Gå til innhold
Hundesonen.no

Selvtilitt.


Ulvinne

Recommended Posts

Jeg er ikke tjukk, men har veldig lyst å bli kvitt den kulen på magen min, den er ikke den største, men stor nok til å plage meg.

Føttene mine kan jeg ikke gjøre noe med, jeg har størelse 41-42, det gjør at jeg ikke har mulighet til å kjøpe de fineste skoene, men det får da være :mellow:

Hihi, kjenner meg igjen på begge disse ;)

Bruker 41 i sko, og føler at føttene mine ser SÅÅÅ store ut i alle sko. Men jeg er 177 cm høy, og da må jeg regne med å bruke litt større sko enn de som er 10 cm lavere.

Når jeg står opp om morgnen har jeg flat mage, men spiser jeg litt kommer det stikkene fram en kul. Tror det har noe med magemuskler å gjøre :icon_redface:

Noen dager føler jeg meg pen, andre dager ikke.

Jeg har ikke gode selvtilitten, men det har ikke bare med utseende å gjøre. Jeg kan være ganske sjenert ovenfor fremmede.

Alikevel vil jeg ikke si at jeg har vanskelig med å snakke med noen,er bare det at hvis jeg ikke kjenner dem må som oftest de ta det første steget. :icon_redface: Men de jeg kjenner vet at jeg kan snakke som en foss (Spesielt om dyr) og være like morsom og utadvent som hvem som helst. Jeg har bare litt "startvansker" :P

Jeg er heller ikke så glad i å snakke høyt i klassen, men jeg har blitt mye flinkere nå, og kan rekke opp hånden uten å rødme :lol:

Hvis jeg til slutt skal si hva jeg er fornøyd med, må det være:

-Øynene

-Kroppsfasongen

-Munnen

og noen dager er jeg veldig fornøyd med alt, og det er deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Hihi, kjenner meg igjen på begge disse ;)

Bruker 41 i sko, og føler at føttene mine ser SÅÅÅ store ut i alle sko. Men jeg er 177 cm høy, og da må jeg regne med å bruke litt større sko enn de som er 10 cm lavere.

Når jeg står opp om morgnen har jeg flat mage, men spiser jeg litt kommer det stikkene fram en kul. Tror det har noe med magemuskler å gjøre :icon_redface:

Noen dager føler jeg meg pen, andre dager ikke.

Jeg har ikke gode selvtilitten, men det har ikke bare med utseende å gjøre. Jeg kan være ganske sjenert ovenfor fremmede.

Alikevel vil jeg ikke si at jeg har vanskelig med å snakke med noen,er bare det at hvis jeg ikke kjenner dem må som oftest de ta det første steget. :icon_redface: Men de jeg kjenner vet at jeg kan snakke som en foss (Spesielt om dyr) og være like morsom og utadvent som hvem som helst. Jeg har bare litt "startvansker" :P

Jeg er heller ikke så glad i å snakke høyt i klassen, men jeg har blitt mye flinkere nå, og kan rekke opp hånden uten å rødme :mellow:

Hvis jeg til slutt skal si hva jeg er fornøyd med, må det være:

-Øynene

-Kroppsfasongen

-Munnen

og noen dager er jeg veldig fornøyd med alt, og det er deilig!

Du og jeg er veeldig like! Jeg kjenner meg igjen i alt du sier her! Bortsett fra at magen min ikke er helt flat når jeg står opp da :P Jeg er også sånn passe høy, 174 høy, så du er nok litt høyere enn meg da...

Jeg liker også munnen min godt, jeg liker alt på fjeset mitt, men spesielt munnen og øynene :lol:

Jeg skal prøve å begynne å fokusere på det positive, og ikke det negative, kanskje det gjør selvtilliten litt bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lav selvtillit, og den har aldri hvert høy. Når jeg var yngre (rundt 15 år) brydde jeg meg ikke. Selvom folk sa dritt o.l. Men nå så bryr jeg meg veldig og derfor kommer den lave selvtillitten (tar ikke til meg noe særlig dritt da). Jeg har nok en grei vekt tilpassa høyden (ikke sikker), men ting ligger på feil steder. HAr midje, men etterfulgt av STORE hofter, og lår. Føler at jeg har liten overkropp, men ikke så liten fra midjen og ned :P Og som jeg sa før for å få meg til å føle litt bedre :P :høyre øyevipp er jeg fornøyd med. Men jeg vil nok aldri kunne si at, oi idag var jeg faktisk pen. Så min selvtillit er utrolig lav...

