Gå til innhold
Hundesonen.no

You Know You're a Dog Person When...

Lemen

Recommended Posts

Kremt... :)

Denne listen var skummel lesning, for med unntak av punktet om hundehårene, stemte resten av listen veldig godt på meg... Jeg er vel ikke den eneste, håper jeg? :P

1 You have more dog beds, chew toys, collars, leashes, harnesses, and dog crates than you have dogs.

2 You meet other people with dogs, and remember their dog's call name after 30 seconds, but don't get the owner's name until you've met them 2 or 3 times.

3 You don't think twice about trading licks of an ice cream cone with your dog.

4 Your parents give up on grandchildren and start to refer to your dogs as "your kids" or "your children." (Bonus: they start to call them "our granddogs ")

5 90 percent of your Internet connection time goes to the dogs (seeing what's new when you enter your breed into the browser, reading up on multiple lists checking out photos, sounds and FAQs, etc.).

6 You have hundreds of pictures of your dogs on your desk at work, in your wallet, etc., but none of your family or yourself.

7 No one wants to ride in your car because they know they'll get dog hair on their clothes.

8 You reach into your pockets for change, and liver treats, dog kibble, and pick-up bags fall all over. (Bonus: You've done this in a classy establishment.)

9 You've had long meaningful discussions with your friends on the best way to trim your dog's nails, but have never had a manicure or pedicure in your lifetime.

10 Books and movies are ruined for you if the dog references are incorrect.

11 The highlight of your day is spending time with your dog.

12 You watch simply awful movies because your breed is either featured in a cameo scene or there's a 3-second camera shot during a crowd scene.

13 All of your clothes have dog hair on them, even when they come back from the laundromat or dry cleaners.

14 The only thing your friends, colleagues, and passing acquaintances say to you when they see you is, "How are the dogs?" or "How many dogs do you have now?"

15 Your photo Christmas cards feature your dogs (humans optional).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 Your parents give up on grandchildren and start to refer to your dogs as "your kids" or "your children." (Bonus: they start to call them "our granddogs ")

Den er mamma heeelt enig i, og det gjelder ikke bare meg men også mine to eldre søsken :P . Hun har satt håpet sitt på mine to yngre søsken (på 12 og 10 så det kan ta sin tid hehe). Men de har og begynt å interessere seg for hunder så det spørs hvordan det blir med disse barnebarna.

Resten stemte ganske godt, til og med det med bilen :) . Baksetet ser ikke ut, vi har pledd over det men det nytter ikke uansett. Jaja det er sjarmen med å ha hund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Meste parten stemte her også, men akkurat denne har jeg klart å holde meg unna så langt:

3 You don't think twice about trading licks of an ice cream cone with your dog.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg litt enig med JeanetteH.

Jeg kan dele iskremen med bikkja, men han får vente på "slutten".

Jeg var på hundetrening her en dag, og så en fyr først gi bikkja vann av et krus før han drakk av det selv (uten å bytte vann!) og tenkte med meg selv at det er litt igjen før jeg er såååå sprø i hvert fall... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremt... :)

Denne listen var skummel lesning, for med unntak av punktet om hundehårene, stemte resten av listen veldig godt på meg... Jeg er vel ikke den eneste, håper jeg? :P

5 90 percent of your Internet connection time goes to the dogs (seeing what's new when you enter your breed into the browser, reading up on multiple lists checking out photos, sounds and FAQs, etc.).

Morsomt :P Spesielt de to punktene der passet litt for godt.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemte litt for godt... :) Folk spør alltid noe sånt som: "Hvordan går det med dyrehagen, da?" Eller: "Hvor mange hunder har du nå?"

Familiens bil er pelskledd(av hundehår :P ), i tillegg til at den er fylt med masse verktøy på grunn av at pappa er snekker. :unsure:

Mye annet der jeg kunne skrevet under på at passer hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meste parten stemte her også, men akkurat denne har jeg klart å holde meg unna så langt:

Hihi... Den is greia.. da vi hadde den siste collien delte jeg is med henne flere ganger (Jeg var fra 8-11 år da) og Camilla her inne syntes det var SKIKKELIG ekkelt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Kan hive på et punkt til jeg;

Man er hundemenneske når man begynner å snakke om omplassering (les:adopsjon) av barn...

:) Jeg sier til min mor: "Skal du ha barnebarn nå så skal jeg føde og du ha ungen på helför"

(div jeg er ikke klar for noe barn for øyeblikket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha! var ikke mye som ikke stemte der nei! :D alt det mest ekstreme stemte her ihvertfall! :o

denne:

stemte innmari! :) jeg blir så irritert av sånt jeg! klarer ikke å konsentrere meg om noe annet, og må selvfølgelig klage høylytt til de andre som ser filmen med meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...