Gå til innhold
Hundesonen.no

bilskilter


Wanderlust

Recommended Posts

ja, da håper jeg noen kan dette svaret :o

og ja jeg har sett dette skiltet her rundt hvor jeg bor 3 ganger. Vanlig bilskilt, farger er grønn og oransje/rød. grønn der vår er hvit. Skikkelig julegrønnfarge om dere skjønner.

Så kan dere som evt vet dette fortelle hva slags skilt dette er..

EDIT: jeg fikk forresten ikke med meg hva det sto på skiltet, om det var vanlig bokstaver og slikt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et sånt skilt nede i gaten, aner ikke hva det er. Har lurt på det ofte :o

Og det er ingen bokstaver på det, bare fargene. Det e utenfor et ungdomshus, har det noe med det å gjøre kanskje?

;)

Aner ikke :o JEg så det første gangen på en bil som stod parkert i lillestrøm, men rakk ikke se på hva som stod på skiltet, ble fassinert av utseendet (julefarger). Kanskje julenissens bil? ;)

hehe. om det ikke da kan være prøveskilter eller noe fra et annet land? Har ikke peiling, bare en teori ;) Også har jeg ikke noe bedre å komme på

EDIT: det har vel siffere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis plata der hvor nr står er grønt, betyr det at det er bil med to eller 3 seter! f.eks varebil! hvis det er det du mente! :o

Nei, er ikke sånt et ;) er en helt annen grønnfarge enn varebilskiltene. også har ikke varebilskiltene oransje/rød skrift!

Det som er så rart :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke forsvarets/sivilforsvarets da? De har litt snåle skilter mener jeg.

Hm, aner rett og slett ikke. Sett en del biler til forsvaret men ikke me sånt skilt. Hm, merkelig dette her.

Vet bare om di vanlige hvite/sorte, grønne/sorte og blå/gule. Men dette skiltet stusser jeg fælt på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har militær bilene og bussene grønne skilter ja... og med tanke på at jeg ikke bor mange steinkastene fra madlaleiren (alle menn vet vel hvor den er tenker jeg :o) så er det ganske så mange av dem rundt om kring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har militær bilene og bussene grønne skilter ja... og med tanke på at jeg ikke bor mange steinkastene fra madlaleiren (alle menn vet vel hvor den er tenker jeg :o) så er det ganske så mange av dem rundt om kring!

grønne skilter med oransje/rød skrift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt usikker på den fargen på skriften...

har ikke diplomatene også noen snåle skilt?

(er du forresten sikker på at det var norske skilt, vi er jo midt i ferietid!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt usikker på den fargen på skriften...

har ikke diplomatene også noen snåle skilt?

(er du forresten sikker på at det var norske skilt, vi er jo midt i ferietid!)

det jeg er så usikker på. Møtte den i fart og blir like begesitra for det skiltet :o hehe.

ambasadebiler ha jo blå og gule. Hm, nei jeg skal ikke si noe sikkert om det var norsk eller utenlandsk.

Men mulig det er som du sier, noe militært. Men har ikke sett dette på andre militære biler. Og det var helt vanlige biler.

Var en som sa noe om at det evt kunne hvert tyskimportert som ikke har blitt omregistrert. Men ikke vet jeg ;)

vil få svar på dette. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er dem mørkegrønne med oransje/rød skrift så er dem ikke Norske... De skiltene som kommer "ifra" Norge er som følger:

Veteranskilt brukt fra 1929:

veteran.jpg

Privatskilt brukt fra 1971 til 2001:

privat_gammel.jpg

Dagens privatskilt brukt fra 2001/2002:

privat_ny.jpg

Diplomatskilt brukt fra 1971:

diplomat.jpg

Varebilskilt brukt fra 1971 til 2001:

varebil_gammel.jpg

Varebilskilt brukt fra 2001/2002:

varebil_ny.jpg

Prøveskilt brukt på veteranbiler fra 70 og 80-tallet:

proveskilt_gammel.jpg

Prøveskilt for private:

proveskilt_privat.jpg

Prøveskilt for forhandlere:

proveskilt_forhandler.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skilt for alle Norske militære kjøretøy:

miltart.jpg

Skilt for alle Amerikanske militære kjøretøy Norsk tjeneste:

usa_i_norge.jpg

Skilt for alle Russiske militære kjøretøy i Norsk tjeneste:

russere_i_norge.jpg

Skilt benyttet på Svalbard frem til 2001:

svalbard_gammel.jpg

Skilt benyttet på Svalbard fra 2001:

svalbard_ny.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være flere alternativ... har du mulighet for å ta et bilde av skiltet, så skal jeg fortelle deg hvor det er fra :D

hehe, det er et problem :D jeg har bare sett biler me sånt skilt tre ganger. og dette er ikke noe jeg ser ofte som du da skjønner ;)

Men ingen idè da? Skiltet er grønt (sånn jule-grønt om du skjønner, og ikke sånn varebil-grønt) og skrift/tall er rød-oransje.

Skal ikke være lett :P MEN om jeg ser det igjen og rekker å ta bilde skal jeg gjøre det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve å bla gjennom haugen av bilder her inne: http://www.olavsplates.com/country_index.html

Lykke til ;)

Der lagde du en jobb til meg :P

Men nå har jeg sett igjennom ALLE (tror jeg), og ha funnet ut at det er mest sannsynlig at det er fra frankrike ;) Der jeg fant noe liknende eller likt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...