Gå til innhold
Hundesonen.no

You Know You're a Dog Person When...


Lemen

Recommended Posts

Kremt... :)

Denne listen var skummel lesning, for med unntak av punktet om hundehårene, stemte resten av listen veldig godt på meg... Jeg er vel ikke den eneste, håper jeg? :P

You Know You're a Dog Person When...

1 You have more dog beds, chew toys, collars, leashes, harnesses, and dog crates than you have dogs.

2 You meet other people with dogs, and remember their dog's call name after 30 seconds, but don't get the owner's name until you've met them 2 or 3 times.

3 You don't think twice about trading licks of an ice cream cone with your dog.

4 Your parents give up on grandchildren and start to refer to your dogs as "your kids" or "your children." (Bonus: they start to call them "our granddogs ")

5 90 percent of your Internet connection time goes to the dogs (seeing what's new when you enter your breed into the browser, reading up on multiple lists checking out photos, sounds and FAQs, etc.).

6 You have hundreds of pictures of your dogs on your desk at work, in your wallet, etc., but none of your family or yourself.

7 No one wants to ride in your car because they know they'll get dog hair on their clothes.

8 You reach into your pockets for change, and liver treats, dog kibble, and pick-up bags fall all over. (Bonus: You've done this in a classy establishment.)

9 You've had long meaningful discussions with your friends on the best way to trim your dog's nails, but have never had a manicure or pedicure in your lifetime.

10 Books and movies are ruined for you if the dog references are incorrect.

11 The highlight of your day is spending time with your dog.

12 You watch simply awful movies because your breed is either featured in a cameo scene or there's a 3-second camera shot during a crowd scene.

13 All of your clothes have dog hair on them, even when they come back from the laundromat or dry cleaners.

14 The only thing your friends, colleagues, and passing acquaintances say to you when they see you is, "How are the dogs?" or "How many dogs do you have now?"

15 Your photo Christmas cards feature your dogs (humans optional).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

You Know You're a Dog Person When...

4 Your parents give up on grandchildren and start to refer to your dogs as "your kids" or "your children." (Bonus: they start to call them "our granddogs ")

Den er mamma heeelt enig i, og det gjelder ikke bare meg men også mine to eldre søsken :P . Hun har satt håpet sitt på mine to yngre søsken (på 12 og 10 så det kan ta sin tid hehe). Men de har og begynt å interessere seg for hunder så det spørs hvordan det blir med disse barnebarna.

Resten stemte ganske godt, til og med det med bilen :) . Baksetet ser ikke ut, vi har pledd over det men det nytter ikke uansett. Jaja det er sjarmen med å ha hund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Meste parten stemte her også, men akkurat denne har jeg klart å holde meg unna så langt:

3 You don't think twice about trading licks of an ice cream cone with your dog.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg litt enig med JeanetteH.

Jeg kan dele iskremen med bikkja, men han får vente på "slutten".

Jeg var på hundetrening her en dag, og så en fyr først gi bikkja vann av et krus før han drakk av det selv (uten å bytte vann!) og tenkte med meg selv at det er litt igjen før jeg er såååå sprø i hvert fall... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremt... :)

Denne listen var skummel lesning, for med unntak av punktet om hundehårene, stemte resten av listen veldig godt på meg... Jeg er vel ikke den eneste, håper jeg? :P

5 90 percent of your Internet connection time goes to the dogs (seeing what's new when you enter your breed into the browser, reading up on multiple lists checking out photos, sounds and FAQs, etc.).

10 Books and movies are ruined for you if the dog references are incorrect.

Morsomt :P Spesielt de to punktene der passet litt for godt.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemte litt for godt... :) Folk spør alltid noe sånt som: "Hvordan går det med dyrehagen, da?" Eller: "Hvor mange hunder har du nå?"

Familiens bil er pelskledd(av hundehår :P ), i tillegg til at den er fylt med masse verktøy på grunn av at pappa er snekker. :unsure:

Mye annet der jeg kunne skrevet under på at passer hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meste parten stemte her også, men akkurat denne har jeg klart å holde meg unna så langt:

Hihi... Den is greia.. da vi hadde den siste collien delte jeg is med henne flere ganger (Jeg var fra 8-11 år da) og Camilla her inne syntes det var SKIKKELIG ekkelt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Kan hive på et punkt til jeg;

Man er hundemenneske når man begynner å snakke om omplassering (les:adopsjon) av barn...

