Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger tips


Guest Vicky

Recommended Posts

Aya kom med utrolig mange bra tips!

min mor gikk ned ca 20 kg ved å kutte ut "hvitt"! poteter, lyst brød, pasta og slike ting! spis grovere mat! fullkorn!

det viktigste er at du finner er "kur" du liker! kommer aldri til å fungere hvis du spiser mat du ikke liker bare fordi det er sunt! da kommer du til å sprekke! og du kan gjerne skeie ut litt i helgene eller til fest! finn sund mat som du liker! men pass på å få i det alt du trenger! ;)

jeg veit at jeg er dårlig til å forklare! :) men du burde ihvertfall virkelig følge Aya's råd! de var bra syns jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klippet*

Også lurer jeg på en ting. Hvor lenge må man leve med å ikke spise usunt? Det er tortur, og det tar så lang tid..... Også er det irriterende å leve med å ikke vite hvor lenge man må ha det sånn.

*klippet*

Det er ikke noen fasit på det, men det som er sikkert er at det er sunt og leve sunt ;) Og det blir lettere etter noen uker ;) Bare du er konsekvent- og tenker på målet ditt- hvis du har satt et da? ;)

For det første slutt å små spis på dagen (vet en som synder der :) ), drikk kun vann, eller melk- hold deg unna saft, brus o.l. Og hold deg unna alt som heter godis- hver gang du har skikklig lyst på noe godt i skapet, gå heller til fruktskålen, og ta noe derifra ;)

På disse enkle greiene- har jeg mistet neten hele kule magen min på en uke ;) men da har jeg jogget med hunden, og syklet 6 km eller mer hver dag... :P

Lykke til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Elsket denne tråden! :) Takk for tips alle sammen, selv om de ikke først og fremst var til meg da. Lykke til Astrid! Vi er to om det.

Tre takk :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Takk for gode tips alle sammen! Nå har jeg et godt utgangspunkt til å begynne å slanke meg :) Og tusen takk for motiverende ord! Har handlet inn sunn mat idag, så nå er det bare å få startet skikkelig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, dere som vet hvordan man går ned i vekt!

Også lurer jeg på en ting. Hvor lenge må man leve med å ikke spise usunt? Det er tortur, og det tar så lang tid..... Også er det irriterende å leve med å ikke vite hvor lenge man må ha det sånn.

Det er et livstidsprosjekt... ! Lykke til :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et tips til- Spis en frukt før alle måltider. For det første er det sundt med frukt (fem om dagen...) ;) , i tillegg øker det forbrendingen, og man tar inn mye mer fiber og proteiner i det man spiser etter frukten :P:huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Tullejente ;) Jeg har da virkelig sett deg på et par utstillinger og du trenger ikke tips på noe som helst med slanking ;)

DA har du ikke sett nøye nok ;)

Psst...Du har røpet meg, sett meg men ikke kommet bort ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Skal ned et par kilo jeg også. Så jeg har begynt nå. Har en dårlig uvane med å kjøpe smågodt når jeg er på senteret. Det blir jo fort 30 kr ;) Så i går kjøpte jeg heller noe godt til dyra mine; 2 store bein til hundene, saltstein og "snope" stenger til kaninen. Dette ble jo 60-70 kr. Men mye sunnere en smågodt ;)

Skal prøve å komme ned i 54 kg slik som jeg var før. Nå er jeg vel 56-57:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Skal ned et par kilo jeg også. Så jeg har begynt nå. Har en dårlig uvane med å kjøpe smågodt når jeg er på senteret. Det blir jo fort 30 kr ;) Så i går kjøpte jeg heller noe godt til dyra mine; 2 store bein til hundene, saltstein og "snope" stenger til kaninen. Dette ble jo 60-70 kr. Men mye sunnere en smågodt ;)

Skal prøve å komme ned i 54 kg slik som jeg var før. Nå er jeg vel 56-57:/

Føler meg som en elefant når jeg leser om alle slanke jentene her som skal ned i vekt. ;) Jeg har i hvertfall en stooor jobb foran meg. :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg som en elefant når jeg leser om alle slanke jentene her som skal ned i vekt. ;) Jeg har i hvertfall en stooor jobb foran meg. :unsure:

Ånei du ;) Det kan høres lite ut.. men jeg har mage og lår.. eller litt ihvertfall ;) Har vært veldig syk i 1/2 år nå. Så jeg har lagt på meg litt. Er bare det jeg vil ha vekk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må bare slenge ned et par tips til jeg! ;)

er jo veldig mange produkter som kommer nå uten sukker! og med den samme gode smaken! det skader jo ikke å bytte ut vanlig saft, ketchup ++ med det som er uten sukker! ;)

og et annet tips er å spise et eple eller no sånt no rett etter at du har trent! forda vil kroppen forbrenne ekstra mye, og hvis du spiser litt lett rett etterpå, vil kroppen forbrenne det, og ikke musklene!

