Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpebiting

>Lene<

Recommended Posts

Skrevet

Heisann,

Har en tollerhann på snart 10 uker, og så har jeg et par spørsmål angående valpebiting :unsure:

Han er veldig glad i å bite oss i hender, føtter, bukseben, tepper etc.

For det første, hvilken metode er etter din erfaring den beste for å få slutt på valpebitingen fortest mulig?

Og sånn ca., hvor lenge varer normalt valpebitingperioden?

Skrevet

Tror det ligger ett emne om dette fra før... :P

Men det jeg gjer er å avlede, jeg har en handuk som jeg har slått en knute på og dette blir valpen sin fille.

Om/når valpen biter på div ting (som fingrer og tær og sånt) så avleder jeg med fillen og "bytter" med den.

Og valpebiting slutter stort sett når melketennene er borte. :P

Guest Vicky
Skrevet

Putt noe annet inn i munnen på hunden :P En tyggeleke eller noe sånt. Så kan den heller tygge løs på det.

Skrevet

Hvis valpen biter på meg hadde jeg stukket hånda inn i kjeften på den, det er ikke så behagelig så da slipper de som regel. på bukseben etc. ville jeg avledet med en leke som den får lov til å bite i :P

Skrevet

på ledninger og stolben og bord ben ville jeg lagt på tabasco saus! d funker!

Vi har også et problem med biting, og tabasco funker ikke...han bare jafser i seg tabasco valpen min. Har også forsøkt sitron, sterkt krydder og Get Off -men alt er visst spennende og godt å bite på likevel. :) Så vi forsøker avledning med andre tyggeting, men tepper og møbler er mer spennende. Håper han "vokser" det av seg.

Skrevet

virker kaaansje litt rart men det vi har gjort for å få hundene våre til å slutte med dette er at når dei begynner med bitinga så etterligner vi pipinga fra hunder som tyder på at det er ilt.

da har kvalpene brukt å slutte med en gang for dei vil ikkje gjere oss noke ilt :)

dette gjelder seff bere visst det er deg eller andre den biter på.

visst det er ting så hjelper metodene dei andre har skrive veldig godt også!

Skrevet

Og sånn ca., hvor lenge varer normalt valpebitingperioden?

Hvis du er skikkelig "heldig", sånn et par år... :)

Skrevet

eddik kan dere også prøve.. enten blande det ut i vann eller rent på stol ben? får ikke håpe han liker det også ;) lykke til!

Skrevet

Det er viktig at han har tilgang til noen leker,tyggepinner eller tyggebein osv. Sånn at han får smaken på andre ting, ikke alltid like enkelt nei men det blir sikkert litt bedre. Kan og prøve med ulike leker til hund ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ikke snakk om en av rasene som er overrepresentert. Det er ingen gentest eller test utenom individuel allergi testing for dette. Som sagt har ingen av besteforeldrene, søsknene og ingen av foreldrene det. Så for meg er det vanskelig å si om det er arvelig eller ikke. Derfor er det vanskelig å si at jeg burde ha vist at hunden ville utvikle denne sykdommen. Takk for tipset, jeg skal kontakte dem for råd.
    • Jeg kjenner ikke sykdommen nok til å vite, men om den er arvelig så kommer det jo an på om det er noe man burde visst om eller testet for. Jeg vil anbefale deg å kontakte NKK om dette, de har advokater med kunnskap om kjøp og salg av hund og konflikter rundt det.  Hundehelse.no sier: "Tilstanden er arvelig. Raser som er predisponert er Shar-Pei, Labrador retriver, Golden retriver, Dalmatiner, Boxer, Boston terrier, Fox terrier, Skotsk terrier, West Highland White terrier, Lhasa Apso og Shih Tzu. Tilstanden oppdages som regel når hunden er mellom 6 måneder og 3 år gammel."  
    • Hei! Jeg trenger råd angående en situasjon jeg befinner meg i nå. Jeg solgte en hund (1 år gammel) for 2,5 år siden. Hunden ble sjekket av veterinær før flytting. Jeg mottok nå en melding om at eieren har avlivet hunden på grunn av alvorlig atopisk dermatitt. De krever pengene tilbake for hunden, som ble solgt for 7000 kr. Problemet jeg har med dette er at hunden først begynte å utvikle symptomer 1,5 år etter at den forlot meg, ifølge veterinærjournalene, og verken foreldrene eller søsknene er berørt. Uten noen bevis i det hele tatt har veterinæren skrevet i alle journalene at den er "arvelig". Hva ville du gjort i denne situasjonen? Selv om jeg ikke er imot å refundere dem, synes jeg det faller inn under den generelle risikoen ved å eie et dyr. De kontaktet meg ikke på noe tidspunkt da hunden fikk symptomer for å tilby meg å kjøpe den tilbake.
    • Jeg håper jo at folk som velger å ta med hundene sine på Oslo Dog Show har trygge hunder som takler omgivelsene der. Hvis du er ute etter å vite mer om rasen så anbefaler jeg å kontakte raseklubben eller oppdrettere av rasen.
    • Chodsky Pes virka så rolige på Oslo Dog Show.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...