Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvorfor slutte å bruke Internet Explorer..

tuppetroll

Recommended Posts

• Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Er så glad jeg har gått over til Mozilla Firefox!

Digger dessuten den verktøylinja med favoritter, litt mer praktisk enn det store "favoritter" vinduet som er på Exploreren..

Helt enig.. og er nå blitt avhengig av faneopplegget i ff også jeg - helt uunnværlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte egentlig bedre IE og favoritter var organisert på jeg da, litt "lettere", men jeg har "fulgt ekspertenes råd" og bruker nå FF, med unntak av at noen sider ikke ser ut der :(

FF er enkelt og greit, med en google søkemotor så har den "fanget" meg :angry:

- IE kan også ha slike faner i de nyere versjonene, men det sier vi ikke til noen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wehey..nå gikk det netopp opp for meg hvorfor jeg får 10 000 popups på under en time :) Skal bytte til MF når vi får det trådløse nettverket oppe å går, nå sitter jeg på den eldgamle og utdøende rasen "stasjonærPC" :D :D

Inntil videre hadde det kanskje vært lurt å slå på popup-blokkeringen i Explorer?

Gå på Verktøy > Popup-blokkering > Innstillinger for popup-blokkering...

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FF henger seg opp hele tiden til meg. Bruker til tider laaaang tid på å åpne sidene, før den plutselig låser seg. Og selv om jeg da lukker alle vinduene får jeg beskjed om at jeg ikke kan åpne ett nytt fordi det er ett som er aktivt og at jeg må enten avslutte dette eller restarte maskinen. MEN jeg har jo ingen vinduer åpne!?!?! Er det bare til meg det er sånn? Ga opp til slutt jeg og gikk tilbake til IE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muligens litt OT, men jeg må bare spørre..Altså, datan har jo altid blitt treig når jeg har brukt IE, derfor unngår jeg det, men av og til blir jeg nødt. I dag brukte jeg det en gang, og etter det ble datan kjempetreig. Det har også kommet opp at et eller annet ble oppdaget på datan, men det var liksom på en side jeg var på, så jeg regnet med det ikke angikk meg. Kan jeg ha fått virus? :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukt Firefox ei stund nå og er VELDIG fornøyd ja :-)

Bruker også et par tillegg til denne, også kalt extensions. (Du finner de her: http://addons.mozilla.org/?application=firefox )

Customizegoogle er en av de, den fjerner annonsene på google (de finnes) og fjerner fake hits, altså sider som lurer seg oppover i treffene på google fordi de inneholder alt av ord)

All in one sidebar lar meg ha favoritter på venstresida, og extensions og nedlastinger, bytter raskt mellom de

Tab Mix Plus gjør at jeg aldri får mer enn et firefox-vindu, alt kommer opp som tabs (elsker det)

Admuncher er et program som fjerner så godt som ALT av reklame, funker på alt av browsere: http://www.admuncher.com/ Den ligger i bakgrunnen og spiser opp reklamen, nettaviser er leselige igjen.

Da har jeg delt av mine erfaringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muligens litt OT, men jeg må bare spørre..Altså, datan har jo altid blitt treig når jeg har brukt IE, derfor unngår jeg det, men av og til blir jeg nødt. I dag brukte jeg det en gang, og etter det ble datan kjempetreig. Det har også kommet opp at et eller annet ble oppdaget på datan, men det var liksom på en side jeg var på, så jeg regnet med det ikke angikk meg. Kan jeg ha fått virus? :unsure:

Tviler på at du fikk virus da. Det er vel heller at du fikk opp en godt maskert reklame for et eller annet søppelprodukt som påstår at det skal fjerne alle problemene dine.

Kjører du antivirus og holder den oppdatert unngår du det meste, men du bør også kjøre ad-aware og/eller spybot i tillegg til dette for å fjerne eventuelle problemer en gang iblandt.

Legger du inn admuncher som jeg beskrev i mitt andre innlegg, så slipper du mest sannsynlig sånne problemer, men garanterer ingenting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Jamen, jeg har jo ett vindu oppe :P Bare med 15 forskjellige faner :angry: Og ingen pop-ups her :o

Det jeg mente :P

Om du hadde brukt Internet explorer hadde du hatt 15 vinduer oppe, istedet for 15 faner i ETT vindu.

Og ingen pop-ups nei, vet det, bruker bare FF jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fanene i FF må være tidenes mest geniale nettleser-funksjon.

Får fullstendig hetta i dag dersom jeg havner på en pc uten FF - samme hvor dårlig tid jeg har MÅ jeg installere FF før jeg i det hele tatt klarer å gjøre noe...

Dersom jeg snakker med kolleger, skal vise dem noe på nettet og de har IE oppe med 25 vinduer på oppgavelinja, blir jeg helt svett og begynner å misjonere... :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...