sier det for 1000000 gang, jeg er dårlig til å forklare men håper du skjønte det! ;)

og husk at dere burde holde dere til den nye dietten! finn noe dere trives med og som kroppen får alt den

trenger! for det er ikke sunt å slanke seg, og så begynne å spise usunt igjen, for så å slanke seg osv!

er dere virkelig innstilt og finner noe dere trives med så går det helt sikkert supert! ;)

lykke til til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DA har du ikke sett nøye nok :P

Psst...Du har røpet meg, sett meg men ikke kommet bort :P

Hehehe. Jeg har som regel nok mellom fingrene med min lille ADHD hund, og gjerne tre unger på slep :P Men på leangen skal jeg nok få det til :P De hundene jeg skulle handle kommer ikke opp likevel, så da blir det bare fri, glaning og kose seg for min del :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For litt mindre enn et halvt år siden veide jeg 50 kilo, aldri mer enn 52 :P

Så gikk jeg plutselig opp til 57 kilo! :P

Ble skikkelig deprimert og fikk et mye dårligere selvbilde - trur ikke det er bra for selvtilliten å gå mye opp i vekt, fort!. <_<

Ihvertfall: for å gå ned i vekt og komme i bedre form skal jeg kutte ut sukker og godteri midt i uka, kutte ut all hvetebagst(hvete er drepen altså) spise mer proteiner, kutte ut mettet fett og spise flerumettede fettsyrer istedet.

Jeg skal begynne å trene, for da får man en fin trent kropp, og muskler forbrenner fett :P

Spise Krom - er type 1 Diabetiker og har et stoort søtbehov hele tiden, Krom skal hjelpe mot dette :P

Drikke mye vann, få meg skritteller, minst 10 000 skritt om dagen <_< :P

Ikke sette uoppnåelige krav, da sprekker man bare, skal øke kravene gradvis.

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klippet*

Spise Krom - er type 1 Diabetiker og har et stoort søtbehov hele tiden, Krom skal hjelpe mot dette :lol:

OT, men krom, kjøpes det på vanlig helsekost forretninger eller? Og er det greit å ta selv om man ikke er diabetiker? Fordi jeg har også et enormt søtbehov hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff skjønner ikke at folk under 60 kg overhodet tenker på å slanke seg! :lol: men men. uansett. Jeg spiser det jeg vil, fordi jeg ikke klarer å leve i fristelse resten av livet. Jeg vil unne meg noe godt når jeg vil. Det viktigste er å ikke overdrive goderinntaket, spise normalt ellers, og trene for å holde kroppen i form. Jeg går turer med hunden hver dag, jeg trener på treningssenteret noen ganger i uka. Selv om jeg har litt Homer mage, så vet jeg at jeg trener, er i ganske grei form og har ett godt immunforsvar. det er det viktigste. Jeg syns heller at å la trening bli en livsstil og ha det gøy er viktigere enn å skal holde seg unna kake og brus for alltid og sitte der og ha lyst og tvinge seg til en hver tid til å avstå. :D

ja krom får man kjøpt på helsekost. Det virker bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er over 60 og har tatt en BMI test og da var jeg lett overvektig! gjett om mitt selvbildet er på topp... NEI!

Men du, jeg mener da vitterlig at BMI testene ikke er "fool proof"! Joda, det generelle "nivået" blir jo satt. Men den tar ikke hensyn til akkurat det individets benbygning osv.. Så du kan ikke stole på dem, iaf ikke la dem gi deg dårlig selvbilde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anettex: Da må du være ganske lita da? sånn 150 eller i den duren? Som sagt, alt avhenger av beinbyggning osv. Alle er så forskjellig i kroppene. Jeg går ikke ut ifra BMI, men ser på helheten. Egentlig er det beste å dra til legen å få veid deg orntlig og latt legen sett på deg og så sett på om du var normalvekt eller overvekt. De vet det nok best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil selv slanke meg noen kilo da skal ned til 58 som er normal vekta mi er nå 63 :D Går mye turer og spiser ofte men lite... Drikker en del vann osv :P Tror det skal ha en del og si om du vil ned i vekt.. Og ikke spise så mye usunnt osv fins vel en del måter tenker jeg :lol: Men trim er jo det beste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker ikke om å slanke meg, men å leve sunnere/skifte kosthold.

Når man er 153/154 er det naturlig at man veier litt mindre enn en som er 165, venninna mi er 160 og hun veier 50 kilo, en annen igjen er 165 og hun veier 53...

Jeg skal legge mest fokus på trening, trenger å få fastere lår :D

Er ikke farlig å ta Krom når man ikke er Diabetiker nei... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...