Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpekurs i Ålesund til høsten

Recommended Posts

Skrevet

Som teksten sier er det noen som skal vere me på kurs i august hos sunnmørehundeklubb???

Jeg og Bono skal vere med, men det hadde vert kjekt å vite om det skulle vere med noen andre også.. :D

• 1 month later...
Skrevet

Jeg og Poppy skal! (Og kanskje blir mannen min med og ser på fra sidelinjen) Jeg meldte oss på nå i dag og gleder meg masse! Håper bare Poppy har lagt av seg den mest ekstreme menneskefrykten til den tid...

Skrevet

hvilket kurs er det snakk om? grunnkurset i lydighet?

Dette?:

Grunnkurs: 25-27. august (helg) + 4 onsdager

Oppmøte fredag 25. august kl 18.00 på skytterhuset i Olsvika.

Hovedinstruktør: Kjell Petter Zabka

Om det er det så skal jeg også gå dette kyurset:)

Skrevet

Jepp, det er i alle fall det kurset vi har meldt oss på! Det skal bli artig å treffe dere!

Vi trenger det kurset noe helt vanvittig. Poppy var så flink i starten, men så var nok vi ikke like flink etterpå, så nå er vi omtrent på scratch igjen. Vi trenger nok sårt noe helt enkel lydighetstrening, ja. :angry:

Skrevet

Detkurset skal jeg også gå:D

Men er ikke sikker på om jeg får doffen sosial til den tid da, så hvis dere ser en snerrende sint(redd) border så er det nok doffen

Skrevet

Hvis dere ser en snerrende sint(redd) border så er det nok doffen

Og når du ser (hører!) en bjeffende, overivrig, usikker hvit dot, så er det Poppy. :rolleyes:

Vi tok oss en tur ned på bana i går for å gjøre henne vant til stedet og situasjonen, siden Poppy har litt problemer med mennesker. Hun gikk helt i spinn og bjeffet som en fullvoksen hanne så fort hun oppdaget alle hundene. Mannen min ville bare synke ned i jorda av den fire måneder gamle valpen som var så stor i kjeften overfor disse fullvoksne schäferene og labradorene. Men vi klarte da å roe henne til slutt, slik at hun maktet å ligge stille og se på de andre. Det blir spennende å se hvordan hun takler kurset.

Så ta med deg Doffen du, så har jeg noen andre som stresser la med meg. :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk. Er ikke så flink i norsk.
    • Legitime = oppriktige/riktige i følge lover og regler.
    • Det finnes mange gode bøker og kurs om språk. Turid Rugaas har "På talefot med hunden" og "Bjeffing - språket som høres".  Dette er også en god jeg har i bokhylla www.dogwise.com/the-language-of-dogs-understanding-canine-body-language-and-other-communication-signals-dvd-set/ Hvis du bor på østlandet kan jeg på det varmeste anbefale språkkurset til Lundqvist hundeskole. Jeg har gått det to ganger og det er utrolig lærerikt. Det avhenger veldig av individene om de kan ordne opp selv eller ikke. Så lenge hundene oppfører seg ok mot hverandre og tar hverandres signaler så er det ok. Om det er stor forskjell i alder og adferd på dem så trenger de ofte litt hjelp for å fungere sammen. Jeg mener uansett at det er eierens ansvar å sørge for at alle hundene trives og har det greit, og ingen hunder skal være nødt til å sloss for plassen sin eller mistrives i flokken.
    • De som har flere hunder enn tre og som lever i flokk. Lar dere flokken ordne opp i alt selv? Eller tar dere helt styringa? Blir det værre da? Ønsker kun å lære mere om hundespråk.
    • Hva betyr legit? Betyr det at de er greie?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...