Gå til innhold
Hundesonen.no

You Know You're a Dog Person When...

Lemen

Recommended Posts

Skrevet

Kremt... :)

Denne listen var skummel lesning, for med unntak av punktet om hundehårene, stemte resten av listen veldig godt på meg... Jeg er vel ikke den eneste, håper jeg? :P

1 You have more dog beds, chew toys, collars, leashes, harnesses, and dog crates than you have dogs.

2 You meet other people with dogs, and remember their dog's call name after 30 seconds, but don't get the owner's name until you've met them 2 or 3 times.

3 You don't think twice about trading licks of an ice cream cone with your dog.

4 Your parents give up on grandchildren and start to refer to your dogs as "your kids" or "your children." (Bonus: they start to call them "our granddogs ")

5 90 percent of your Internet connection time goes to the dogs (seeing what's new when you enter your breed into the browser, reading up on multiple lists checking out photos, sounds and FAQs, etc.).

6 You have hundreds of pictures of your dogs on your desk at work, in your wallet, etc., but none of your family or yourself.

7 No one wants to ride in your car because they know they'll get dog hair on their clothes.

8 You reach into your pockets for change, and liver treats, dog kibble, and pick-up bags fall all over. (Bonus: You've done this in a classy establishment.)

9 You've had long meaningful discussions with your friends on the best way to trim your dog's nails, but have never had a manicure or pedicure in your lifetime.

10 Books and movies are ruined for you if the dog references are incorrect.

11 The highlight of your day is spending time with your dog.

12 You watch simply awful movies because your breed is either featured in a cameo scene or there's a 3-second camera shot during a crowd scene.

13 All of your clothes have dog hair on them, even when they come back from the laundromat or dry cleaners.

14 The only thing your friends, colleagues, and passing acquaintances say to you when they see you is, "How are the dogs?" or "How many dogs do you have now?"

15 Your photo Christmas cards feature your dogs (humans optional).

Skrevet

Bortsjett fra det med hår i bilen, stemte nesten alt 100% ja :) Morro med slike lister. Vi hundefolk er en misforstått men meget hyggelig og forstående rase :P

Skrevet

4 Your parents give up on grandchildren and start to refer to your dogs as "your kids" or "your children." (Bonus: they start to call them "our granddogs ")

Den er mamma heeelt enig i, og det gjelder ikke bare meg men også mine to eldre søsken :P . Hun har satt håpet sitt på mine to yngre søsken (på 12 og 10 så det kan ta sin tid hehe). Men de har og begynt å interessere seg for hunder så det spørs hvordan det blir med disse barnebarna.

Resten stemte ganske godt, til og med det med bilen :) . Baksetet ser ikke ut, vi har pledd over det men det nytter ikke uansett. Jaja det er sjarmen med å ha hund...

Guest Christine
Skrevet

Neida...Ingenting stemte med meg..

HaHa.Nesten alt stemte jo :S :)

Guest Jonna
Skrevet

Meste parten stemte her også, men akkurat denne har jeg klart å holde meg unna så langt:

3 You don't think twice about trading licks of an ice cream cone with your dog.
Skrevet

Må si meg litt enig med JeanetteH.

Jeg kan dele iskremen med bikkja, men han får vente på "slutten".

Jeg var på hundetrening her en dag, og så en fyr først gi bikkja vann av et krus før han drakk av det selv (uten å bytte vann!) og tenkte med meg selv at det er litt igjen før jeg er såååå sprø i hvert fall... :)

Skrevet

Kremt... :)

Denne listen var skummel lesning, for med unntak av punktet om hundehårene, stemte resten av listen veldig godt på meg... Jeg er vel ikke den eneste, håper jeg? :P

5 90 percent of your Internet connection time goes to the dogs (seeing what's new when you enter your breed into the browser, reading up on multiple lists checking out photos, sounds and FAQs, etc.).

Morsomt :P Spesielt de to punktene der passet litt for godt.. :P

Skrevet

Det stemte litt for godt... :) Folk spør alltid noe sånt som: "Hvordan går det med dyrehagen, da?" Eller: "Hvor mange hunder har du nå?"

Familiens bil er pelskledd(av hundehår :P ), i tillegg til at den er fylt med masse verktøy på grunn av at pappa er snekker. :unsure:

Mye annet der jeg kunne skrevet under på at passer hos meg.

Skrevet

Meste parten stemte her også, men akkurat denne har jeg klart å holde meg unna så langt:

Hihi... Den is greia.. da vi hadde den siste collien delte jeg is med henne flere ganger (Jeg var fra 8-11 år da) og Camilla her inne syntes det var SKIKKELIG ekkelt.. :)

Skrevet

Hihi... Den is greia.. da vi hadde den siste collien delte jeg is med henne flere ganger (Jeg var fra 8-11 år da) og Camilla her inne syntes det var SKIKKELIG ekkelt.. :)

Men da hadde ikke jeg hund selv.. :rolleyes:

Guest Jonna
Skrevet

Kan hive på et punkt til jeg;

Man er hundemenneske når man begynner å snakke om omplassering (les:adopsjon) av barn...

:) Jeg sier til min mor: "Skal du ha barnebarn nå så skal jeg føde og du ha ungen på helför"

(div jeg er ikke klar for noe barn for øyeblikket)

Skrevet

haha! var ikke mye som ikke stemte der nei! :D alt det mest ekstreme stemte her ihvertfall! :o

denne:

stemte innmari! :) jeg blir så irritert av sånt jeg! klarer ikke å konsentrere meg om noe annet, og må selvfølgelig klage høylytt til de andre som ser filmen med meg!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...