Gå til innhold
Hundesonen.no

Et ukoselig møte med trailersjåfør


Minadachs

Recommended Posts

Var å gikk tidlig idag en lang tur før sola varmet som værst. Gikk å måtte krysse en vei. Og da stoppet en trailer for oss sånn at vi kunne gå forbi, og da vi var halveis forbi traileren, så tuter sjåføren med hornet og hunden min skvetter noe så inni H at det er ikke mulig. Så hopper Maja ut i veien, og akkurat da kom en bil i full fart, og jeg ble livredd og fra meg av raseri. Jeg så på sjåføren i traileren, å viste fingeren til han, han bare smilte og lo skikkelig godt. Fy søren jeg ble forbannet..

Også var det en undergang jeg skulle under, og over der jeg gikk under, så kjørte den trailersjåføreren igjen. Han vinket til meg og var skikkelig ekkel. Så jeg viste han fingeren igjen, og var skikkelig pissed of..

Jeg hater trailersjåfører som er sånn altså, som ikke har respekt for dyr i det hele tatt..

Hva syns dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Tenk deg å møte på slike mennesker når du sitter på hest. Tro meg det er ******..

Ja, det er fader meg skummelt :D

Kan vel nevne en episode på hesteryggen da...

Ikke med Trailer, men med Traktor.

Vi var 5 stykker på litt skvettne hester som sku på lang tur i været.

Inne i en undergang, kommer det er traktor i full fart, med høyballe som det hvite hadde løsnet på.

Full fart, og skremte hestene no forferdelig. Det var rett og slett ekkelt. 5 hester og en traktor i full fatt i en liten undergang er ekkelt :o

Kan også nevne en episode med hunden til ei jeg kjenner.

Rasen Silky Terrier..Eller..Hu hadde en Silky.

Hu og sambo var på langtur da de måtte over en vei. En buss stoppa og de begynte og gå.

Hunden var vel og merke 1 meter bak de, de bussen kjørte.

Ingen planer om å vente...Han kjørte over hunden!!! :D

Også stoppet han og så noe mumlende som sorry, før han bare kjørte :wacko:

Rest in peace lille gutt..... :P

Og ja, trailere er ekle...Tilogmed jeg er livredd for di, og har en sterk trang for å gjemme meg når en sånn en kommer mot meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer dere det, så sjekk om traileren/lastebilen har noe firmamerke. Det, pluss angivelse av tid og sted, kan kanskje få et transportfirma til å finne ut hvem det kan ha vært.

Jeg har tatt et par telefoner sjøl, ene var en dust som holdt på å presse meg ut av veien, og nå er jeg rimelig talefør da - så jeg la det MEGET utførlig frem for sjefen hans, og la ut. Det var min "hevn". Har klaget på en gal taxisjåfør også, det viste seg at min klage var den som fikk ham til å miste kjørelappen - siden han hadde en lite pen "skryteliste" over klager fra før av.

Ta det ****** alvorlig, jeg har selv en god bekjent som ble skadd for livet nettopp fordi en idiotbilist tutet "bare for moro skyld" på hesten, som var trafikksikker under normale forhold, men som løp ut, skled og falt over rytteren. Vi er flere som gjerne skulle hatt tak i dem.

Selv når jeg krysser fotgjengerfelt, så passer jeg på å ha hundene tett ved meg - en liten hund KAN bli oversett hvis den er bak meg (har langt bånd), eller bilistene gidder kanskje ikke passe sånn på hvis det "bare" er en hund. Regner med at de har litt høyere sperre for å kjøre på folk på faenskap, siden de kan bli anklaget for bildrap, så her går vi i svært samlet tropp. Er rågjenger uten hund, og like forsiktig som Ludvig i trafikken når de firbeinte er med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så utrolig tragisk.. er litt småredd for trailere, både med og uten hund, så jeg hadde nok blitt like redd som hunden!

enig med akela! ta det alvorlig... så mye trafikkulykker som skjer, så er det virkelig skremmende når man møter på de useriøse i trafikken! og spes med tanke på at dette var en yrkessjåfør! er nok ikke bare hunden din han har skremt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dem har ikke vett i skallen i det hele tatt! Skjedde med meg og da ikke noe gøy nei.. Her vi bor er det 40 sone mens trailere kjører sikkert i 60-70 og vi går på en sti for det er ikke fortau de viser f**** meg ikke hensyn noe som er veldig irriterende :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også opplevd irriterende episoder når jeg har vert på heste ryggen! å ri nervøse hester langs veien er ikke lett, og hvis noen da tuter i tilegg! off! da blir jeg ikke så glad nei...! har også opplevd at kamerater tuter på meg mens jeg er ute og rir, og får høre det etterpå: oy, sorry kom ikke på at hesten skulle bli redd, var ikke meningen!

ikke alltid at de tenker seg om! men noen gjør det bare for styggaskap!

tenk hvor mye en trailersjofør kjeder seg! og hvem går det ut over? oss! som går langs veien!

jeg kan ikke kjønne at de gidder! tenk på hvor mye de ødelegger!!

alle de historiene som er i denne tråden! tenk hvor tragisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker om manglende respekt for dyr! Syns det er sykt at folk tuter på både hester og hunder. Ille nok med hunder som skvetter og blir redde, men hester er verre syns jeg. Der er det jo fare for liv! (misforstå meg rett, hunden kan også skvette og bli påkjørt, men hester som faller på rytteren eller stikker i trafikken er jo ikke halvveis til morsomt engang).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et sted jeg red en gang, var det en hest som ikke likte å ha NOE bak seg.... nærmere enn et par meter. Vel, vi red på rekke, stoppet for trafikklys, og så igang igjen. En bilist ble utålmodig, og kjørte HELT opp i rumpa på denne hesten, som naturlig nok gikk bakerst. Hun SATTE seg nærmest på panseret hans! Gjett om det ble brudulje, særlig når ALLE vitnene var helt samkjørt i at han oppførte seg totalt uforsvarlig og hadde altfor liten avstand. Hestenes hevn...

Men ellers... hvordan trene opp hester til å tåle mer, og bli mer trafikk- og lydsikre? Man sosialiserer jo hunder til lyder, noen som har lest noe angående dette med hestetrening? Ligger jo litt på det samme, at når lydene og bråket først er der, så bør man kunne trene på det? Var endel på politistallen før, og de ble jo trent til å tåle ting hester "ikke skal tåle" - helt bevisst, naturligvis, siden det er jobben deres.

Husker en engelskmann jeg traff, som drev oppdrett. Han hadde prøvd å selge en flott, flekkete, tung hest til Dronningens garde - der den skulle bære stortrommen! Det hadde av en eller annen grunn ikke blitt noe salg, men han snakket litt om det med hester og stortrommer :lol:

Tenkte litt på dette, sånn apropos????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange rare folk bak rattet.

Nå har jeg aldri vært utsatt for spesielle hendelser i så måte, men det har hendt det har gått en liten **** i meg når noen sånne Petter Solberg-wannebees freser forbi oss på vegen UTEN å legge bilen så veldig til side for oss... Jeg har da hatt veldig lyst til å ta et lite "fintesteg" ut i vegen for å skremme dem litt.. hehehehe... nå har jeg ikke gjort det ennå, men kanskje neste gang ? Tipper det ville satt en liten støkk i dem...

Jeg bruker forøvrig å se an slike hesteekvipasjer før jeg passerer med bil, og ser hesten lett skvetten ut, hender det jeg rett og slett stopper og lar hesten gå forbi bilen før jeg kjører videre... (*gnir glorien litt ekstra* :lol:-

Siri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...