Gå til innhold
Hundesonen.no

Er det mulig


Lemen

Recommended Posts

Er det dette som kalles puppymill/valpefabrikk mon tro...

For a limited time only any puppy purchased for $1250. or over. You can purchase any other puppy valued at $500. or less for only $75.00 more. The extra puppy can be given to your mother since Mother's day is just around the corner. Hurry so you can get the pick of the litter. If you choose another puppy at a lower cost. We'll work with you.

http://www.gotapuppy.com

Jeg blir så usigelig trist når jeg ser slike sider, stakkars små knøtt. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst- eller det er akkurat det, det ikke er :icon_redface:

Søte valper ja, men får de et godt liv <_<

Disse spesielle morsdagene osv. er funnet opp for at butikker skal få opp salget før og etter jul <_<

Alt for penger :wallbash:

Blir så sur og fortvilet jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sykt... Hva er "designer puppies" ? :icon_redface:

"Tell your girl friend you love her with a gotapuppy.com" , "He is priced to sell fast", "Just the perfect puppy to play dress up", "You are saving tons of money there already as well. So what ARE YOU waiting for call 210-543-2253" , "We accept major credit cards and we are Paypal verified merchants", "He won't last long at this cost", "I'm telling you one puppy is just not enough from gotapuppy.com", "Just the perfect little girl to dress upand show around" ++

Er det klær eller hunder vi snakker om ???? :rolleyes: Sprøtt at noen vil kjøpe fra slike sider.. Det er jo så pengefiksert at det er til å få bakoversveis av. :P

Triste greier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er visst flere norske som har kjøpt derfra. Ser veldig merkelig ut. Står jo masse positivt om dem på siden der da, altså masse positive tilbakemeldinger fra valpekjøpere, om at valpene er utrolig godt sosialisert og alt det. Pluss at det virker som hun tar det helsemessige seriøst, når det gjelder å ta dem med til dyrlegen og sånn. Men selve siden virker jo helt syk da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

.... sykt ja.... - det morsomme er imidlertid at svært mange av dere her på sonen - og ellers i hundenorge glad og fornøyd handler i nettbutikken til i alle fall en av de norske som har støttet denne vanvittige måten å drive oppdrett og salg av hund på.......... Altså, dere har handlet i nettbutikken - eller butikken - til noen som har kjøpt valp der - og spør du meg så er det faktisk nesten like ille å støtte denne galskapen ved å kjøpe valp derfra som det er å drive oppdrett av hund på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... sykt ja.... - det morsomme er imidlertid at svært mange av dere her på sonen - og ellers i hundenorge glad og fornøyd handler i nettbutikken til i alle fall en av de norske som har støttet denne vanvittige måten å drive oppdrett og salg av hund på.......... Altså, dere har handlet i nettbutikken - eller butikken - til noen som har kjøpt valp der - og spør du meg så er det faktisk nesten like ille å støtte denne galskapen ved å kjøpe valp derfra som det er å drive oppdrett av hund på den måten.

Nå ble jeg nysgjerrig..Hvem har kjøpt hund derfra??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Nei, jeg har ikke tenkt å legge ut om det her, men det står jo referert til hvem som har kjøpt hund i Norge så det går jo ant å finne ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står mail adresse til folk fra Norge som har kjøpt der også så jeg..

Står også at en hund derfra er model for en kjent dyrebutikk i norge..

Rar side, virker ikke mye seriøs..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... sykt ja.... - det morsomme er imidlertid at svært mange av dere her på sonen - og ellers i hundenorge glad og fornøyd handler i nettbutikken til i alle fall en av de norske som har støttet denne vanvittige måten å drive oppdrett og salg av hund på.......... Altså, dere har handlet i nettbutikken - eller butikken - til noen som har kjøpt valp der - og spør du meg så er det faktisk nesten like ille å støtte denne galskapen ved å kjøpe valp derfra som det er å drive oppdrett av hund på den måten.

Hmm.. Kan ikke si jeg skjønner hvem du mener.. Hadde jo vært fint om du kunne si B når du har sagt A? Ser ingenting kjent med de norske som er avbildet på siden der jeg i alle fall. Det er nå ikke PetShopGirls eller DoggieDo, som er de første jeg ville tenkt på i en sånn sammenheng. Om du ikke vil si det her, kan du sende meg en PM da?

Aha.. Er det den der HoneyHill's? Står at de har dyrebutikk i alle fall, men finner ingen link dit, bare til kattesiden..

Det er HoneyHill's ja, men vet ikke hvilken butikk det er snakk om. Finner ikke noe om hverken hunden eller butikken på siden deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvfølgelig snakker de som har kjøpt derfra gode ord om denne "oppdretteren"! jeg hadde ikke vurdert denne plassen engang! pluss hun skal ha 5000 kr i depositum leeeenge før valpen kan leveres og resten av pengene før hun sender valpen! <_< greit nok å betale litt for å reservere den men aldri om jeg hadde betalt hele hunden før den var på vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... sykt ja.... - det morsomme er imidlertid at svært mange av dere her på sonen - og ellers i hundenorge glad og fornøyd handler i nettbutikken til i alle fall en av de norske som har støttet denne vanvittige måten å drive oppdrett og salg av hund på.......... Altså, dere har handlet i nettbutikken - eller butikken - til noen som har kjøpt valp der - og spør du meg så er det faktisk nesten like ille å støtte denne galskapen ved å kjøpe valp derfra som det er å drive oppdrett av hund på den måten.

Hvilken nettbutikk er det snakk om? Slik at man vet hvilken nettbutikk man IKKE! skal handle fra.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett på denne siden mange ganger tildligere, og har bitt meg merke i at pesonen bak siden presenterer seg som en valpeformidler og ikke oppdretter. Oppdretteren er en Mrs Jackson, som ikke presenteres på siden overhodet. Kennelnavn har de heller ikke.

Angående valpkjøpere som er fornøyde med sine hunder og sin oppdretter;

De aller fleste valpekjøpere vil forsvare sin oppdretter. Oppdretteren er gud i manges øyne, spesielt hos førstegangseiere. Og når man i tillegg får oppfylt et ønske om noe som er høy etterspurt og vanskelig å få tak i, vil denne personen få en ekstra stor stjerne i boken!

Jeg lurer på, får valpekjøperne selv snakke med oppdretteren, Mrs Jackson? Eller får de kun snakke med valpeformidleren?

Og en annen ting, hva er forskjellen på denne "hunde-nettbutikken" og amerikanske dyrebutikker? Vil anta at valpene kommer fra samme type "produsenter" med alt hva det innebærer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...