Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjemme fra leiren


Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

Det startet med at jeg søkte på "hundeleir" på nettet. Fant NKKU leiren, men jeg droppa den, fordi det virka som om de ville ha folk som bare holdt på med hund, og ingenting annet, folk som ville starte konkuranser, og kanskje få et kjent navn i fremtiden.

Plutselig kom jeg inn på Oslo hundeskole sin side. Da jeg så at de hadde en leir for ungdom meldte jeg meg fort på.

Fant fort ut av labbiseier her inne, og jeg, vi var påmeldt på samme leir ;)

Mandagen kom og vi møttes. Litt beskjedent i starten av, men vi ble venner nesten med en gang...

Vi lærte sykelig mye, og jeg skulle ønske vi kunna ha vært der resten av sommeren.

Jeg og Helene gikk mye og snakka om sonen, og jeg tenkte på hvilke diskusjoner som gjaldt da osv.

Geir og alle de andre var utrolig snille og kunnskapsrike ledere, som jeg sku ønske kunne bodd litt nermere Tr.heim, og kunna ha hjulpet meg med problemene våre.

Leiren var i Lillomarka, i Nittedal/Oslo.

Bilder og litt mer info kommer i løpet av dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

en Nydelig Ulvehund

PICT0094.jpg

En liten flott blanding

PICT0096.jpg

Electra, Rottweiler

PICT0102.jpg

Helene tenker så hu får vondt i hodet

PICT0143.jpg

Verdens Nydeligste BC

PICT0182.jpg

Milo måtte stå litt inne

PICT0148.jpg

Huset

PICT0217.jpg

Max

PICT0240.jpg

Meg og bikkja

PICT0274.jpg

en gang til

PICT0275.jpg

Dele opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Nydelig blanding

PICT0280.jpg

Rev

PICT0361.jpg

Folk

PICT0368.jpg

Milo blør litt

PICT0437.jpg

Napping pågår, ikke forstyrr

PICT0428.jpg

Vanilla

PICT0243.jpg

Milo

PICT0373.jpg

Irsk Terrier

PICT0248.jpg

Hele gråter fordi vi må skilles(les: hu har netopp stått opp)

PICT0427.jpg

Flere bilder kommer i løpet av dagen, på hjemmesida mi :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Vi hadde mest teori, og den var om alt egentlig... :(

Lagde oss en egen AG bane, trente litt Lydighet, lange turer og bading..

På fritiden slappa vi av, tok bilder osv.. :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene gråter fordi vi må skilles(les: hu har netopp stått opp)

PICT0427.jpg

Flere bilder kommer i løpet av dagen, på hjemmesida mi :P

Skrivefeil å greier! :angry:

Du måtte ta det bildet av meg å da <_<

Edit: Jeg har fått meg noen skikkelig fine halsbånd da :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at dere trivdes, da! Da blir det kanskje leir neste år også..?

Vet du hva ulvehunden het? Stakkars, den ble jo nappet helt ned vel, så sånn ut hvertfall :( Hehehe.. Ikke sant det er lett å dra av :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Så ut som dere koste dere veldig :angry: Morro at dere så rev!

Da blir det kanskje leir neste år også..?

Jeppers. Oslo hundeskole pleier å arrangere leir hvert år :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at dere trivdes, da! Da blir det kanskje leir neste år også..?

Vet du hva ulvehunden het? Stakkars, den ble jo nappet helt ned vel, så sånn ut hvertfall :( Hehehe.. Ikke sant det er lett å dra av :angry:

Den het Imi (usikker på skrivemåte) om jeg ikke tar helt feil- meg og navn er en krig i seg selv :P

Edit: Christine- jeg brukte ikke helstrup hele tiden! :P bare når jeg skulle trene lydighet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Bikkja het Immy og var fra Veterinær Høyskolen. 20mnd gammel tispe.

Er ikke sikker på om det blir akurat denne leiren neste år...

Vurderer og melde meg inn i NKKU og kanskje dra på den leiren.

Leste nøye igjennom NKKU leir sidene nå, og det så ikke så værst ut..(så feil kan man ta :angry:)

Har jo over et år å tenke på så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde mest teori, og den var om alt egentlig... :(

Lagde oss en egen AG bane, trente litt Lydighet, lange turer og bading..

På fritiden slappa vi av, tok bilder osv.. :P

Du glemte fangene på fortet :angry:

det var en konkurranse der vi fikk oppgaver å skulle gjøre de... oppgavene var alt fra myrløp, spise/drikke konkurranse, apportkonkurranse (å nei det var ikke hundene som skulle apportere- det var oss) og alt mulig annet. Premien på slutten var brus og godis- noe som var veldig etterlengtet! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeppers. Oslo hundeskole pleier å arrangere leir hvert år ;)

Tenkte heller at dersom hun var fornøyd, så ble det kanskje en leir til neste år på henne. Jeg er jo klar over at Oslo hundeskole arrangerer leir ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den het Imi (usikker på skrivemåte) om jeg ikke tar helt feil- meg og navn er en krig i seg selv ;)

Edit: Christine- jeg brukte ikke helstrup hele tiden! ;) bare når jeg skulle trene lydighet ;)

Imih kanskje(husker ikke helt hvordan de skrev navnet), hva het den som var med den da? jeg kjenner en som har en ulvehund som heter det og den skal være på samme alderen og ble avlet frem som et eksperiment for å sjekke om en sykdom var veldig arvelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ut til å være et trivelig alternativ til å være hjemme! Var dere der i en uke? Noe sånt skulle jeg gjerne ha vært med på også, men jeg er litt for gammel

ja vi hadde det supert ;)

det varte i 5 dager, men skulle gjerne ønsket en hel uke ;)

hadde det ikke vært for at vi ikke hadde inlagt vann eller strøm ;)

*slettet en dobbelpost* mod. aya

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer noen bilder fra meg, dog litt sent ;)

Christine i myrløpet ;)

IMG_5550.jpg

Spiller pimpelipim (vet ikke hvordan det skrives)

http://i79.photobucket.com/albums/j133/Lab...er/IMG_5647.jpg

Apportoppgaven- fangene på fortet... Malin (softis) og Vetle skifter på pinnen

http://i79.photobucket.com/albums/j133/Lab...er/IMG_5573.jpg

Milo

IMG_5391.jpg

Malin (softis)

IMG_5739.jpg

Hunden min :rolleyes:

http://i79.photobucket.com/albums/j133/Lab...er/IMG_5424.jpg

Nei jeg er ikke verdens flinkeste fotograf... ;) Flere bilder kommer om noen uker på siden min. Siden jeg skal til sverige på tirsdag ;)

Endret av Vipsen: for brede bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...