Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundesonen Ferie


Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

Jepp da :P

Vi må nok arrangere en hundesonen ferie i Trøndelag også :P

Altså..Om de som er interissert kan skrive hær, så finner vi ut tid, sted og plass etterhvert?

Er kanskje litt kort varsel, men vi kan jo bare kjappe oss til å ta av en helg en plass i vakre Trøndelag..Ikke sant? B)

Hvem blir med?

Christine og Milo- Kan stortsett fra midten av Juni til slutten på feiren :P

Marie og Ask- Kan...

Edit: Det vi kan gjøre er å finne en telt plass og slå opp telt, om mange har litt dårlig budsjett for tia:P

For hundesone ferie avd. Trøndelag...Det SKAL vi ha :P

Edit 2: Vi trenger ikke og voernatte heller da...Dagstur er jo okai d... =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telt er jo gøy :P Vi er hjemme mesteparten av ferien, drar til syden andre uken på august, ellers er jeg mye hjemme. De tre neste ukene er jeg hjemme, så er jeg bortreist et par uker, så er jeg hjemme en ukes tid, så drar jeg til kreta en uke, så er jeg hjemme resten :P :P

Det som også hadde vært veldig gøy, er å gå fra hytte til hytte i fjellet men det er nokså dyrt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hjemme igjen 16. juli, før det kan jeg ikke. Skal nedover til Oslo i midten av august (NKK Bjerke) og antageligvis skal jeg på hyttetur et par-tre dager med et par venner - men dato er ikke fastsatt enda. Så jeg er egentlig ledig fra midten av juli til skolestart, sånn cirka.

Telt høres greit ut, om jeg ikke gidder å drasse med meg telt så klarer jeg fint å sove under åpen himmel jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så da har vi

Christine og Milo

Christina og Lili

Marie og Ask

Stine og Kira

Elisabeth, Tore og Buster

Kjersti og Taika

Liv Anne og Oscar

Ingvild og Tinka

Uker hvor alle kan såvidt jeg kan tyde av det dere skriver er uke 31 og 33. Ellers så er det jo sikkert en del dager innimellom her hvor alle kan... Om det ikke er noen som skal jobbe, så kan vi jo f.eks. ta det 17. til 19. juli - om alle er hjemme da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv opp Tore (scorpioen84) og du :D . Og vi kan ikke så sent som uke 31 og utover. Blir det rundt 17-19 juli så er det ganske sannsynlig at vi får til å komme. Er litt usikkert enda om vi blir så lenge i trøndelag, noe senere enn det er hvertfall uaktuellt for vår del :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17.-19. Juli it is...

Kan hende vi bare kan komme 17.-18. men vi kommer allefall....!

Neste sak... Hvor.?

Telt = et sted med lite mygg = umulig... :P

*se om jeg finner igjen teltet :D*

Jeg aner ikke hvasom er aktuelle plasser så bare kom med forslag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

HeHe.... :P

Jeg og Marie kom på et vakkert forslag her en dag da...

I Malvik så er det en hall som heter Abrahallen.

Rett nedenfor er det et vakkert vann for de som vil bade(mennesker OG hunder) med brygge til fiske osv.

Der er det også en grillplass, med grill, og en gapahuk om det regner.

Små bilder av området:

http://www.malvik.idrett.no/padling/index-...r/image4951.jpg

http://www.friluftsrad.no/trondheimsregion...es/00000241.jpg

http://www.ntnu.no/ntnu-bil/images/kart_stavsjoen.gif

Ellers er det DEN gigantiske p-plassen der også, hvor man kan trene hund...

Elelr...Hvor vil dere feriere? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HeHe.... :P

Jeg og Marie kom på et vakkert forslag her en dag da...

I Malvik så er det en hall som heter Abrahallen.

Rett nedenfor er det et vakkert vann for de som vil bade(mennesker OG hunder) med brygge til fiske osv.

Der er det også en grillplass, med grill, og en gapahuk om det regner.

Små bilder av området:

http://www.malvik.idrett.no/padling/index-...r/image4951.jpg

http://www.friluftsrad.no/trondheimsregion...es/00000241.jpg

http://www.ntnu.no/ntnu-bil/images/kart_stavsjoen.gif

Ellers er det DEN gigantiske p-plassen der også, hvor man kan trene hund...

Elelr...Hvor vil dere feriere? :P

Hvis det ikke er veldig mye folk der da?

Datoen virker grei den :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*hoste å kjefte på christine*

Det er vel en av malviks mest besøkte tursteder det er snakk om :P Men altså, vi klarer fint å gå et stykke og plassere oss utenfor alfærvei altså. ikke noe problem. :P Er veldig fint der da, med turløyper, treningsplass, bademuligheter for alle, bålplass osv :P

Passer fint for meg med datoen hvertfall :D

EDIT: Ellers har vi hyllvatne, der er det også en del fine plasser å sette opp telt, med gapahuk og bade vann der også. Kanskje ikke mindre folk, men de går jo bare tur :P hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også f.eks. Herjuvatnet ved Jonsvannet. Gapahuk, badevann og lite folk.

Det er kanskje lettere for dere Nordtrøndere å komme dere rundtomkring? Ingen av oss fra Trondheim er gamle nok til å kjøre (Stine er det, men tror du hun har kjørt opp da?), så vi må enten bli kjørt av foreldre eller ta buss/tog. Er jo ikke umulig, vi kommer jo oss rundt om to foreldre sier seg villig til å kjøre, men det er sikkert fint om vi slipper å kjøre alt for langt. Om det ikke er for vanskelig å komme seg fram med tog eller buss, selvsagt - da gjør vi jo det.

Vi kunne ha bodd på hytta til farmora mi, men der er det nok alt for trangt til så mange hunder og mennesker. Dessuten kryr det av mygg der.

Hva med et eller annet sted like ved fjorden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også f.eks. Herjuvatnet ved Jonsvannet. Gapahuk, badevann og lite folk.

Har kikket på kartet nå, og det så ut til å ligge veldig fint til. Er sikkert fine turområder rundt der og? Og vi har plass til et par stykker i bilen, hvis noen vil sitte på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Pappa kan sikkert stille opp som sjåfør :D

Men..Ehm...Hvor mange hunder vi har plass til, er en annen ting:P

IAllefall plass til 1-2 hunder da:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger veldig fint til, ja. Er parkeringsplass med plass til en del biler. Det er et lite stykke fra parkeringsplassen til vannet, men fin sti å gå på. Det går an å fortsette på stien så vidt jeg husker, og det er ikke så aller verst å gå rundt vannet heller. Det er gapahuk og bålplass der. Lite ferskvann som fort blir varmt, det er ganske greit å bade der tror jeg. Har kun møtt et menneske de gangene jeg har vært oppi der.

Pappa stiller sikkert som sjåfør han også, om han ikke har dratt til Durban da. Husker ikke helt når det er han drar, men mamma kan sikkert kjøre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datoen passer fint for meg. Men om jeg får skyss av noen er det kjempe fint om jeg og Kira får sitte på :D Er hjemme alene den datoen.

(Ingvild: Ja, jeg er gammel nok til å kjøre, men selvsagt ikke kjørt opp :P hehe :P men har bil da, om noen har lappen, men ikke har bil å kjøre :P)

Og om noen har teltplass til meg og min hund hadde det og vært kjempe fint :P Stoler ikke på trønderværet :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
    • Men du sier ikke når dere legger dere, man kan ikke forvente at en liten valp skal sove 8t i strekk, det tar som regel litt tid.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...