Gå til innhold
Hundesonen.no

Beinhinnebetennelse


Mirai

Recommended Posts

Hvordan kjennes det ut når man har beinhinnebetennelse/senebetennelse på fremsiden av leggen? Har hatt det tidligere, men er usikker på om det er det samme jeg kjenner symptomene på nå. Kan være det henger igjen fra treningen på onsdag, men det pleier ikke å kjennes sånn ut :) Kjennes veldig stølt ut og det gjør vondt å peke med foten oppover, altså dra den oppover. Kan ikke helt beskrive det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan godt tenkes det er beinhinnebetennelse.. gjør det vondt foran på leggen når du legger vekt på det beinet? når du går o.l.?

det du beskriver her hadde jeg i ca 14 dager for ikke så lenge siden men det gikk no over av seg selv men lurte veldig på hva det var siden ingen hadde spent meg i leggene og jeg ikke hadde vært på noen løpeturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør ikke vondt når jeg er i bevegelse, bare når jeg er i ro og trykker på det, akkurat som å være kjempestøl. Var sånn forrige gangen jeg hadde det også. Skal få emg en legetime og sjekke det opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør ikke vondt når jeg er i bevegelse, bare når jeg er i ro og trykker på det, akkurat som å være kjempestøl. Var sånn forrige gangen jeg hadde det også. Skal få emg en legetime og sjekke det opp.

er sikkert greit å få sjekka det ja!

jeg hadde beinhinnebetennelse en gang og da var det sånn at det var vondt (kan sammenlignes litt med å være støl bare mye vondere:P) når jeg la vekt på beinet! men er jo godt mulig at det er andre symptomer å! og så kan det også tenkes at du har fått det i en litt mildere grad nå! hvis det går an da!

tror du skal ringe legen jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Jeg har beinhinne betennelse ganske så "kronisk" etter høy fysisk aktivitet. Jeg blir da "støl", men feil støl (om noen forstår den :D )

Men det mest åpenbare er trykkømhet på innersiden av skinnbene, div motsatt side av muskelen. Noen ganger kan du også kjenne en varmeutvikling der i forhold til andre steder på kroppen din. (en betennelse reaksjon)

Jeg har noen strekke øvelser som kan hjelpe, men vanskelig å forklare desverre. :)

Ellers er ro og meget gode dempere i skoene beste måte å får det til å gå over på. Div ikke gamle utslitte joggesko som var gode for 2 år siden.(Jeg gav opp medisinering etter 2 runder på kort tid og "lever" nå bare med det. Har vel ca 6-7 utbrudd i året.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...