Gå til innhold
Hundesonen.no

Sheltie og bjeffing


Susa

Recommended Posts

Forsterk at den er stille. Når den tier stille, så "bra" og godbit. repeter noen ganger. Når han forstår hva dere ønsker, setter du navn på. "Stille", "bra" og godbit. (bruker du klikker, så klikker du selvfølgelig i stedenfor å si "bra"). Etter hvert vil stille kunne benyttes som instruks. Du kan jo trene "snakke" parallelt, så får du bjeffingen under stimuluskontroll! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil få valpen min til å bjeffe minst mulig. Men hvordan skal jeg få til det? Noen som har noen kloke ord å si meg?

Sheltievalper har en tendens til bjeffeleke :) Det vil si at når de blir lekt mye med bjeffer de. Jeg leker ikke lenge ad gangen med valpene når de er små, rett og slett for å slippe dette med mye bjeffing når de vokser til :D

Det å rett og slett be valpen tie stille og premiere den når den gjør dette fungerer veldig godt. Jeg har brukt ordet hysj til mine hunder, ganske enkelt fordi det er enstavelsesord, og at hunder ofte reagerer positivt på lyden av dette ordet :P Pass iallefall på å ikke brøle til den :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...