:) Jeg sier til min mor: "Skal du ha barnebarn nå så skal jeg føde og du ha ungen på helför"

(div jeg er ikke klar for noe barn for øyeblikket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha! var ikke mye som ikke stemte der nei! :D alt det mest ekstreme stemte her ihvertfall! :o

denne:

10 Books and movies are ruined for you if the dog references are incorrect.

stemte innmari! :) jeg blir så irritert av sånt jeg! klarer ikke å konsentrere meg om noe annet, og må selvfølgelig klage høylytt til de andre som ser filmen med meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! Har tidligere hatt irsk setter fra oppdretter i Sandnes med fokus på jaktlinjer. Elsker rasen og synes det er en fantastisk familiehund og turkamerat både hjemme og på fjellet. Nå er jeg mer interessert i en "show dog" setter som er større, mørkere og med lenger pels. Er det noen her som kjenner til oppdrettere i Norden eller England som avler mer i show dog retning fremfor jaktretning?     
    • Jeg har erfaring med både to fra samme kull, beholde helt kull og kjøpe hvalper med noen måneders mellomrom. Nå har jeg ikke oppdrett lenger men hvis jeg drev oppdrett nå, ville jeg ikke automatisk utelukket deg fordi du ønsket to hvalper fra samme kull. Det finnes PLENTY med andre grunner til å utelukke interesserte, som skal bare ha en valp. Det er bare å følge med på Finn, så ser man at ganske mange aldri burde skaffet seg en valp engang. Det er flere faktorer som kommer med i betraktning her, nå skriver du ikke hvilken rase du tenker på men hvis dette er en populær( les lettsolgt) rase og du bestilte to tispehvalper, ville jeg nok forhørt meg ganske grundig om hvorfor du ønsker to og om du planlegger oppdrett . Hvis oppdrett var tanken eller jeg fikk mistanke om det, ville jeg nok vært tilbakeholden særdeles om du ikke hadde erfaring med rasen fra før og har en fornuftig plan med oppdrettet ditt. Mao ikke bare produsere hvalper uten annet mål enn inntjening.    Hva slags erfaring har du med hund, hvis du var av typen som har hatt to hunder og gått kurs, så nå kan du ‘alt’, nope, da blir det hverken en eller to.   Hva slags rase og hva er målet med innkjøpet. Skal du ha to krevende brukshundhvalper fra samme kull og har som mål og oppnå gode resultater, ville jeg nok vært tvilende til om du vet hva du gir deg ut på. Hvordan bor du? Egen hage eller tredje etasje. Førstnevnte gjør det MYE enklere på alle måter, særdeles ved renslighetstrening. Det sier seg selv at to GD hvalper f.eks i 3.etasje er en dårlig ide. Renslighetstreningen blir selvsagt noe mer utfordrende med to hvalper, da har du to og holde øye med så snart de er våkne men er du forberedt på det og ikke minst innstilt på det, så er det slett ikke umulig. ( anbefaler sommerhvalper eller i alle fall ikke valp midt på kaldeste vinteren, enten man kjøper en eller to, det er MYE enklere å renslighetstrene hvalper i levelige temperaturer) (fortsetter senere, fikk besøk 🙂)
    • Har det knekt så langt inn at det er fare for at det har gått til klobeinet er det mer alvorlig enn hvis ikke. Men uansett lurt med sjekk i dag nå som hverdagen har begynt, alternativt videosamtale/telefonsamtale og vedlagte bilder med vet og råd for riktig rensing og hva du skal se etter vedrørende tegn på infeksjon. 
    • Jeg mener å ha hørt at folk som driver hundekjøring kan ha to valper fra samme kull. Men det er jo hunder som bor ute og har et helt annet liv enn «familiehunden». Naboen min, som har hatt flere hunder tidligere, valgte å kjøpe 2 hannhunder fra samme kull. Det ble 2 hunder som vi (eller andre) fikk lite kontakt med. De var mest opptatt av hverandre, og det var tydelig at de heller ikke ble så sterkt knyttet til eierene sine, som ene-hunder blir. Det gikk egentlig begge veier, og naboen var egentlig glad til da de var så gamle at de ble avlivet.  Mens da den siste «alene-hunden» deres døde så var det stor sorg i familien. De to små brødrene kunne også være litt hissig på hverandre, så i begynnelsen av turene holdt eieren dem godt fra hverandre (en arm strak ut på hver side av kroppen). Så roet de seg, og turen gikk greit.  Dette ble de siste hundene de hadde ; «aldri mer hund her i huset»
    • Jeg ville heller ikke solgt til deg. Har selv sittet med usolgte valper noen uker, i tillegg til 3-4 voksne. Aldri mer. Og vi var  to om å dele på jobben.  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...