Gå til innhold
Hundesonen.no

Spøkelser

Synne

Recommended Posts

Skrevet

Jeg tror at det er mere mellom himmel og jord en det vi vet, og jeg tror også at det finnes gjenferd som ikke for fred, og hjemsøker ett sted, på en måte er fanget i mitten. Men spøkelser det tenker jeg på som man ser på tegnefilm, men antar at det er gjenferd av oss mennesker og dyr som gå igjen.

Jeg er også sikkelig mørkeredd, siden i mørket er alt så uklart og man klarer ikke se klart alt rundt seg. Det har blitt bedere med årene da heldigvis hehe..

Skrevet

Nor eg sier spøkelser mener ikke jeg et flygende laken :D

Da mener eg gjenferd! ER ikke spøkelser og gjernferd det samme?

Skrevet

Hmm etter hva jeg har blitt forklart så er spøkelse en sånn sak man ser i tegnefilm med laken over hode.. hehe syntes jeg ser såne flyvene rundt omkring :D

Selv er jeg ikke så glad i antik og sånne saker fra dødsbo ol siden jeg syntes det er lit ekelt, rar som jeg er hehe..

Skrevet

Jeg tror nok på ånder og sånn ja... Høres nok litt rart ut, men jeg har faktisk sett pappan min stått på sida av senga mi og smila til meg. Og ja- jeg var helt våken! :D

Skrevet

Jeg tror nok på ånder og sånn ja... Høres nok litt rart ut, men jeg har faktisk sett pappan min stått på sida av senga mi og smila til meg. Og ja- jeg var helt våken! :D

Er det sant?? :D Er faren din ikke lengere en av oss, å så så du han i en ånd på en måte?? :D

Skrevet

Er det sant?? :D Er faren din ikke lengere en av oss, å så så du han i en ånd på en måte?? :D

Han er nok død ja... Og ja, han sto der som en ånd av et eller anna slaget.

Skrevet

Jeg tror også det finnes "spøkelser", eller ånder, eller hva nå det rette uttrykket er.

Hørt mange mystiske historier, så jeg tror absolutt på at de finnes.

Ikke opplevd noe selv, og håper jeg heller aldri gjør det, for da tror jeg jeg hadde blitt vettskremt :D

Skrevet

Jeg tror også det finnes "spøkelser", eller ånder, eller hva nå det rette uttrykket er.

Hørt mange mystiske historier, så jeg tror absolutt på at de finnes.

Ikke opplevd noe selv, og håper jeg heller aldri gjør det, for da tror jeg jeg hadde blitt vettskremt :D

Samme her :D

Skrevet

Jeg tror det finnes noe mellom himmel og jord ja.

Her vi bor er det noe, å en periode var jeg redd for å være hjemme alene :D

Vi har åsså merket ting på Miko.

En kveld satt vi å kikket på tv, plutselig setter Miko seg opp å ser utover i stua å knurrer.

Han følger noe med hode sitt, å knurrer å knurrer.

Vi ber han stoppe, men han vill ikke, å mamma setter han ned på gulvet, da springer han å gjømmer seg, å ligger å stirrer ut i rommet, løftet han med i andre ennen av stua, å da sprang han å gjømte seg osv.

Altså han hadde ikke gjort det der om det ikke var noe :unsure:

Det har åsså vært flere hendelser, som at lyset går av å på av seg selv, det blir iskaldt i stua, men på gradestokken så skal det være varmt...

Å jeg som er skikkelig mørkeredd, sovner nesten hver kveld med hånden på lysbryteren min :D

Skrevet

Jeg tror det er mer mellom himmel og jord enn vi aner.

På hytta pleier vi å høre folk som prater og går rundt om kring på loftet.

En gang jeg hadde lagt meg (dette skjedde hjemme på det gamle rommet mitt), satt jeg i senga å leste. Jeg la ned bladet mitt en stund, og da sto det en mann foran meg! Han bare stirret på meg, også bare forsvant han. Det hendte også at stolen min flyttet på seg flere ganger. Så nå har jeg bytta rom.

Sånne ting er litt merkelig.

Skrevet

Hvis jeg skal tenke heeeeelt logisk så nei da tror jeg ikke på spøkelser.

Men jeg er mørkeredd forde *rødme*

Skrevet

Ja, jeg tror på de. Har opplevd endel selv, og har noen her. :)

Kanskje du vil dele noen historier med oss? :rolleyes:

Hadde vært kjekt med en spøkelse histore før eg skal busselalle :)

Skrevet

Jeg tror nok på ånder og sånn ja... Høres nok litt rart ut, men jeg har faktisk sett pappan min stått på sida av senga mi og smila til meg. Og ja- jeg var helt våken! :)

Faren min er også død. Han døda de jeg var tre. Da jeg var ca ti år, ringte det på døra og da jeg lukket opp sto pappa der. Det var jo ikke det, men fetteren min som jeg aldri hadde sett. De var prikk like og jeg begynte nesten å gråte!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...