Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjemme fra leiren

Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

Det startet med at jeg søkte på "hundeleir" på nettet. Fant NKKU leiren, men jeg droppa den, fordi det virka som om de ville ha folk som bare holdt på med hund, og ingenting annet, folk som ville starte konkuranser, og kanskje få et kjent navn i fremtiden.

Plutselig kom jeg inn på Oslo hundeskole sin side. Da jeg så at de hadde en leir for ungdom meldte jeg meg fort på.

Fant fort ut av labbiseier her inne, og jeg, vi var påmeldt på samme leir ;)

Mandagen kom og vi møttes. Litt beskjedent i starten av, men vi ble venner nesten med en gang...

Vi lærte sykelig mye, og jeg skulle ønske vi kunna ha vært der resten av sommeren.

Jeg og Helene gikk mye og snakka om sonen, og jeg tenkte på hvilke diskusjoner som gjaldt da osv.

Geir og alle de andre var utrolig snille og kunnskapsrike ledere, som jeg sku ønske kunne bodd litt nermere Tr.heim, og kunna ha hjulpet meg med problemene våre.

Leiren var i Lillomarka, i Nittedal/Oslo.

Bilder og litt mer info kommer i løpet av dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

en Nydelig Ulvehund

PICT0094.jpg

En liten flott blanding

PICT0096.jpg

Electra, Rottweiler

PICT0102.jpg

Helene tenker så hu får vondt i hodet

PICT0143.jpg

Verdens Nydeligste BC

PICT0182.jpg

Milo måtte stå litt inne

PICT0148.jpg

Huset

PICT0217.jpg

Max

PICT0240.jpg

Meg og bikkja

PICT0274.jpg

en gang til

PICT0275.jpg

Dele opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Nydelig blanding

PICT0280.jpg

Rev

PICT0361.jpg

Folk

PICT0368.jpg

Milo blør litt

PICT0437.jpg

Napping pågår, ikke forstyrr

PICT0428.jpg

Vanilla

PICT0243.jpg

Milo

PICT0373.jpg

Irsk Terrier

PICT0248.jpg

Hele gråter fordi vi må skilles(les: hu har netopp stått opp)

PICT0427.jpg

Flere bilder kommer i løpet av dagen, på hjemmesida mi :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Vi hadde mest teori, og den var om alt egentlig... :(

Lagde oss en egen AG bane, trente litt Lydighet, lange turer og bading..

På fritiden slappa vi av, tok bilder osv.. :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene gråter fordi vi må skilles(les: hu har netopp stått opp)

PICT0427.jpg

Flere bilder kommer i løpet av dagen, på hjemmesida mi :P

Skrivefeil å greier! :angry:

Du måtte ta det bildet av meg å da <_<

Edit: Jeg har fått meg noen skikkelig fine halsbånd da :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at dere trivdes, da! Da blir det kanskje leir neste år også..?

Vet du hva ulvehunden het? Stakkars, den ble jo nappet helt ned vel, så sånn ut hvertfall :( Hehehe.. Ikke sant det er lett å dra av :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Så ut som dere koste dere veldig :angry: Morro at dere så rev!

Da blir det kanskje leir neste år også..?

Jeppers. Oslo hundeskole pleier å arrangere leir hvert år :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at dere trivdes, da! Da blir det kanskje leir neste år også..?

Vet du hva ulvehunden het? Stakkars, den ble jo nappet helt ned vel, så sånn ut hvertfall :( Hehehe.. Ikke sant det er lett å dra av :angry:

Den het Imi (usikker på skrivemåte) om jeg ikke tar helt feil- meg og navn er en krig i seg selv :P

Edit: Christine- jeg brukte ikke helstrup hele tiden! :P bare når jeg skulle trene lydighet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Bikkja het Immy og var fra Veterinær Høyskolen. 20mnd gammel tispe.

Er ikke sikker på om det blir akurat denne leiren neste år...

Vurderer og melde meg inn i NKKU og kanskje dra på den leiren.

Leste nøye igjennom NKKU leir sidene nå, og det så ikke så værst ut..(så feil kan man ta :angry:)

Har jo over et år å tenke på så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde mest teori, og den var om alt egentlig... :(

Lagde oss en egen AG bane, trente litt Lydighet, lange turer og bading..

På fritiden slappa vi av, tok bilder osv.. :P

Du glemte fangene på fortet :angry:

det var en konkurranse der vi fikk oppgaver å skulle gjøre de... oppgavene var alt fra myrløp, spise/drikke konkurranse, apportkonkurranse (å nei det var ikke hundene som skulle apportere- det var oss) og alt mulig annet. Premien på slutten var brus og godis- noe som var veldig etterlengtet! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeppers. Oslo hundeskole pleier å arrangere leir hvert år ;)

Tenkte heller at dersom hun var fornøyd, så ble det kanskje en leir til neste år på henne. Jeg er jo klar over at Oslo hundeskole arrangerer leir ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den het Imi (usikker på skrivemåte) om jeg ikke tar helt feil- meg og navn er en krig i seg selv ;)

Edit: Christine- jeg brukte ikke helstrup hele tiden! ;) bare når jeg skulle trene lydighet ;)

Imih kanskje(husker ikke helt hvordan de skrev navnet), hva het den som var med den da? jeg kjenner en som har en ulvehund som heter det og den skal være på samme alderen og ble avlet frem som et eksperiment for å sjekke om en sykdom var veldig arvelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ut til å være et trivelig alternativ til å være hjemme! Var dere der i en uke? Noe sånt skulle jeg gjerne ha vært med på også, men jeg er litt for gammel

ja vi hadde det supert ;)

det varte i 5 dager, men skulle gjerne ønsket en hel uke ;)

hadde det ikke vært for at vi ikke hadde inlagt vann eller strøm ;)

*slettet en dobbelpost* mod. aya

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer noen bilder fra meg, dog litt sent ;)

Christine i myrløpet ;)

IMG_5550.jpg

Spiller pimpelipim (vet ikke hvordan det skrives)

http://i79.photobucket.com/albums/j133/Lab...er/IMG_5647.jpg

Apportoppgaven- fangene på fortet... Malin (softis) og Vetle skifter på pinnen

http://i79.photobucket.com/albums/j133/Lab...er/IMG_5573.jpg

Milo

IMG_5391.jpg

Malin (softis)

IMG_5739.jpg

Hunden min :rolleyes:

http://i79.photobucket.com/albums/j133/Lab...er/IMG_5424.jpg

Nei jeg er ikke verdens flinkeste fotograf... ;) Flere bilder kommer om noen uker på siden min. Siden jeg skal til sverige på tirsdag ;)

Endret av Vipsen: for brede bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...