Gå til innhold
Hundesonen.no

flere enn meg?


~Marlene~

Recommended Posts

Herlighet, synes du har fått en del " sløkke" svar må jeg si.. :rolleyes: Som f.eks " hadde ikke fått meg hund hvis jeg hadde glemt henne " osv..

Det er jo ikke snakk om at man ikke hadde fått hund hvis den ikke fikk 3 timer skogtur hver dag.

Men min hund maser iallefall veldig hvis hun ikke får noen slags form for stimuli i løpet av et par dager. SELVFØLGELIG går det dager hvor jeg ikke orker å gå tur i skauen med henne, men da trener vi gjerne agility,lydighet eller noen andre ting så hun kan bryne hjernen på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke snakk om at man ikke hadde fått hund hvis den ikke fikk 3 timer skogtur hver dag.

Men min hund maser iallefall veldig hvis hun ikke får noen slags form for stimuli i løpet av et par dager. SELVFØLGELIG går det dager hvor jeg ikke orker å gå tur i skauen med henne, men da trener vi gjerne agility,lydighet eller noen andre ting så hun kan bryne hjernen på :)

Ja, men så les topicen skikkelig da. Hun har jo ikke " glemt" hundene sine, de har bare fått litt mindre tur enn de er vant til :rolleyes: Og det er flere som har vært krass og skrevet til svar at hadde de glemt hunden sin, så hadde de ikke anskaffet seg en.. Jeg nekter å tro at alle dere der ute har flotte dager der dere går 2 timers lange turer osv.. Box blir også umulig inne hvis han ikke har fått rast skikkelig fra seg, men noen slappe dager innimellom får han tåle. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære deg les nå hva jeg har skrevet da: Jeg har selvfølgelig også dager hvor hunden ikke får tur. MEN da trener jeg andre ting med henne slik at hun får bryne hjernen på noe annet. Om det er 2 timer agility,15 min lydighet,3 minutter med å lære nye triks, eller være med på besøk hos noen (som tar på hunden psykisk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære deg les nå hva jeg har skrevet da: Jeg har selvfølgelig også dager hvor hunden ikke får tur. MEN da trener jeg andre ting med henne slik at hun får bryne hjernen på noe annet. Om det er 2 timer agility,15 min lydighet,3 minutter med å lære nye triks, eller være med på besøk hos noen (som tar på hunden psykisk)

Men kjære deg, les nå hva jeg har skrevet da.. Vi har aldri dager der Box ikke får tur, og hjernetrim får han også mer enn nok av. Svømming hver dag får han også ( ja, ikke hvis det pissregner da :D ) Jeg mente bare at svar som at de ikke hadde skaffet seg hund hvis de glemte den, er litt teite. Det var jo ikke det hun spurte om, hun hadde jo bare vært lat og gitt dem mindre turer, så de fikk jo aktivisering. Sånne svar virker jo som om hun har glemt dem helt, og verken gitt dem mat eller tur, det var bare det jeg mente :)

Ikke alle går 3 timers skogs tur hver dag da, like greit om hunden får trening også da :P Om det er lydighet eller noe annet hunden blir like fornøyd for det hverfall min :P

Vi går heller ikke 3 timer skogstur hver dag, vi heller :P

*Endret av mod Nina, dobbelpost*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går 3 lange turer om dagen samt pisse turer syns det er nok.. Om han ikke alltid får 3 lange turer så får han noen mindre og litt trening siden han ikke er så gammel ennda.. Han er da stor fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det jeg mener :) Om hunden ikke får de samme turene hver dag, så fyller du gjerne på med andre ting :D Hundene klarer seg en dag eller to med litt mindre turer enn de er vant til, og det virker nå som om du både går tur og gjør mer enn nok med sjarmtrollet ditt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg glemmer ikke hunden min, og den får likt uansett. om jeg skulle hvert syk og ikke få lov å gå ut, da tar noen andre over jobben (selvom jeg helst vil trene eller gå tur)

Men man glemmer ikke bort hunden sin sånn uten videre.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm hvor kan jeg legge dem ut da?

Hva med å legge det inn under "Din hund"?

Det hadde vært super kjekt å se bildene iallefall :)

Edit.. sliter litt med om det er "min" eller "din" hund, hihi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemmer jo ikke hunden når det regner eller er ett annet vær, for JEG eeelskeeer å gå turer i regn, og jeg kan egentlig påståd at jeg er ett menneske etter regn. Men problemet er hunden min som ikke er like begeistret for regn, MEN, jeg får henne ut døra, og hun må dilte etter meg på tur, virker som om jeg er den blide og hun er den "sure" "pissed of" hunden. Men men, I'm singin in the rain, and not my doggie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...