Gå til innhold
Hundesonen.no

Diaré

Recommended Posts

Har skifta for fra eukanuba til choice nylig og nå har hun hatt diarè i 2 dager. må jeg gå tilbake til det gamle foret eller?

jeg har blanda halv om halv av det nye.

hun faster i dag men hun har fått litt biola men likte ikke det så godt.klarte å få i hun bitte litt. har kokt ris til hun å men det ville hun ikke ha.

hun er slapp og lei, må ut på do hele tida. og har gjort noen uhell i buret sitt i natt. stakkars liten frøken. nå synes jeg synd i ho.

jeg gir hun mer vann enn hun pleier å få så hun ikke tørker ut.

jeg har ikke penger til sånn de har hos dyrlegen akuratt nå. får penger om ei uke. :P

er det noen annet jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor byttet du for? Fungerte hunden fint på Eucanuba ville jeg gått tilbake til det :P

Canicur og zoolac koster under en hundrelapp per stk, er det ingen som kan låne deg penger?

Det optimale er jo selvfølgelig å gi begge deler, gjorde det da Gizmo var dårlig i magen og det fungerte kjempebra. Gizmo zpiser heller ikke ris så han får istedet fiskepudding eller fiskeboller!

La hunden faste i dag og forsøk med litt fiskeboller i morgen. Men prøv å få tak i panicur eller zoolac, kanskje du kjenner noen med hund som har det liggende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skiftet for brått.?

Kan være smart å bruke kanskje 14 dager på å blande for over til det nye...

10/90 - 20/80 - 30/70 osv for å få en enda mykere overgang...

50/50 i to dager kan bli hardt for enkelte kanskje...

Diare e noen dager under/etter forbytte er vel ganske normalt.?

Buster har allefall hatt det samme hvor myk vi prøvde å gjøre overgangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey. da prøver jeg litt mykere overgang etter fasten og en dag med fiskeboller. håpe det retter seg for jeg har ingen å låne penger av. hvis ikke får jeg tilbake pengene fra den nye hundematen. de sa det i dag når jeg snakka med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...