ikke gjort det der om det ikke var noe :unsure:

Det har åsså vært flere hendelser, som at lyset går av å på av seg selv, det blir iskaldt i stua, men på gradestokken så skal det være varmt...

Å jeg som er skikkelig mørkeredd, sovner nesten hver kveld med hånden på lysbryteren min :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er mer mellom himmel og jord enn vi aner.

På hytta pleier vi å høre folk som prater og går rundt om kring på loftet.

En gang jeg hadde lagt meg (dette skjedde hjemme på det gamle rommet mitt), satt jeg i senga å leste. Jeg la ned bladet mitt en stund, og da sto det en mann foran meg! Han bare stirret på meg, også bare forsvant han. Det hendte også at stolen min flyttet på seg flere ganger. Så nå har jeg bytta rom.

Sånne ting er litt merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok på ånder og sånn ja... Høres nok litt rart ut, men jeg har faktisk sett pappan min stått på sida av senga mi og smila til meg. Og ja- jeg var helt våken! :)

Faren min er også død. Han døda de jeg var tre. Da jeg var ca ti år, ringte det på døra og da jeg lukket opp sto pappa der. Det var jo ikke det, men fetteren min som jeg aldri hadde sett. De var prikk like og jeg begynte nesten å gråte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg skal hente valp om 14 dager, og nå ser det ut som tispen min får løpetid svært snart. Har noen erfaring med å få en ny valp inn i familien samtidig med at den voksne hunden får løpetid? Bør jeg be om å utsette henting av valpen?
    • Det er mange måter å gjøre dette på. Og man bør definitivt ha en plan, for alenetrening fram til en hel arbeidsdag kan ta tid. Med den siste hunden vår tok det 6 mnd. Jeg var da delvis ufør, så mannen hadde ham med på kontoret de dagene jeg var på jobb. Personlig mener jeg at man bør være hjemme med valpen minimum en uke, helst to, for å bruke tid sammen, bli kjent både med hverandre og den nye hverdagen, og etablere litt rutiner, før man i det hele tatt kan starte alenetreningen gradvis. Så bruker man tiden man har, men minst et par uker med systematisk alenetrening hjelper for de fleste. Når man må tilbake på jobb er det mange muligheter. Det viktigste er å ikke pushe valpen for lenge for tidlig, da risikerer man i verste fall å få en hund som ikke tåler å være alene hjemme i det hele tatt, og det er ganske slitsomt. Hjemmekontor. Ta med hunden på jobb.  Hundepasser/hundebarnehage (NB! Vær ekstremt nøye på hundebarnehage, der trenger valpen også tilvenning, og 5 dager i uken er alt for mye. Det er MYE stimuli, stress og påvirkning på slike steder, og det bør være en god plan for hvordan hundene får nok ro i løpet av dagen. Sjekk gjerne at de som håndterer hundene til daglig, altså ikke bare daglig leder, har kursing og faktisk kunnskap om språk og adferd hos hund, å "bare være glad i hunder" er ikke nok på slike steder). Om man er flere i huset, kan man flekse på jobbtid slik at en kan dra tidlig på jobb og komme tidlig hjem, og den andre drar sent. Nabo/familie/venn som passer valpen på dagtid og etterhvert stikker innom og lufter. Omplasseringshund som er vant til å være alene hjemme, heller enn valp. Da bør man også bruke tid på å bli kjent, og starte rolig og gå forsiktig frem med alenetrening på nytt sted, men så lenge de er vant til (og komfortabel med!) å være alene så bør treningen gå ganske raskt.  
    • Jeg lurer på hvor lenge man bør ta fri fra jobb for å være hjemme med den nye valpen, dersom man ikke har mulighet for hjemmekontor? Jeg har en valpebok der det anbefales 5-6 uker, men dette er jo ikke så enkelt i praksis. Det kan sikkert variere mye når valpen er tilvendt å være alene hjemme også. Noen tips?
    • Har ikke egenerfaring, men omgåttes en håndfull whippets. Tur i typisk norsk skog er meg bekjent ikke noe nevneverdig problem. Herjer hunden i skogen kan det såklart bli en skramme her eller der uavhengig av rase, men jeg har aldri hørt at det er noe vesentlig verre med whippet. Når det gjelder munnkurv mtp. jaktlyst så vil det hindre skade og drap av byttedyr, men jagingen og stresset blir jo det samme. Hunden skal ikke jage vilt (eller tamt strengt tatt) så du bør ha tilgang til åpne og/eller inngjerdede områder som hunden kan få løpe fra seg på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...