Litt som meg det der :P

EDIT: og da hjelper det ikke at han hele tiden er på bilting med "fine" damer (f.eks gatebil, me egne babes)

Flere som ikke er spes happy for at typa er på gatebil med alle halvnakne babes? Bra vi er fler :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de med lav selvtilitt. Det eneste jeg er sikkelig fornøyd med er øyenfargen min og håret innimellom. Det at jeg ikke har så god selvtilitt gjør at jeg kan bli for sjenert og usikker når jeg snakker med folk jeg ikke kjenner godt. Å vis ikke de tar iniativ, så gjør iallefall ikke jeg det. Det finnes vel noen untaker, men de skjer skjeldent. Utseendet mitt tenker jeg ofte over, og selvtilitten blir ikke bedre av det.

Men nå er jeg lei!

Jeg har jeg tenkt til å skjerpe meg. Begynne å trene aktivt igjen, spise sunnerer så jeg kommer i den formen jeg vil ha.. Slik at jeg etterhvert får bedre selvtilitt, være mer med venner og treffe nye folk, så jeg kan begynne å akseptere at jeg er meg.. Men det er ikke enkelt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de med lav selvtilitt. Det eneste jeg er sikkelig fornøyd med er øyenfargen min og håret innimellom. Det at jeg ikke har så god selvtilitt gjør at jeg kan bli for sjenert og usikker når jeg snakker med folk jeg ikke kjenner godt. Å vis ikke de tar iniativ, så gjør iallefall ikke jeg det. Det finnes vel noen untaker, men de skjer skjeldent. Utseendet mitt tenker jeg ofte over, og selvtilitten blir ikke bedre av det.

Men nå er jeg lei!

Jeg har jeg tenkt til å skjerpe meg. Begynne å trene aktivt igjen, spise sunnerer så jeg kommer i den formen jeg vil ha.. Slik at jeg etterhvert får bedre selvtilitt, være mer med venner og treffe nye folk, så jeg kan begynne å akseptere at jeg er meg.. Men det er ikke enkelt..

Jenny skriver:

Veit det ikke hjelper på selvtilliten din, men:

Du er jo kjempe pen, og slank!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som ikke er spes happy for at typa er på gatebil med alle halvnakne babes? Bra vi er fler :lol:

hehe ;) nei det liker man ikke ;) men mest fordi di døtter alle deler opp i trynet til gutter om di vil eller ikke. For stoler for det meste på typen, men ikke på di.

EDIT: jeg er fornøyd med øye fargen min da :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er fornøyd med øynene mine! og så er jeg glad for at jeg har små hender og føtter! str 36 i sko :lol:

har vel egentlig et normalt syn på meg selv! ikke noe jeg tenker at jeg måå forandre på! jeg er den jeg er, og det er ikke no å gjøre med! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvtilliten min er ikke akkurat på topp, kan man si..Etter mobbing i mange år, så blir den ikke bedre, for å si det sånn! Er vel egentlig ikke fornøyd med noe som helst. Eller, kanskje litt...Øynene...De er helt greie. Vekten er jeg ikke fornøyd med. Enten veier jeg for mye, eller så har jeg spiseforstyrrelser. (Mener de fleste) Hadde det ikke vært for kjæresten min, de FÅ vennene, og hundene, vet jeg ikke hvordan jeg hadde vært nå. Før var jeg utrolig sosial, ble kjent med veldig mange nye folk. Nå er jeg bare sjenert, snakker nesten ikke med folk jeg ikke kjenner. Jeg har blitt HELT forandret, mener de vennene mine som har kjent meg lengst. Går i verdens verste klasse, og når jeg spør om å få bytte, sier hun bare: "Nei, da begynner det garantert å gå rykter, og du blir mobbet enda mer. Enten får du fortsette i klassen din, eller så får du bytte skole."

De andre skolene er like ille, folk som mobber meg der også.

Men det var ikke det denne tråden handlet om!

Som sagt, det jeg er mest fornøyd med, er øynene mine. Tror jeg. :devilbanana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid slitt med selvtillit jeg, arghh.. ganske kjedelig, men jeg kunne faktisk skulke skolen hvis jeg hadde fått en stor kvise liksom...

Rart, er ikke så opptatt av andre sitt utseende, men tydeligvis mitt eget..

Må si at jeg kanskje er den eneste i landet som har klart 12 år med skole uten å hatt foredrag forran klassen! hehe..

heldigvis har jeg selvtillit på at jeg er litt smart/genial til tider, så klarte alltid lure meg unna :rolleyes:

Men, samfunnet har ødelagt mange, er så opptatt av alt mulig, fra kvisekrem til rynker, silikon hår ect ect.....,

Henger meg på Line her: du er kjempe pen! :P

Ingen som har noe pent å si om meg da? :unsure::huh:

Må møte deg først da, så skal jeg vel klare å finne no pent å si... hehe

*Endret av mod Nina, dobbelpost*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid slitt med selvtillit jeg, arghh.. ganske kjedelig, men jeg kunne faktisk skulke skolen hvis jeg hadde fått en stor kvise liksom...

Rart, er ikke så opptatt av andre sitt utseende, men tydeligvis mitt eget..

