Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund og golf

xxx12345

Recommended Posts

Freya er litt ambivalent til golf, men hun er nå med og trasker og drar tralle. Trekking av tralle er ikke noe planlagt, men kobbelet er festet til golfbagen og det er ikke bestandig det går fort nok for frøkna så da hjelper hun til :D Hun er jo nå 5 måneder og labber og går så lenge vi er ute, og når vi setter oss i bilen for å dra hjem er det tilt game over. Men jeg synes hun er kjempeflink jeg!

Andre her som har erfaringer med hund på golfbanen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næ, så stilig :P

Kan jeg spørre om hvordan golf bane dere er på ?

Den ved et vann, med den gresssletta?

Om det er den: hva heter den? :P

Vi går både på Byneset og på Sommersetra. Den du tenker på er vel Sommersetra som ligger ved Theisendammen bak Byåsen Butikksenter. Kjempeflott turterreng, men litt mye mygg og knott da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min mening bør golfbaner og hunder holdes veldig langt unna hverandre!

hvorfor? Vel, du spurte om erfaringer med hunder og golf, jeg har en eneste en. Historien om broren til Evita som ble drept av at en golfball på avveier traff han i hodet. Feil plass til feil tid. De ballen er harde og kommer fort. Skulle man da være så uheldig å være på feil plass tiø feil tid, og uhellet er ute..vel, da går jeg heller tur et annet sted.

Men gøyalt å la hunder jobbe der, så lenge de er trygge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt med noen av mine hunder på golfbanen. Trodde det var et generellt forbud overalt. Her er det iallefall ikke lov, selv om man holder de i bånd.

Det er lov, men etiketten tilsier at man spør de man skal gå med om det er greit. Om de sier nei venter man og spiller ut på et senere tidspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare spørre, er det lov å lufte hunder på golfbaner?

på denne nevnte golfbanen er det det, men det er båndtvang...Så står det på skiltet i allefall.Fint sted å lufte, men jeg går aldir der når hurraguttasvinger på køllene sine( neeeida, har ikke fordommer for den såkalte sporten der, jeg :) ) Nettopp for di verken jeg eller bikkja vil ha en hard hvit en i bakhodet..

Ellers leste jeg om en collie i England som de mente hadde flere svulster i magen.feil! De plukka ut 26 golfballer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi går på golfbanen, men mest på kvelden når det ikke er noen golfere der. Også om vinteren. Men jeg holder Pia unna "det grønne" på sommeren - vi går på de fine stiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spilt golf siden jeg kunne gå (litt frivillig tvang fra min far der ja) og siden vi har hatt hund så har vi alltid hatt med oss dem.

De har fra de er valper blitt trent til hunde-golf-etikette. De setter seg med en gang en spiller gjør seg klar til å slå. De går ikke opp på greenen. Og de apporterer baller som vi mennesker har gitt opp å finne når vi har slått inn i tykkeste skogen.

Ellers så har de fått vandre fritt.

Må fortelle en historie fra da pappa var på golfbanen med den siste flatten vår Birdie (de som kan litt om golf vil vel forstå hvor navnet er hentet fra :D)

Birdie som fremdeles var unghun og litt hit og dit fant en super dam å plaske i mens pappa var på greenen og skulle putte. Han ville ha henne litt nærmere og kalte henne inn til seg. og ropte derfor "Birdie, BIRDIE, COME TO PAPA!"

En engelskmann på hullet vedsiden av kikket rart på han men gikk videre. Da runden var ferdig kom mannen bort til pappa og lurte på om trikset hans funket. Pappa ble stående som et spørsmålstegn? hvilket triks?

Jo om det faktisk funket å rope på birdie! :):P

og for å avkrefte det, nei det går ikke an å rope seg til en birdie... men vovven Birdie var lett å kalle inn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg først forklare hva par er.

Par Det antall slag man har satt opp for å nå greenen (greenen er det kortklipte området rundt hullet) pluss to putter. Eks. Par 3 - ett slag inn på greenen og to putter. Et par-4 hull er dermed to slag inn på greenen, og to putter.

Birdie er et resultat av spillet på et hull. Ett slag bedre enn hullets par. Det vil si at man bruker f.eks 3 slag på et par 4 hull...

Dette var jeg ufattelig dårlig å forklare kjenner jeg! du får spørre igjen om det var litt uklart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har fra de er valper blitt trent til hunde-golf-etikette. De setter seg med en gang en spiller gjør seg klar til å slå. De går ikke opp på greenen. Og de apporterer baller som vi mennesker har gitt opp å finne når vi har slått inn i tykkeste skogen.

Ellers så har de fått vandre fritt.

Håper å få Freya dit etter hvert også men det er litt for mye spennende rundt omkring for ei på 5 måneder foreløbig :wacko:

Men å rope på en birdie? Tja, kanskje jeg skal prøve :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...