Gå til innhold
Hundesonen.no

ÆsjÆsj

dorab01

Recommended Posts

I dag hadde mannen min skitet blei på datteren vår i dag. HUn var full av bæsj og han gikk for å dusje henne. Ti minutter senere skulle jeg gå og kaste den møkette bleie. Og da ser jeg at det ikke var noe bæsj der! Yngste tispa hadde spist oppp hele og det var mye! Og stakkars hun som bare veier 1.5 kilo...

Uff det var rett i dusjen selvfølgelig var alt smørt inn i barten hennes og jeg pusset tennene hennes som bare det i mange minutter! Jeg vil ikke nevne hvordan hun og munnen hennes lukta/lukter :P

Er det noen som vet hvorfor hun spiste den? Hun har absolutt aldri gjort dette før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan bare være at hun mangler ett eller annet i kroppen sin, er ikke unormalt at hunder spiser avføring, spesielt hestekuler er kjempe fantastisk.. spurte vet om det var normalt en gang, og hu sa at avføring er av en eller annen grunn delikatesse for hunden, men de tar ingen skade av det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun spiser det fordi hun liker det. Det er ikke unormalt at hunder spiser avføring - hverken sin egen eller andres, og menneskeavføring betraktes som snadder pga. alle de avfallsprodukter som finnes i vår avføring kontra deres egen.

Mange hevder at hunder mangler noe fordi de spiser dritt, men som regel er løsningen enklere enn som så: De liker det.

Bare å sørge for at hun ikke får tak i det mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tisper eter ofte alle avføring etter valpene. er visst et instinkt fra ulven eller noe, om å utslette alle spor på at de forsvarsløse valpene har vært der. Men hunder er jo kjent for å like dritt da. hestepærer er jo den syvende himmel, de ruller seg i gjødsling osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...