Må si at jeg kanskje er den eneste i landet som har klart 12 år med skole uten å hatt foredrag forran klassen! hehe..

heldigvis har jeg selvtillit på at jeg er litt smart/genial til tider, så klarte alltid lure meg unna :rolleyes:

Men, samfunnet har ødelagt mange, er så opptatt av alt mulig, fra kvisekrem til rynker, silikon hår ect ect.....,

Har du dårlig selvtillit?

"Pst! Det blir sagt blandt folk at du er veldig pen :P "

Må møte deg først da, så skal jeg vel klare å finne no pent å si... hehe

Det må vi få gjort noe med da vettu :huh::P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Personlig mener jeg det generelt ikke er innafor å velge valp etter farge, men har man preferanser grunnet noe praktisk (alternativt helserelatert) så tenker jeg det er en bedre grunn enn bare en kosmetisk preferanse. Men ser du på foreldrene/linjene så er det kanskje begrenset hvilke farger som kan komme også. 
    • Jeg har SUV med fem seter. La ned baksetene og har stort bur bak forsetene (svært godt stroppet fast) med utgang på sidene. Liker god å ha bur der med tanke på luftsirkulasjon, i tillegg har jeg da hele bagasjerommet fritt til ting og tang 😊  Kommer til å kjøpe stor varebil når hund nr 2 og 3 kommer i hus om noen år, men elsker å kjøre robust bil med god komfort som i tillegg ikke tar all verdens med plass, og ved å legge ned setene fremfor å kjøpe en SUV med to seter ble valgmulighetene mye større.
    • Nå har jeg hatt min Caddy i noen uker og jeg kan absolutt si at den ikke sluker drivstoff. Har kjørt endel småturer og ett par lengre, virker veldig bra enn så lenge😊
    • Uenig med mye av det Quest skriver over her. Valper SKAL sove mye og om de ikke får nokk søvn går det fort over i destruktiv atferd. Å bruke et inngjerdet område er helt topp for de hundene som trives med det og nødvendig for mange. Å behandle en hund som en baby kan være mye mer negativt enn man tror, og dette kommer fra ei som elsker hundene sine helt ekstremt!  Nå har det jo gått litt tid siden du skreiv innlegget og håper dere har god fremgang, men her er litt tips hvis du fortsatt trenger noen😊 Jeg fikk meg en valp på 8 uker i mai og startet med hjemme aleine treningen to dager etter hun kom hjem, når hun da var komfortabel i leiligheten, med meg og min andre hund. Når jeg måtte tilbake på jobb 4 uker seinere kunne hun være hjemme aleine en hel arbeidsdag uten noe uro eller uhell. Selvfølgelig er alle hunder ulike, men med rett trening og struktur får man det fint til mens de er små. Først må du finne et område valpen kan føle seg trygg i. Min har et stort gitterbur som er stripset fast i en barnegrind, slik at hun selv kan velge hvor hun vil sove og har litt ekstra plass. Her er hun for å både unngå uønsket atferd i leiligheten og for å skjerme den voksne, og vi blir nokk å bruke den en god stund fremover. Inni her har hun en seng, skål med vann og et par trygge tyggeleker. Så må du gjøre området trygt og koselig, jeg gjorde dette ved å gi alt av måltider og tygg inne i området, i tillegg til å flytte valpen inn i grinda når hun var trøtt. Når hun våknet tok jeg henne ut før hun rakk å syte om at hun ville ut på do. Du må starte i det små, ha valpen inne i området i korte perioder når den er trøtt og sakte øk tiden og hvor du er/ikke er. Jeg har et kamera som jeg følger med på henne igjennom. Parallelt bør du ikke la valpen følge etter deg overalt og min sover også i bur om natten. De første gangene jeg forlot huset (med den andre hunden) peip og hoppet hun i ca 10 minutter før hun la seg til å sove i 1 time, litt uro er helt normalt i starten. Her må du bare lese din hund og følge med om den faktisk blir stresset og helt fra seg, eller bare syter fordi den vil være med deg. De skal sove mye i løpet av en dag, så utnytt den tiden på å trene på 😊 
    • Jeg var i akkurat samme sitasjon som dere med ganske så lik bakgrunn og ønsker for et par år siden, bare at jeg var aleine om det. Så fikk høre akkurat det samme😂 Fikk meg valp siste året på masteren og det var det beste valget! Vi fikk begge gode rutiner, valpen måtte trene på å sove i grinda si mens jeg skreiv, så tok vi felles lufte- og treningspauser ved behov. Jeg fikk nylig valp nr. 2 og må si at det var mer avslappende å få valp som student enn når man er i fult arbeid og ikke kan ha valpen med på jobb. Det går helt fint det også med målretta trening, men det er hakket mer stressende og krever mer planlegging. Ikke la det at dere er studenter stoppe dere, høres ut som dere vet hva dere går til og har tenkt godt gjennom dette. Så jeg ville gått for det om den perfekte valpen dukket opp.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...