Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva slags kamera skal jeg kjøpe?

lille_christine

Recommended Posts

Jeg har lyst til å kjøpe meg et kamera som har endel bra funksjoner, slik som uklar bakgrunn osv. men jeg har ikke peiling på kameraer, heller ikke noe som har med kamera å gjøre :D Dessuten har jeg ikke råd til noe veldig dyrt noe.

Så noen som har non tips om hva slags kamera som ville passet for meg? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nesten utdype hva du mener med ikke så dyrt :D

Blurete bakgrunn kan du jo fint lage i photoshop, om det er noe viktig for deg. Flere av bildene jeg har tatt med mitt billigkamera har jeg laget bakgrunnen på:

CIMG2745.jpg

Er veldig fornøyd med mitt kompaktkamera til å være så billig, men har nå bestilt speilrefleks - da det er mye actionbilder det går i + +

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenkte jeg måtte kjøpe speilrefleks for gode bilder av hunden og naturen, som er det jeg tar mest bilder av. Men så var vi på en slik fotobutikk, og han mannen bak kassa var ærlig nok til å fortelle at til det bruket hvertfall, med dyr og naturbilder var det mye bedre å kjøpe seg et digitalt kompaktkamera med en god del pixel. snakket om 7mgp eller noe, og viste oss helt fantastisk fine bilder, som han hadde tatt med et slikt kamera. slike får du jo for et par-tre tusen, og det er ikke så ille for bra bilder altså! :D Får en del funksjoner også på et slikt kamera, men redigeringsprogram er jo gull verdt.

vet ikke hva du vil ta bilder av da? Et godt råd er å spørre på en slik fotobutikk, og håpe at de ikke kun er opptatt av å selge den dyreste varen for å tjene mere, men at de faktisk annbefaler det som er reelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenkte jeg måtte kjøpe speilrefleks for gode bilder av hunden og naturen, som er det jeg tar mest bilder av. Men så var vi på en slik fotobutikk, og han mannen bak kassa var ærlig nok til å fortelle at til det bruket hvertfall, med dyr og naturbilder var det mye bedre å kjøpe seg et digitalt kompaktkamera med en god del pixel. snakket om 7mgp eller noe, og viste oss helt fantastisk fine bilder, som han hadde tatt med et slikt kamera. slike får du jo for et par-tre tusen, og det er ikke så ille for bra bilder altså! :D Får en del funksjoner også på et slikt kamera, men redigeringsprogram er jo gull verdt.

vet ikke hva du vil ta bilder av da? Et godt råd er å spørre på en slik fotobutikk, og håpe at de ikke kun er opptatt av å selge den dyreste varen for å tjene mere, men at de faktisk annbefaler det som er reelt.

De tjener mer på kompakt enn speilrefleks, så man skal være litt kritisk ;)

Emnet hun er vel akkurat det som blir best med speilrefleks. Men sier man sitt og bli hver gang hadde jeg ikke giddi og lagt så mange tusen i det. Bilder med fart i er vanskelig med kompakt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både speilrefleks og kompaktkamera.

Et kompaktkamera kan ikke nå opp mot et speilrefleks når det gjelder bilder i farta, men allikevel...

Jeg har som sagt begge deler, og det er veldig ofte jeg velger kompaktkameraet fordi det er mye enklere å ha med seg. Litt mindre... - Og jeg har fått mye knallbilder med det.

Jeg mener et kompaktkamera er en kjempefin løsning når man er ganske "grønn" når det gjelder foto og kamera. Start med et kompaktkamera, og gå heller over til speilrefleks om (når :D ) hobbyen blir en lidenskap og kunnskapen har blitt større. Du kommer til å lære masse om bilder, bildebehandling, kamerainnstillinger osv underveis som du har nytte av den dagen speilrefleks kameraet kommer i hus... ;)

Jeg har selv Canon Ixus (husker ikke hvilken modell, men et av de "nyeste") og er kjempefornøyd. Enkelt å håndtere, lite og lett, men med stor skjerm, god batterikapasitet og det tar gode bilder. Og god og enkel bruksanvisning.

Et godt kampaktkamera koster 2500-4000, mens et speilrefleks koster fra 6000 og oppover. Sååååå mye bedre er ikke et speilreflekskamerea, om man ikke har det som en lidenskapelig hobby liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og har selv begge deler da og vil si at ett speilrefleks kamera med en ekstra linse er bedre jo :) Syns den orginale linsa som fulgte med kameraet ikke var nok pga zoom og jeg kjøpte meg ei linse på 70-300 i går og må si at det er de beste bildene jeg har tatt ever.. Ett speilrefleks kamera kan du alltid bytte objektiv på slik at du kan få bedre og bedre bilder noe som er en veldig positiv ting da! Men selvfølgelig så koster dette mer men er verdt hver ei krone syns jeg :D Må si jeg elsker mitt speilrefleks kamera og har det nesten alltid med meg på tur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både speilrefleks og kompaktkamera.

Et kompaktkamera kan ikke nå opp mot et speilrefleks når det gjelder bilder i farta, men allikevel...

Jeg har som sagt begge deler, og det er veldig ofte jeg velger kompaktkameraet fordi det er mye enklere å ha med seg. Litt mindre... - Og jeg har fått mye knallbilder med det.

Jeg mener et kompaktkamera er en kjempefin løsning når man er ganske "grønn" når det gjelder foto og kamera. Start med et kompaktkamera, og gå heller over til speilrefleks om (når :P ) hobbyen blir en lidenskap og kunnskapen har blitt større. Du kommer til å lære masse om bilder, bildebehandling, kamerainnstillinger osv underveis som du har nytte av den dagen speilrefleks kameraet kommer i hus... :)

Jeg har selv Canon Ixus (husker ikke hvilken modell, men et av de "nyeste") og er kjempefornøyd. Enkelt å håndtere, lite og lett, men med stor skjerm, god batterikapasitet og det tar gode bilder. Og god og enkel bruksanvisning.

Et godt kampaktkamera koster 2500-4000, mens et speilrefleks koster fra 6000 og oppover. Sååååå mye bedre er ikke et speilreflekskamerea, om man ikke har det som en lidenskapelig hobby liksom...

Ja jeg har brukt kompaktkamera i 2 år nå :D Men siden det ikke er så komplisert kan jeg lite :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...