Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjemme fra leiren

Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine
Skrevet

Det startet med at jeg søkte på "hundeleir" på nettet. Fant NKKU leiren, men jeg droppa den, fordi det virka som om de ville ha folk som bare holdt på med hund, og ingenting annet, folk som ville starte konkuranser, og kanskje få et kjent navn i fremtiden.

Plutselig kom jeg inn på Oslo hundeskole sin side. Da jeg så at de hadde en leir for ungdom meldte jeg meg fort på.

Fant fort ut av labbiseier her inne, og jeg, vi var påmeldt på samme leir ;)

Mandagen kom og vi møttes. Litt beskjedent i starten av, men vi ble venner nesten med en gang...

Vi lærte sykelig mye, og jeg skulle ønske vi kunna ha vært der resten av sommeren.

Jeg og Helene gikk mye og snakka om sonen, og jeg tenkte på hvilke diskusjoner som gjaldt da osv.

Geir og alle de andre var utrolig snille og kunnskapsrike ledere, som jeg sku ønske kunne bodd litt nermere Tr.heim, og kunna ha hjulpet meg med problemene våre.

Leiren var i Lillomarka, i Nittedal/Oslo.

Bilder og litt mer info kommer i løpet av dagen...

Guest Christine
Skrevet

en Nydelig Ulvehund

PICT0094.jpg

En liten flott blanding

PICT0096.jpg

Electra, Rottweiler

PICT0102.jpg

Helene tenker så hu får vondt i hodet

PICT0143.jpg

Verdens Nydeligste BC

PICT0182.jpg

Milo måtte stå litt inne

PICT0148.jpg

Huset

PICT0217.jpg

Max

PICT0240.jpg

Meg og bikkja

PICT0274.jpg

en gang til

PICT0275.jpg

Dele opp

Guest Christine
Skrevet

Nydelig blanding

PICT0280.jpg

Rev

PICT0361.jpg

Folk

PICT0368.jpg

Milo blør litt

PICT0437.jpg

Napping pågår, ikke forstyrr

PICT0428.jpg

Vanilla

PICT0243.jpg

Milo

PICT0373.jpg

Irsk Terrier

PICT0248.jpg

Hele gråter fordi vi må skilles(les: hu har netopp stått opp)

PICT0427.jpg

Flere bilder kommer i løpet av dagen, på hjemmesida mi :angry:

Guest Christine
Skrevet

Vi hadde mest teori, og den var om alt egentlig... :(

Lagde oss en egen AG bane, trente litt Lydighet, lange turer og bading..

På fritiden slappa vi av, tok bilder osv.. :angry:

Skrevet

Så fint det så ut der! Dere må ha hatt det kjempekoselig! (Bortsett fra myggen og kleggen!) :angry:

Skrevet

Helene gråter fordi vi må skilles(les: hu har netopp stått opp)

PICT0427.jpg

Flere bilder kommer i løpet av dagen, på hjemmesida mi :P

Skrivefeil å greier! :angry:

Du måtte ta det bildet av meg å da <_<

Edit: Jeg har fått meg noen skikkelig fine halsbånd da :(

Guest Christine
Skrevet

HiHi......

Nesten alle som brukte helstrup gikk sånn som Helene... :angry:

Skrevet

Så fint at dere trivdes, da! Da blir det kanskje leir neste år også..?

Vet du hva ulvehunden het? Stakkars, den ble jo nappet helt ned vel, så sånn ut hvertfall :( Hehehe.. Ikke sant det er lett å dra av :angry:

Guest Vicky
Skrevet

Så ut som dere koste dere veldig :angry: Morro at dere så rev!

Da blir det kanskje leir neste år også..?

Jeppers. Oslo hundeskole pleier å arrangere leir hvert år :(

Skrevet

Så fint at dere trivdes, da! Da blir det kanskje leir neste år også..?

Vet du hva ulvehunden het? Stakkars, den ble jo nappet helt ned vel, så sånn ut hvertfall :( Hehehe.. Ikke sant det er lett å dra av :angry:

Den het Imi (usikker på skrivemåte) om jeg ikke tar helt feil- meg og navn er en krig i seg selv :P

Edit: Christine- jeg brukte ikke helstrup hele tiden! :P bare når jeg skulle trene lydighet :P

Guest Christine
Skrevet

Bikkja het Immy og var fra Veterinær Høyskolen. 20mnd gammel tispe.

Er ikke sikker på om det blir akurat denne leiren neste år...

Vurderer og melde meg inn i NKKU og kanskje dra på den leiren.

Leste nøye igjennom NKKU leir sidene nå, og det så ikke så værst ut..(så feil kan man ta :angry:)

Har jo over et år å tenke på så...

Skrevet

Vi hadde mest teori, og den var om alt egentlig... :(

Lagde oss en egen AG bane, trente litt Lydighet, lange turer og bading..

På fritiden slappa vi av, tok bilder osv.. :P

Du glemte fangene på fortet :angry:

det var en konkurranse der vi fikk oppgaver å skulle gjøre de... oppgavene var alt fra myrløp, spise/drikke konkurranse, apportkonkurranse (å nei det var ikke hundene som skulle apportere- det var oss) og alt mulig annet. Premien på slutten var brus og godis- noe som var veldig etterlengtet! :P

Skrevet

Så ut til å være et trivelig alternativ til å være hjemme! Var dere der i en uke? Noe sånt skulle jeg gjerne ha vært med på også, men jeg er litt for gammel :angry:

Ikke har jeg så mye ferie å ta av heller :(:P

Skrevet
Jeppers. Oslo hundeskole pleier å arrangere leir hvert år ;)

Tenkte heller at dersom hun var fornøyd, så ble det kanskje en leir til neste år på henne. Jeg er jo klar over at Oslo hundeskole arrangerer leir ;)

Skrevet

Den het Imi (usikker på skrivemåte) om jeg ikke tar helt feil- meg og navn er en krig i seg selv ;)

Edit: Christine- jeg brukte ikke helstrup hele tiden! ;) bare når jeg skulle trene lydighet ;)

Imih kanskje(husker ikke helt hvordan de skrev navnet), hva het den som var med den da? jeg kjenner en som har en ulvehund som heter det og den skal være på samme alderen og ble avlet frem som et eksperiment for å sjekke om en sykdom var veldig arvelig

Guest Christine
Skrevet

Hu het Marie...

Edit:

Ligger bilder av både hu og bikkja på siden min nå, så får du se...

Alle bildene er lagt ut... ;)

Skrevet

Så ut til å være et trivelig alternativ til å være hjemme! Var dere der i en uke? Noe sånt skulle jeg gjerne ha vært med på også, men jeg er litt for gammel

ja vi hadde det supert ;)

det varte i 5 dager, men skulle gjerne ønsket en hel uke ;)

hadde det ikke vært for at vi ikke hadde inlagt vann eller strøm ;)

*slettet en dobbelpost* mod. aya

Skrevet

Her kommer noen bilder fra meg, dog litt sent ;)

Christine i myrløpet ;)

IMG_5550.jpg

Spiller pimpelipim (vet ikke hvordan det skrives)

http://i79.photobucket.com/albums/j133/Lab...er/IMG_5647.jpg

Apportoppgaven- fangene på fortet... Malin (softis) og Vetle skifter på pinnen

http://i79.photobucket.com/albums/j133/Lab...er/IMG_5573.jpg

Milo

IMG_5391.jpg

Malin (softis)

IMG_5739.jpg

Hunden min :rolleyes:

http://i79.photobucket.com/albums/j133/Lab...er/IMG_5424.jpg

Nei jeg er ikke verdens flinkeste fotograf... ;) Flere bilder kommer om noen uker på siden min. Siden jeg skal til sverige på tirsdag ;)

Endret av Vipsen: for brede bilder

Guest Christine
Skrevet

Din sleeemming..Slett bbildet med engang<_<

For du vet vell at jeg har noen ekstra og hevne meg på?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...